נמל אשדוד יקים תחנת כח פנימית

חברת נמל אשדוד פרסמה הליך מכרזי להקמה ולהפעלה של תחנת כוח פנימית לייצור חשמל באמצעות גז טבעי בהיקף של כ- 200 מיליון ש"ח.
עובדי נמל אשדוד מגישים תביעות אישיות נגד הנהלת הנמל
נמל אשדוד.

חברת נמל אשדוד פרסמה מכרז פומבי לתכנון, הקמה, הפעלה ואחזקה של תחנות כוח פנים מפעלית בהספק של 5.0 מגה וואט בתוך השטח התפעולי של חברת הנמל. היקף המכרז הכולל את הקמת תחנת הכוח ואספקת הגז להפעלת התחנה לשתי תקופות של כ- 15 שנה עשוי להגיע עד לכדי 200 מיליון ש"ח.

למכרז הוגשו 3 הצעות מהחברות המובילות במשק בתכנון, הקמה והפעלה של תחנות כוח המופעלות בגז טבעי: זוקו פאוור גז; טלמניע; רימון אנרגיה. כל אחד מהמציעים מחויב לא רק לבצע את ההקמה של התחנה ואחזקתה אלא גם לספק את הגז להפעלתה ולפיכך כל אחד מהם התחבר עם ספק גז טבעי. תנאי מכרז אלו יצרו צמדים: של מקים התחנה וספק הגז לתחנה, אשר כל אחד הביא בו את היתרונות היחסיים שבו. יתרה מזאת, תנאי המכרז עודדו את המציעים להציע לחברת הנמל חשמל מוזל גם עבור היקף צריכה, שהוא מעבר ליכולת הייצור של התחנה הפנים מפעלית.

באמצעות הקמת והפעלת תחנת כח פנימית, הביאה חברת הנמל לידי ביטוי בצורה מושכלת את כל האפשריות הקיימות היום במשק הישראלי לחסכון בעלויות החשמל – באמצעות הקמת תחנת כוח פנים מפעלית המתבססת על מחירי הגז הזולים וקבלת הנחה על היקף צריכה שהוא מעבר ליכולת הייצור של התחנה. העברת חלק ניכר מצריכת האנרגיה בחברת הנמל לגז טבעי נקי היא חלק ממהלך רחב בחברת הנמל להתייעלות אנרגטית ולמיצובה של חברת נמל אשדוד כחברה ירוקה הפועלת תוך מזעור השפעתה על הסביבה. הערכות כלכליות שבוצעו בחברת הנמל הראו כי החיסכון הצפוי לחברת הנמל מביצוע הפרויקט עשוי להגיע עד 100 מיליון ש"ח לכל תקופת הפעלתו.

קדם להליך המכרזי התקשרות של חברת הנמל עם חברת החלוקה 'גז טבעי דרום' האחראית על חיבור נמל אשדוד לרשת ההולכה הארצית בשנת 2021. חיבור חברת הנמל לרשת הגז הטבעי תאפשר לחברת הנמל ביצוע פרויקטים נוספים העושים שימוש בגז טבעי כגון: הקמת בית קירור ותחנת תדלוק, אשר יטיבו עם לקוחות נמל אשדוד ויציבו אותו מוכן לקראת התחרות הקרובה בנמלים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך