מחקר חדש הקורונה הופכת אנשים ל… צמחונים

מחקר מקיף חדש חושף: בעקבות הקורונה, העולם במגמת צמחונות ⦿ אין ספק שהקורונה הביאה אין ספור דברים רעים אך מסתבר כי רבים ניצלו את התקופנ שנכפתה עלינו כהזדמנות לאמץ אורח חיים בריא יותר ⦿ על פי המחקר: כ-39 % מהישראלים ביצעו שינוי תזונתי והוסיפו לתפריט יותר פירות וירקות ואילו 32% צמצמו את אכילת הבשר ואף הפסיקו לצרוך אותו
פלפל חריף ממולא

מגפת הקורונה יצרה סדר עולמי חדש. בכל העולם, וגם בישראל, אנחנו נאלצים להתמודד עם שינויים מהותיים באורח החיים שלנו: ריחוק חברתי, שינויים באופן התעסוקה, צמצום ביכולת לביצוע פעילות גופנית ושינוי בהרגלי קניית המזון והאכילה. מערכות הבריאות עוסקות באסטרטגיות למניעת הדבקה, בשמירה על ריחוק חברתי ובמציאת תרופה וחיסון. אך האם אלו הפתרונות היחידים להתמודדות עם המגפה?

משום שכל משבר הוא גם הזדמנות לשינוי, ישנם רבים שניצלו את סדר היום החדש והזמן הפנוי בבית כהזדמנות לאימוץ אורח חיים והרגלים בריאים יותר שכוללים תזונה בריאה יותר ופעילות גופנית.

מחקר מקיף שערכו בהרבלייף כחצי שנה מאז פרוץ המגיפה ( ספטמבר- אוקטובר 2020)  בהשתתפות 28,000 נשים וגברים מ -30 מדינות וביניהן: ישראל, גרמניה, צרפת, ספרד, אנגליה, בולגריה ועוד. מישראל נבדקו 1000 נשים וגברים. הסקר נערך ע"י חברת OnePoll ובחן את השינויים בתזונה בזמן המגפה. תוצאות המחקר משקפות תהליכי שינוי משמעותיים:

  • גלובלי, 41% מהנדגמים אמרו כי ביצעו שינוי בתזונה שלהם במהלך מגפת הקורונה ו -83% אמרו שיש רגע ספציפי שהניע זאת.
  • בקרב הנדגמים הישראלים כ-30% ביצעו שינוי משמעותי בתזונה שלהם במהלך המגיפה.
  • 39% מהישראלים הוסיפו לתפריט שלהם יותר ירקות ופירות, 29% התחילו לאכול יותר מזון מן הצומח ו-32% צמצמו את אכילת הבשר.

התוצאות מראות כי תזונה צמחית נמצאת במגמת עלייה ברחבי העולם:

43% מכלל הנדגמים הוסיפו לתפריט שלהם יותר ירקות ופירות. כמו גם, 43% התחילו לאכול יותר מזון מן הצומח. כ-62% מכלל הנדגמים אמרו שהם רוצים לשלב יותר חלבונים מן הצומח בתזונה שלהם, אך הם לא בטוחים היכן להתחיל. כ-46% מהם הפכו פתוחים יותר לרעיון של מזון צמחי ותחליפי בשר במהלך המגפה. בסקר דומה שנערך בשנה שעברה, מחצית מהנשאלים היו פתוחים יותר לגבי מזון צמחי ותחליפי בשר ו -70% האמינו כי תחליפי בשר ימשיך לגדול בפופולריות.

כ-35% מהנדגמים הישראלים החליטו לבצע את השינוי דווקא בתקופת הקורונה כדי לנצל את הזמן הפנוי ליצירת שינוי חיובי בחייהם. כ-66% מאלה שביצעו שינוי שמו לב לשיפור במצבם הבריאותי, ו-73% מהם מעוניינים לשמר את השינוי גם לאחר שהמגפה תחלוף.

גם בתחום הפעילות הגופנית נרשמו שינויים; כ-44% מהנדגמים הישראלים התאמנו יותר במהלך המגפה. כ-56% מכלל הנדגמים התחילו לבצע פעילות גופנית כלשהי במהלך המגפה.

לדברי רון פורת,  מנכ"ל הרבלייף ישראל: "מגפת הקורונה מציבה בפנינו קשיים ואתגרים רבים, אך גם הזדמנויות ליצירת שינוי מהותי בהרגלי החיים שלנו. הטמעה של שינויים אלו דווקא בתקופה זו יכולה לסייע בשימורם גם לאחר שהקורונה תהפוך לזיכרון רחוק, ולהפוך את המגפה ממשבר שמאיים על בריאותנו – לגורם שישפר אותה בטווח הארוך".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך