שלא ילך / חכם סידי

היום זה פופולארי לצאת נגד ראש הממשלה נתניהו שהוא לא עשה מספיק במשבר הקורונה, והוא לא בסדר והוא לא ולא ולא ⚫ אבל בתכל'ס, כשמסתכלים מסביב לאומות העולם, בוודאי לאזור שלנו המזרח התיכון, ולא רק שלא ילך, אלא שיישאר ⚫ ויש גם מילה על מערכת המשפט והפרקליטות בישראל, עדיין מותר לבקר אותן, נכון?
נתניהו.

נדמה לי שזה יוצא באוקטובר, או  סוף ספטמבר, לא זוכר, ככה זה בדרך כלל לא? אני מתכוון ליום הכיפורים. אז יש זמן עד אז. טוב, לא נורא, אפשר להגיד "סליחה" גם עכשיו, לא צריך תאריך מיוחד לזה. יאללה אני מחכה. תגידו.

לא, לא לי. אני סולח אבל לא שוכח. אני מתכוון לראש הממשלה בנימין נתניהו, שנראה שלא משנה מה שיעשה, תמיד יהיו מי יגידו שזה לא בסדר. עשה? למה עשה? לא עשה? למה לא עשה? די כבר. מספיק. מסתבר שהאיש ניהל פה את משבר הקורונה, בצורה אולי המיטבית ביותר שאפשר, וזאת תחת ביקורת והאשמות על גבול המגוחכות, עם כתבי אישום של סיגרים, שיחה עם עורך עיתון (100 אחוז מהפוליטיקאים עושים את זה) והבטחה לבעלים של אתר (וואלה. וואלה?) למשהו תמורת כתיבה לטובתו? הכל לכאורה, וגם כשזה לכאורה, זה לכאורה לא מספיק לכתב אישום. אבל נגיע לזה.

השבוע החליטה אנג'לה מרקל, קנצלרית גרמניה להכניס את כל גרמניה לסגר. תגידו לי אם טעיתי, אבל לא שמעתי טענות על כך משום מקום. לא בגרמניה, וגם לא ביקורת כאן. למה? כי זה אירופה? לא, כי זה לא ביבי. אז רק לפני שתקראו לי ביביסט (שזה כאילו קללה? לא הבנתי), אציין כי אני לא כזה (ולא שאני מתבייש). אני רק מתאר את המציאות. יודעים מה, הנה כמה דוגמאות שעלו לי מהזיכרון נשבע לכם, והזיכרון שלי הוא לא משהו, אז תבינו כמה זה נחקק לי שם.

יאיר אני לא מחובר לעם, לפיד, טען נגדו כי הוא בלבל את המח בעניין החיסונים. לפיד אמר תחת כל עץ רענן, שזה תחנת טלוויזיה תעמולתית נגד שלטון נתניהו והימין (ראיתי את החגיגיות בהפסד של טראמפ), כי אין סיכוי שהחיסונים יגיעו עד ינואר. ומתי הם הגיעו…רגע תנו לבדוק ביומן, אהה כן נכון בדצמבר. לא מעט מדינות וחלקן ברמה של ישראל או בולטות באירופה, אין להן עדיין חיסונים. ואם נציץ לשכנות שלנו, אז הן אפילו לא חולמות על זה.

נמשיך ברשותכם. גם אם עד עכשיו הפסדתי אתכם כי אתם אנטי ביבי לא משנה מה, אז בבקשה אל תתנו לעובדות לבלבל אתכם. בואו נדבר על המצב הכלכלי. ממשלת ישראל הבטיחה שתעזור לכל מי שנפגע כלכלית, במיוחד לעצמאים. בואו נעשה סדר. למעט אנשים שפתחו את העסק בשנה שעברה, והם אכן נפגעו, כל היתר קיבלו. מי שדיווח מס הכנסה אמתי, קיבל את המגיע לו. לא אומר שחלק מכם לא דיווח אמתי, אבל וואלה האמת, הכסף עבר וכעבור ימים. תראו מה קורה באיטליה נניח. שם הכל קורס, הבריאות והכלכלה, ואתם הרי חוזרים מרומא ומספרים איזו מדינה זאת. פה יותר טוב. בטח עכשיו. רגע אל תיקחו אוויר ממשיכים.

המשכנו. במהלך משבר, במהלך תיקי אשמה מגוחכים, כן מגוחכים, שלא יחזיקו מעמד, שחלקם הושגו בהפחדת עדים, ולא ברור אם זה יעבור את בית המשפט (תרשמו לעצמכם) הוא, ביבי, כן האיש הזה שאתם אומרים לו לך (שלא תעז, שמעת?) הצליח לעשות תוך כדי כל הבלגן הזה שלום עם בחריין, האמירויות (שזה 7 מדינות מאוחדות), סודן בדרך, מרוקו (שגרירויות מרוקאית וישראלית במדינות האלה), והדובדבן שלפנינו ערב הסעודית, אחת המדינות הבולטות במזרח התיכון. ומה הוא שומע בתמורה? שזה לא שלום, שזה לא נחשב, שהן לא אויבות, שהן רחוקות. בסדרררר. אם זה היה מהמחנה האחר היו מיד פותחים מהדורות חדשות בזיקוקים ומספרים כמה השלום הזה חשוב לישראל במזרח התיכון. אז וואלה (לא האתר) הוא חשוב. סופר חשוב.

אני יודע תגידו מיד, נתניהו לא החלטי, כן סגר, לא סגר. הוא מתחשב בדעות של חברות לקואליציה. אז איך תסבירו שנתניהו רצה סגר בחנוכה (רע למפלגות הדתיות). מי שהתנגד היה היועץ המשפטי לממשלה והפרקליטות. אותה פרקליטות שאישרה הפגנות בבלפור וביתר הארץ, בשיא ההדבקה. ובנינו אל תגידו לי שהן לא היו מדבקות, עלאק. אני לא אומר שהפרקליטות רצתה שאנשים יידבקו, אבל ההרגשה שלי היא שהיא התנגדה לביבי.

תראו אני מסתכן עכשיו, כי מי שמבקר את היועץ המשפטי או הפרקליטות עלול לסיים את דרכו עם כתב אישום, כמו במדינות הכי חשוכות שהכרתם (תשאלו את השכנה של היועץ המשפטי). אבל נראה כי היועץ הפרקליטות וגם בית המשפט העליון, שמייצג את מערכת המשפט, עוברים תהליך של פוליטיזציה. הם שכחו שהם רשות שופטת ורוצים להיות מחוקקת. יתכבדו נא האנשים המכובדים הללו ויציעו עצמם לבחירת העם. אבל איזה יופי זה גם לא להיבחר וגם להחליט. יש בדיחה שאומרת שאם אחד אמר לך שאתה חמור תתעלם, אבל אם שניים, תקנה אוכף. הפרקליטות צריכה להקשיב לרחשי העם שטוענים שהיא "נגועה" בפוליטיקה ומנותקת. תקשיבו. אל  תעשו, אבל תהיו מוכנים להקשיב. גם אם לא תעשו. רדו ממגדל השן.

אז לאנשים שקוראים לנתניהו ללכת, תעשו טובה, אל תלכו אתם, אבל רגע אחד לפני שאתם שולחים אותו מכאן, תבדקו את העובדות, ואתם תראו שהאותיות משתנות לכם לבד בראש…לתישאר…

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך