הקשר הצרפתי

הוא קשר התקפי, יכול לשחק בימין או בשמאל, וגם באמצע, בסוף כל אימון נשאר להתאמן על בעיטות חופשיות, בימין ובשמאל. הוא אוהב לבשל יותר מאשר לכבוש, והוא כובש לא מעט. הכירו את רמי ביאנקרדיני, מי שעשוי להיות הג'וקר של הקבוצה האשדודית בעונה הקרובה

אחד השמות הראשונים שאייל לחמן כתב בפנקס שלו, כשכתב רשימת שחקנים שהיה רוצה להביא איתו למ.ס. אשדוד, היה של הצרפתי רמי ביאנקרדיני. "הוא שחקן מעולה", אמר, "חייבים להביא אותו לפה לפני שמישהו ישים עליו יד". אמר ועשה, וביאנקרדיני הפך לרכש הראשון של מ.ס. אשדוד לעונה זו.

ביאנקרדיני נחת בארץ ביום ראשון אחר הצהריים, וביום שני עבר בדיקות רפואיות לפני שפגש את חבריו החדשים ביום שלישי, עם פתיחת האימונים. בינתיים הוא שוכן באקדמיה ומקווה כבר במהלך השבוע הקרוב להיכנס לדירה משלו, לשם יביא את בני משפחתו. לא, לא מדובר על הורים ואחים כי אם על אשתו ובנו בן השנתיים. ביאנקרדיני בן ה-23 הכיר את רעייתו כשהיו בני 14 ומאז דרכיהם לא נפרדו. "אני לא חושב שאבהות היא עניין של גיל, אלא של מוכנות נפשית", אמר ביאנקרדיני, "וברגע שהיינו מוכנים וידענו שאנחנו רוצים לחיות יחד ולהקים משפחה, עשינו את זה. עכשיו אני יכול להיות מרוכז רק בכדורגל ולא צריך את כל הסחות הדעת של החיזורים והבילויים".


ביאנקרדיני שיחק בעונה החולפת בראשון לציון מהליגה הלאומית והבקיעה שבעה שערים ב-14 משחקים. "היה לי טוב בראשל"צ אבל המאמן שרון מימר עזב לתפקיד עוזר המאמן בהפועל באר שבע", מספק השחקן הצעיר. "גם עצם העובדה שחלקתי דירה עם עוד שחקן הפריעה לי".

למה זה צריך להפריע? עבור שחקן צעיר זה לגיטימי.
"אני רציתי את המשפחה שלי על ידי, זה הכי חשוב לי, אפילו יותר מכסף".

אתה לא משחק בשביל הכסף?
"פחות חשוב לי הכסף, יותר חשוב לי להיות במקום שרוצים אותי ומעריכים אותי. ככה אני יכול תמיד להיות בפוקוס, להתרכז בכדורגל ולתת מעצמי 110% בכל אימון ומשחק. ככה הרבה יותר קל להשיג את המטרות שאני מציב לעצמי".

ומהן המטרות באמת?
"אני לא חזיר ואין לי עיניים גדולות, להיפך, אני תמיד נמצא עם שתי רגליים על הקרקע. אני רוצה לעשות עונה טובה עם מ.ס. אשדוד, לעלות ליגה ואז להמשיך ולתת עונה טובה בליגת העל".

ומה הלאה?
"אין הלאה כרגע. כמו שאמרתי, אני חי את ההווה ולא שוקע בכל מיני פנטזיות מוגזמות. לכל דבר יש את הזמן שלו. המטרה העיקרית שלי היא לדאוג לרווחת המשפחה שלי ולהבטיח את העתיד שלהם וכרגע אני כל כולי באשדוד".

אבל בטוח יש לך חלום. לכל שחקן יש חלום.
"החלום שלי הוא לשחק במארסיי, הקבוצה האהודה עליי ואי אפשר לדעת אם מתישהו זה יתגשם או לא אבל בשביל זה אני צריך להיות הכי טוב שאני יכול כבר בעונה הזו".

אם תיתן עונה בקצב כמו של חצי העונה שהיית בראשון, מצבנו טוב.
"תודה, וצריך לקחת בחשבון שהגעתי לראשון אחרי כמה חודשים שלא שיחקתי ולקח לי קצת זמן להיכנס לכושר משחק, אבל היה לי מאד קל להתאקלם בישראל. ממש הופתעתי לטובה".

מבחינה מקצועית או חברתית?
"מכל הבחינות. האנשים פה מאוד חמים, אני מכיר מישהו כמה שעות וכבר הוא מרגיש כאילו הוא החבר הכי טוב שלי, מציע לי עזרה וכל מיני דברים כאלה. המנטליות פה זה משהו מיוחד".

באשדוד יהיו לך הרבה חברים. רובם גם פחות או יותר בגילך.
"אני מאוד שמח שהקבוצה צעירה. בדרך כלל שחקנים צעירים הם רעבים ורוצים להצליח ולהוכיח את עצמם, במיוחד במועדון גדול כמו אשדוד, שחייב לחזור למקומו הטבעי בליגת העל".

מה בכלל הביא אותך לישראל?
"חבר שלי, ג'ורדן פושה, משחק במכבי הרצלייה וכשהוא שמע שאני לא כל כך משחק בקבוצה שלי, הוא הפציר בי להגיע לישראל. בדיעבד אני מאד שמח שאני פה. אמרו לי שבאשדוד ונתניה יש את קהילת דוברי הצרפתית הגדולה ביותר, והנה מצאתי את עצמי בסופו של דבר כאן באשדוד".

איזה מן שחקן הוא רמי ביאנקרדיני?
"זה תלוי איפה אני מוצב במגרש. אם אני בצדדים אני יותר טכני ומהיר כדי שאוכל להעביר כדור טוב למרכז, ואם אני באמצע אני משחק יותר רגוע ומאורגן, מחפש את החלוצים להכניס להם כדורים לגול".

אז אתה יותר כובש או יותר מבשל?
"אני אוהב יותר לבשל מאשר להבקיע. אני אוהב להיות מעורב במהלכים, לבנות מצבים. זה הרבה יותר מרגש אותי ונותן לי סיפוק".

אבל בראשל"צ הבקעת לא מעט.
"כן, הבקעתי בנגיחה, הבקעתי בבעיטות חופשיות. אני בהחלט יודע ואוהב להבקיע, אבל תמיד אחפש חבר שלי שנמצא במצב טוב יותר כדי לתת לו את הכדור".

איך התרשמת מהמאמן החדש שלך, אייל לחמן?
"עוד לפני שבאתי שמעתי שהוא מאמן מצוין, שיש לו דרישות גבוהות מהשחקנים שלו והוא אוהב לעבוד קשה. אני מאוד שמח על כך כי אני חושב ששחקן כדורגל מקצוען צריך לעבוד קשה, הכי קשה שאפשר, כדי לעלות למגרש ולאכול את הדשא. אם כולם יהיו עם גישה כזאת, אין ספק שנעלה ליגה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך