אחרי 7 וחצי שנים שנאסר עליהם לשבות: נמל אשדוד יוכל לחזור ולהשבית את המדינה

בית הדין הארצי קבע: צו המניעה שמנע מעובדי נמל אשדוד לשבות במשך דנים ארוכות יפקע ב-31 בדצמבר, מה שיאפשר להם להשבית את נמל אשדוד ובכך להפעיל לחץ על המדינה
נמל אשדוד מארח סמינר לניהול מצבי חירום במסגרת כנס בינלאומי של פקע"ר
צילום: אילן מטלון

בהחלטה החשובה שיצאה מבית הדין הארצי לעבודה בשעה האחרונה, קבע הרכב מורחב בראשות סגן הנשיאה השופט אילן איטח כי בתום 7.5 שנים חוזרת לידי ההסתדרות ועובדי נמל אשדוד זכות השביתה. זאת, כשברקע נמצאים הצדדים בישורת האחרונה במשא ומתן על הסכם הרפורמה בחברת נמל אשדוד
 
בית הדין הארצי לעבודה החליט הערב (א') לבטל את צו המניעה שמנע מעובדי נמל אשדוד מלשבות במשך 7.5 שנים. לאורך כל התקופה שבה חל הצו התנהל מו"מ באשר לעתידו ולחיזוקו של נמל אשדוד ושל עובדיו, שלווה מעת לעת על ידי בית הדין הארצי לעבודה. לאורך כל התקופה הזו גילו ההסתדרות והעובדים אחריות וכיבדו את החלטות בית הדין, את המשא ומתן ולא פחות מזה – את המשק הישראלי, בכל הנוגע לרפורמה בנמל.
 
בהמשך להחלטת בית המשפט מהיום מתכוונת ההסתדרות להמשיך ולהוביל את השיחות בנוגע לרפורמה, אולם לא תיתן יד להמשך גרירת הרגליים בנוגע להסדרת חוסנו של הנמל וביטחונם התעסוקתי של העובדים. אותם עובדים אשר עבודתם הקשה עשרות שנים למען הצלחת הנמל הובילה להיותו גורם משפיע במשק הישראלי.
 
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד אמר: "זו החלטה חשובה במאבק שאותו אנחנו מובילים למען איתנותו של נמל אשדוד, ולטובת הביטחון התעסוקתי של העובדים. נמשיך בשיחות עד אשר נמצא את הפתרון הנכון ביותר. לא נמהר להפעיל צעדים ארגוניים, ונמשיך גם בעתיד לנהוג באחריות".
 
יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי: "זהו רגע חשוב ברפורמת הנמלים שיצאה לדרך לפני כ-7.5 שנים. אני גאה בעובדי נמל אשדוד שלאורך הדרך גילו אחריות ובגרות. התחייבתי בפני בית הדין בשם ההסתדרות, בשם העובדים ובשמי, כי אם וכאשר יהיו צעדים ארגוניים – הציבור והמשק לא ייפגעו. אני קורא לכל הצדדים לשנס מותניים בישורת האחרונה".

את ההסתדרות ייצגו בבית הדין לעבודה עו"ד אלעד מורג ממשרד עורכי דין אלעד מורג, ועו"ד סיון רדיאן מהלשכה המשפטית לאגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות.  
 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך