מתכננים לקנות אוטו חדש? – כדאי שתבדקו קודם כמה עולה הביטוח עבורו

אם אתם עומדים לקנות רכב חדש, אתם וודאי נרגשים. קניית רכב היא תהליך שיש סביבו עיסוק רב, וכאשר מחליטים בסופו של דבר איזה רכב לקנות – ישנה אנחת רווחה פנימית וגם ציפייה רבה.
FREEPIK

תהליך חיפוש הרכב, בין אם מדובר ברכב חדש לחלוטין או ברכב יד שנייה, כולל הרבה מאוד בדיקות והשוואות, שכולן נועדו למצוא את הרכב הטוב והמשתלם ביותר.

לאחר שקניתם את הרכב, חשוב מאוד גם לבטח אותו. ביטוח הרכב בישראל מורכב מכמה רכיבים שונים, וביטוחי הרכב של החברות השונות מלווים בעלויות שונות ובפרטים שונים ב"אותיות הקטנות". המשימה שלכם צריכה להיות מציאה של ביטוח במחיר המשתלם ביותר, שכולל את מקסימום הזכויות והתנאים, במקרה שבו תזדקקו להגשת תביעה לחברת הביטוח שלכם.

סוגי הביטוחים שיש לעשות לרכב

יש כמה מרכיבים בכל ביטוח רכב, שחלקם הם בגדר חובה על פי חוק, וחלקם הם ביטוחי רשות. הביטוח שהוא בגדר חובה חוקית נקרא גם ביטוח חובה. ביטוח החובה מכסה כל פגיעה בגוף של מי מהמעורבים בתאונה. זה יכול להיות הנוסעים במכונית הפוגעת או הנפגעת וכן הולכי רגל שהיו מעורבים בתאונה. ביטוח החובה אינו מכסה כלל פגיעות ברכבים או פגיעות ברכוש. לכן, במידה וקיים נזק למכונית השנייה שאתם נמצאים אחראים לו, אם יש לכם רק ביטוח חובה, תאלצו לשלם על הנזקים מכספכם הפרטי. בנוסף לכך, החוק בישראל מטיל עונש של קנס או מאסר של שלושה חודשים לנהגים שהרכב שלהם אינו מבוטח בביטוח החובה. מבחינת פרטי הביטוח, אין כמעט הבדל בין ביטוחי החובה של חברות ביטוח שונות – ולכן מה שקובע בדרך כלל את בחירת הביטוח הוא רק המחיר שלו.

הסוג השני של ביטוח הרכב נקרא ביטוח מקיף, והוא אינו בגדר חובה על פי חוק. הביטוח המקיף מתייחס לפגיעות ברכוש, והוא כולל ביטוח עצמי וביטוח צד ג'. הביטוח העצמי מכסה נזקי רכוש למכונית כתוצאה מתאונות, נזקים שונים ואף נזקי טבע. בנוסף לכך, ביטוח אוטו שנקרא צד ג' מכסה גם אחריות של המבוטח כאשר הוא גורם נזק לאחרים במצב של תאונה. ביטוח צד ג' מכסה גם נזקים למכוניות אחרות וגם לכל סוג של רכוש שנפגע כתוצאה מתאונה, כמו במקרה של פגיעה בגדרות או מבנים, למשל.

איך בוחרים ביטוח משתלם?

כאשר ניגשים לבחור ביטוח רכב למכונית החדשה שלכם, יש לבדוק היטב את תנאי הפוליסה שמציעה כל חברה. ההבדלים, כאמור, נמצאים בעיקר בתחום הביטוח המקיף, ולא בביטוח החובה. במקרה של הביטוח המקיף, כל חברת ביטוח מציעה סוגים שונים של ביטוחים, בהתאם לפרמטרים כמו גיל המבוטח, היסטוריית התביעות הקודמת שלו, גיל הרכב ועוד. כדי לקבל באמת את ההצעה המשתלמת ביותר, חשוב לערוך השוואה מקיפה בין המחירים של כל חברה, ולוודא כי הכיסוי שאתם מקבלים הוא הטוב והמקיף ביותר.

Wobi – להשוות ולקנות חכם

הדרך הטובה ביותר כיום לבצע השוואת מחירי ביטוח רכב ולרכוש פוליסת ביטוח היא באמצעות אתר Wobi. בעזרת Wobi, ניתן לבצע השוואת מחירים מקיפה ולהחליט מהי ההצעה המשתלמת ביותר.

מכיוון שביטוח רכב הוא דבר חשוב ביותר, שיש לו השלכות מעשיות ומשמעותיות במקרה של תאונה או פגיעה ברכב, כדאי להקדיש זמן ומחשבה לחיפוש הביטוח הטוב ביותר, ולעשות רק ביטוח רכב שהוא גם משתלם וגם מעניק את הכיסוי הביטוחי הטוב ביותר.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך