חברת נמל אשדוד רכשה 5 מנופים מהמתקדמים בעולם תמורת 240 מיליון ש"ח

המנופים אמורים להגיע בינואר 2022. המנופים מתוצרת חברת ZPMC מיועדים לרציף המכולות החצי אוטומטי ב- 21 מזרח אשר משודרג לקראת קליטת מגה אוניות של עד 24 אלף TEU באמצעות העמקת השוקע וחיזוק הרציף.
צילום: יחצ.

חברת נמל אשדוד הודיעה על סיומו המוצלח של משא ומתן אינטנסיבי עם חברת ZPMC להצטיידות ב-5 מנופי גשר, שהינם המתקדמים בעולם, באמצעות מימוש אופציה הקיימת בחוזה אשר נחתם בשנת 2017. חמשת המנופים החדשים יצטרפו למנוף הראשון של חברת ZPMC אשר נחנך ע"י שרת התחבורה בביקורה האחרון בנמל. עלות רכישת המנופים עומדת על כ- 240 מליון ש"ח.

המנופים החדשים יהיו מותאמים לפריקה של אניות מכולה עד 24000 TEU, בעלי יכולת פריקה וטעינה של 2 מכולות 40 רגל מלאות בו זמנית, בזכות מערכת tandem מתקדמת. איפיון ייחודי של המנופים הוא היכולת לשלוט בהם גם מרחוק באמצעות מפעילים הממוקמים בחדר בקרה מפקחים על תנועת המנוף דרך מצלמות המותקנות במנוף ומוצגות בזמן אמת על מסכי תחנת השליטה. בזכות המערכות החדישות בהם מצוידים המנופים, הם בטיחותיים יותר, תורמים לקצב עבודה מהיר יותר.

המנופים אמורים להגיע בינואר 2022 ולקראת זאת ישודרג החלק המערבי של רציף מכולת 21, לקליטת אוניות של 24 אלף TEU באמצעות העמקת השוקע וחיזוק הרציף. החוזה עם חברת ZPMC נחתם במהלך הימים האחרונים, לאחר אישור תוצאות המו"מ ע"י דירקטוריון החברה. המנופים עתידים להימסר לעבודה תפעולית במהלך חציון ראשון של שנת 2022.
דירקטוריון חברת הנמל אישר זה מכבר, תקציב השקעות של כ – 2.4 מליארד שקל לפיתוח הנמל בשנים הקרובות. מסך תקציב זה מוקצה להשקעה ברציף 21 סכום של מעל למיליארד שקל. התקציב הכולל, בנוסף ל 5 המנופים החדשים, עבודות שדרוג של הרציף בעלות של כ 600 מליון שקל, ופיתוח מסוף חצי אוטומטי בעורף רציף 21.
ברציף יוכלו לעגון מגה אוניות בעלות קיבולת של עד 24 אלף מכולות – אוניות הגדולות מסוגן בעולם, כמו כן יבנה עורף לוגיסטי חצי אוטומטי.

שיקו ז'אנה מנכ"ל חברת נמל אשדוד מסר: "נמל אשדוד, הנמל של ישראל, ממשיך לקדם טכנולוגיות חדישות בכל רבדי פעילות הנמל במטרה לשפר את השירות ולהפוך לנמל המתקדם בעולם.
המנוף הראשון בישראל של חברת ZPMC נרכש ע״י חברת נמל אשדוד שכבר פועל בנמל, הגענו להישגים תפעוליים מרשימים במהלך שנת 2020 ולכן אנו בטוחים שהתוספת של חמישה מנופים גבוהים יותר ויעילים יותר תתרום לעשיה ולשירות ממעלה הראשונה לו אנו מתחייבים ומחוייבים מול כל לקוחותינו הנאמנים״

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך