ציוד הגברה: האם כדאי לקנות או להשכיר?

צריכים ציוד הגברה לאירועים ומתלבטים האם כדאי לקנות או להשכיר אותו? התשובה אינה חד משמעית ומשתנה בהתאם לצרכים שלכם. קראו את הכתבה הבאה ותבינו

סאונד מהווה אלמנט בסיסי כמעט בכל אירוע פרטי, מקצועי או עסקי, בין אם מדובר בחתונה, בת מצווה, אירוע עסקי, מסיבת חוף או מופע. עבור אירועים אלו ונוספים יש צורך במערכת הגברה להשמעת מוסיקה, הקרנת סרטון או קליפ, עבור נאומים, הנחייה, הרצאה ועוד. לכן רבים מתלבטים במהלך ולקראת הפקת האירוע האם כדאי לקנות ציוד הגברה או אולי להשכירו. כאמור, השאלה לתשובה זו אינה אחידה ומורכבת ממספר גורמים שיש לקחת בחשבון.

מה בכלל כולל ציוד הגברה?
לפני שנדבר על כדאיות השכרת או קניית ציוד הגברה, יש להבין על מה בכלל מדובר ומה כולל הציוד הזה. ההגדרה ציוד הגברה מתייחסת למערכת שלמה של סאונד הכוללת רמקולים, המכונים גם בוקסות, שמסופקים בעוצמות שונות ויכולים להיות אקטיביים עם מגבר פנימי או רמקולים פאסיביים עם מגבר חיצוני. כמו כן יש רמקולים מסוג וואפר האחראיים על צלילי הבס שמרעידים את רחבת הריקודים. ניתן למצוא גם רמקול נייד מסוג בידורית הכולל סוללה נטענת ואינו נדרש בחיבור לתשתיות חשמל, שלא אחת מהווה יחידת שמע שלמה עם מיקסרים וחיבור למיקרופונים ואמצעי שמע נוספים, המתאימה בעיקר לאירועים קטנים בטבע.

בנוסף, ציוד הגברה כולל מיקרופונים מסוגים שונים כמו מיקרופון אלחוטי, דינאמי, מיקרופון מדונה, קונדנסר ועוד, וכן מיקסרים המכונים גם פלטת אומנים המחברים בין אמצעי מדיה שונים ושולטים בכל מערך ההגברה. זאת בנוסך לפלטת די.ג'יי המשמשת תקליטנים ליצירת אפקטים של סאונד. ציוד הגברה מורכב גם מסוגים שונים של כבלים, כמו כבלי PL וכבלי XLR לצד ציוד נלווה כמו גנרטורים, מקרנים, ערכות קריוקי ועוד.

 

הכל עניין של צרכי השימוש
התשובה לשאלה אם כדאי לקנות או להשכיר ציוד הגברה, תלויה בשימוש העתידי. ברור שלמי שצריך ציוד הגברה עבור אירוע חד פעמי כמו מסיבה או חתונה, עדיף לשכור ולא לרכוש. מנגד, למי שעושה שימוש שוטף בציוד הגברה, כמו אולם אירועים או חברת הפקות, יתכן בהחלט שעדיף לקנות. יחד עם זאת, במידה שצרכי ההגברה משתנים באופן משמעותי מאירוע אחד לשני, יש לבחון היטב את הצרכים ולהבין אם יותר משתלם לקנות או להשכיר ציוד.

 

הכדאיות בהשכרת ציוד הגברה
הסיבה העיקרית שבגללה רבים מעדיפים בימינו להשכיר ציוד הגברה, בייחוד אם מדובר באירועים חד פעמיים או שאינם קורים לעיתים קרובות, היא קודם כל עלות השירות. כמובן ששירותי השכרה הרבה יותר זולים מקניית ציוד הגברה, שכן השכרתו נעה בין מאות לאלפי שקלים בודדים בהתאם לכמות ולסוג. כמו כן, לעיתים קרובות גורמים בתחום האירועים בתחילת דרכם מעדיפים להשכיר ציוד מאשר לקנותו וכך לחסוך בעלויות הקמת והרצת העסק.

למשל, השכרת ציוד הגברה לאירוע משפחתי או עסקי מצומצם, עם מערכת הגברה בסיסית הכוללת רמקול אחד או שניים בעוצמה של כמאתיים וואט, תסתכם במאות שקלים בודדות. זאת בעוד שלאירוע גדול בו יש צורך במערכת הגברה מורכבת, עם מיקסר איכותי ורמקולים רבי עוצמה של שמונה מאות עד אלף שש מאות וואט, עלות השכרת הציוד יכולה להגיע לאלפי שקלים. יחד עם זאת יש לזכור כי עלויות אלו עדיין הרבה יותר זולות מקניית ציוד הגברה שיכול להגיע לעשרות ואף מאות אלפי שקלים.

בנוסף, לרוב השכרת ציוד הגברה מוצעת כשירות שלם החוסך טרחה רבה וזמן יקר, עם אספקת ציוד הגברה כבד ורגיש לאירוע עצמו במועד המבוקש, והתקנתו על הצד הטוב והמתאים ביותר לרבות פריסה, הצבה וחיבור נכון של כל הכבלים והחווטים בין המכשירים השונים. כמו כן, בסוף האירוע בחברה ידאגו לפירוקו המהיר והיעיל של הציוד והעמסתו, כך שגם לא תידרשו לדאוג למקום עבור אחסנת הציוד וגם לא תצטרכו לתחזקו ולדאוג לתקינותו.

יתרה מכך, חברה מקצועית גם תסייע ותייעץ לכם בבחירה והתקנה נכונה של ציוד הגברה בהתאם לנתוני השטח, תשתיות קיימות, צרכי שמע, מסגרת תקציב וכדומה. במידת הצורך אף יספקו לכם שירותי איש סאונד שיתפעל את ציוד הגברה במהלך האירוע באופן הטוב ביותר, וידאג לטפל בזמן אמת בכל בעיה שעלולה לצוץ. כמובן ששירות זה לא היה עומד לרשותכם אם הייתם מתקינים ציוד הגברה משלכם.

 

ומתי כדאי לקנות ציוד הגברה?
היתרונות של שירותי השכרת ציוד הגברה נכונים בעיקר למי שזקוק לציוד באופן חד פעמי, בתדירות נמוכה או עם צרכים מאוד שונים בין אירוע אחד לשני. מנגד, מי שצריך ציוד הגברה בתדירות יחסית גבוהה עבור צרכים יחסית דומים, סביר שיעדיף לרכוש את הציוד. במקרים אלה ניתן להשקיע בציוד הגברה איכותי שיספק מענה מדויק לצרכי השמע. זהו מענה המתאים במיוחד לאנשים שמבינים בסאונד, שיודעים בדיוק איזה סוג ועוצמת סאונד הם רוצים לקבל, וכיצד להשיג את הסאונד הזה עם ציוד מקצועי שנבחר בקפידה ושבמידת הצורך ניתן גם לשדרגו.

בין היתר, קניה של ציוד הגברה כדאית לבעלי אולמות וגני אירועים, למפיקי אירועים, תקליטנים, בתי מלון וצימרים, מארגני מסיבות, הרכב מוסיקלי וכדומה. וכמובן שציוד הגברה גם נדרש לשימוש אישי לבית למי שרוצה מערכת סאונד טובה לשמיעת מוסיקה או לצפייה בסרטים.

 

מאיפה קונים או משכירים ציוד הגברה
בין אם אתם חושבים על קנייה או השכרה של ציוד הגברה, חשוב לקבל את השירות ממקור אמין, מקצועי, מנוסה ומומלץ, שהגברה הינה תחום התמחותו העיקרי. גורם כזה מחזיק ציוד איכותי ומציע אותו עבור מחירים משתלמים לצד אחריות מקיפה. בנוסף, במידה ומדובר בהשכרת ציוד, מקור אמין גם ידאג לספק לכם ציוד תקין במצב מצוין.

מעבר לכך, עדיף לבחור חברה מקצועית שיש לה מבחר איכותי, גדול ומגוון של ציוד הגברה להשכרה או לקניה, כמו חברת שרון רייכטר. כך לא יהיה לחברה אינטרס לשירות מסוים והיא תוכל להמליץ לכם על השירות שבאמת מתאים לצרכים שלכם. מאחר שהגברה היא תחום מקצועי רחב היקף עם מגוון גדול של סוגי ציוד המשודרגים כל הזמן, חברה מקצועית ורצינית גם תלווה אתכם בתהליך בחירת הציוד בהתאם לצרכים ומסגרת התקציב שלכם.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך