טיפול רגשי למבוגרים

בדידות, דיכאון, חרדה מכל סוג, קשיים רגשיים, תסכול וחוסר ריכוז הם חלק מהקשיים שתוקפים אנשים נורמטיביים בשלבים שונים של החיים. זה יכול לקרות לרגע קט וזה יכול להופיע כמשבר ממושך וארוך טווח.
צילום - freepik

זה קורה לא רק לילדים מפוחדים בעולם של הגדולים אלא גם בגילים מאוחרים יותק. המשותף לכל אלה הוא ההזדקקות לעזרה כך שללא טיפול רגשי למבוגרים אנשים יתקשו מאוד לצאת ממשברים כאלה ולהמשיך הלאה.

לטפל במצבים רגשיים

יש מצבים שונים שאפשר לצאת מהם רק בעזרת טיפול של פסיכולוג או פסיכותרפיסט. זה חשוב לא רק לעיבוד המידע והסיטואציה אלא גם כדי לקבל כלים לא להיקלע למשבר כזה בעתיד, כשנקלעים לתנאים ומצבים דומים. מצבים כאלה מתאפיינים בדרך כלל בהצפה רגשית קשה שמונעת מאתנו להעריך נכון את המציאות ואת יכולתנו להתמודד איתה. נכון, רגשות הם אנושיים ומוכיחים לנו שאנחנו עדיין חיים ולא הפכנו אדישים, אבל גם אותם צריך לדעת לווסת כדי שלא יציפו אותנו וישביתו אותנו מתפקוד בכלל.

אנשי המקצוע לעזרתכם

אפשר לשוחח במצבים שונים עם בני משפחה וחברים. במקרים קלים של דכדוך שאינו נגרם ממצב קיצוני ופגיעה קשה אפשר בהחלט לנסות שיחת נפש טובה, אבל את הכלים האמיתיים להתמודדות עם משברים עמוקים וממושכים יותר כדאי לקבל מאנשי מקצוע אובייקטיביים, מקצועיים ובעלי יכולת לאמוד ולהעריך את מצבנו ואת העזה שנצטרך. צריך להבדיל בין התמיכה שאנחנו מקבלים מהסביבה הקרובה שלנו שהיא חשובה מאוד כדי להמשיך את האפקט של ההחלמה וההתמודדות, לבין עזרה מקצועית שתאתר את המצוקה ותמצא לה מענה טוב ואפקטיבי יותר.

מתי הולכים לטיפול?

מצבים מתמשכים כמו סגרי הקורונה ואובדן עבודה בגללו גורמים לאנשים רבים להיכנס למצוקה רגשית שמחייבת טיפול. זה לא נפתר בקלות אם לא קיבלתם כלים נכונים להתמודד עם זה בעבר ואם אתם רגישים ומתקשים להסתגל למצבים מאתגרים. טיפול רגשי למבוגרים כולל בדיוק את זה, את היכולת להעניק לכם מענה מתאים לבעיה לא רק מבחינת ההקשבה והאמפתיה שנחוצות לכם אלא גם לקבל כלים מעשיים ויעילים כיצד לעזור לעצמכם.

להתמודד גם בבית

אתם צריכים למצוא מטפל שיש לכם כימיה אתו ומלווה אתכם גם אחר כך במה שקיבלתם ממנו. הרי הטיפול לא נמשך כל שעות היממה וכשאתם חוזרים הביתה אתם צריכים להמשיך לעבד את מה שדיברתם עליו וליישם זאת בצורה מעשית מדי יום בכל מצב. יש לכם אפשרות ליישם זאת בעבודה, בבית, עם המשפחה, עם חברים, עם בני זוג או בעיבוד מצבי חיים שונים לטווח קצר במקום לסחוב את זה למשך שנים.

להאיר את המצב כדי להתעודד

טיפול רגשי עוזר לכם להבין את המצב טוב יותר ושופך אור בהיר יותר על הקשיים שלכם. לפעמים קורה שאתם חושבים שאתם לבד בעולם שסובלים מבעיה מסוימת אבל מגלים בטיפול שזה לא כך, שיש לזה שם ויש לזה פתרון ויש לזה דרך להסתכל על כל הסיפור בצורה אוהדת ופרודוקטיבית יותר. התפיסה החיובית של מצבים מסוימים כמקדמים וכמועילים לצמיחה אישית היא התפיסה שרואה בכל משבר הזדמנות לפתרון בעיות במקום להנציח אותן ולהעצים אותן.

גישה חיובית ומעצימה

זוהי הגישה שבזכותה רבים מקבלים כוח והעצמה להתמודד עם כל אתגר ולהתקדם בחיים, וגם להבין שהם יכולים להתגבר על קשיים ולהשאיר אותם מאחור. חשוב לדעת שיש לפנות רק למטפלים מוסמכים שיכולים לעזור לכם להתחבר למציאות ולגישה בריאה ומעודדת יותר למצוא פתרונות ומענה מקצועי הולם בכל מצוקה. אל תהססו לפנות לטיפול בכל עת שנראה לכם שאתם זקוקים למישהו מקצועי ולעזרה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך