מחפשים תנאי משכנתא טובים? כך תבחרו יועץ

אם אתם מרגישים שנושא המשכנתא מסבך אתכם, שיש בו יותר מדי דברים שאתם לא ממש מבינים לעומק, שאתם לא בטוחים לגבי קבלת ההחלטות בנידון, אתם לא לבד. זה אכן מסובך. אלה כמה דברים שכדאי לכם לדעת, לגבי הסתייעות ביועצי משכנתא ובחירת היועץ המתאים לכם ביותר:

חשיבות הייעוץ האובייקטיבי

בין אם יש לכם דירה עם נוף לים או שלא, הים הוא בחינם, אבל כל השאר ממש לא. בתחום הנדל"ן הכול יקר עבור הישראלי הממוצע, גם אם אשדוד היא לא הרצליה פיתוח. כל החלטה שמקבלים בנושא זה, כולל לגבי המשכנתא, עשויה להתבטא לאורך זמן בסכומי כסף גדולים. מאחר שבנוסף לכך מדובר בנושאים מורכבים למדי, שרובנו לא מומחים בהם, עולה הצורך בייעוץ מקצועי. ייעוץ כזה מוצע על ידי נותני הלוואות המשכנתא – הבנקים ואחרים. אלא שהוא לא אובייקטיבי. יועץ משכנתאות שידאג רק לכם, הוא יועץ עצמאי וזה הוא סוג היועץ שכדאי לכם לחפש.

 

מפה לאוזן

אחת הדרכים הבסיסיות, אך גם המוצלחות ביותר לחפש יועץ מכל סוג שהוא, היא לשאול אנשים שאתם מכירים. המלצות מהם, תהיינה לרוב אמינות. כמובן, יש תמיד גם היבט של כימיה אישית בין אנשים, שבגללה אולי מעדיפים יועץ אחד על פני אחר. כך שאם ממליצים לכם להתרחק מיועץ מסוים, חשוב לשאול ולהבין בדיוק למה.

 

ברשימות מומחים

כמו בעלי מקצוע רבים, גם יועצי משכנתא מופיעים ברשימות מומחים שונות, דוגמת דפי זהב. נקודת מוצא מומלצת לחיפוש כזה, הוא אתר התאחדות יועצי המשכנתאות. זאת, מאחר שכך תוכלו לדעת שאתם מקבלים הפניות ליועצים מוסמכים ולגיטימיים.

 

בחיפוש חופשי

חיפוש חופשי ברשת האינטרנט, הוא כיום אמצעי שימושי ביותר לאיתור מומחים. כך תגיעו לאתריהם ותוכלו להתרשם מהם ישירות. בנוסף, תוכלו (ומומלץ) לבצע חיפוש ברשת האינטרנט, על שמו של כל יועץ שבשרותיו אתם שוקלים להיעזר. במקרים רבים, תגיעו כך לחוות דעת עליו או (נקווה שלא) למידע אשר יהיה "נורה אדומה" מבחינתכם.

 

להכיר אישית ולהחליט

לבסוף, תתמקדו ברשימה מצומצמת של יועצים שנראים לכם מתאימים ותצטרכו להחליט – עם מי להמשיך? עלות הייעוץ היא נקודה שבוודאי חשובה לכם ויכולה לסייע להחליט. אלא שכאן חשוב לציין שני דברים. ראשית, כדאי לזכור שייעוץ משכנתא איכותי לא אמור להיות זול – עלותו מבטאת ניסיון וידע. שנית, אותם ניסיון וידע, עשויים להתבטא עבורכם בחסכון כספי ניכר, כתוצאה מיישום המלצות שתקבלו מאותו יועץ. לאור חשיבות הנושא, אפשר וכדאי לפגוש אישית כמה יועצים שתרצו לבחור מביניהם, להציג את עצמכם ומצבכם, לשמוע מהם לגבי העלויות ולהתרשם מהם אישית. עד כמה הרושם אמין ומקצועי? ועד כמה יש ביניכם "כימיה"? זאת, לכל הפחות בשיחת טלפון ועדיף בפגישה פנים אל פנים. יועץ משכנתאות איכותי "שווה זהב" ולכן כדאי להשקיע באיתורו. שיהיה בהצלחה!

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך