אחיתופל

איזה כיף זה לתת לכם עצות בזוגיות על חשבון הקשר שלכם עם בני או בנות הזוג שלכם. מה אכפת לאלה שמציעים להגיד לכם מה צריך לעשות, ואח"כ להתפנות לחייהם, ולא פעם להתנהג בדיוק ההפך ממה שייעצו לכם? ואתם? אתם נשארים עם עצת אחיתופל...ובעיקר לבד...
חכם סידי.

השבוע דברתי עם מישהי בטלפון. מישהו אמר לי שהיא חמודה. כשהתקשרתי השיחה מהר מאוד עברה ממצב של ראיון עבודה (מי אתה, מה אתה, מה יש לך? מה אין לה? מה…) כמו כל היכרות ממוצעת, לשיחה עםל מהות היחסים בין גבר לאישה. ואז ככה בלי הודעה מוקדמת עם טוויסט בעלילה היא הודיעה לי שהיא מבינה בזה יותר ממני כי…."היא יועצת זוגית". היא מבינה אולי יותר ממני, אבל לא הבינה על מי היא נפלה….

והיא נפלה.  לא היה לה מושג כמה. כי תוך כדי הנאום שלה שכלל הרבה – "אני ואני"…אמרתי לה "שאני רק שאלה", וחשוב לי לדעת אם היא מייעצת לזוגות גם להיפרד. התשובה שלה "בהחלט", הביאה לי את הסביבון בדיוק בחג המתאים (כאילו חנוכה, דא), ורגע לפני שנתתי לה את "בעיטת הדרך המסורתית (עכשיו יש מישהי שכועסת עליי אני יודע)…אמרתי לה כי היא בעצם חורצת גורל של זוגיות רק כי לדעתה, לדעתה שלה בלבד, הם לא מתאימים. כאילו לשחק את "אלוהי הזוגיות".

כן, כן, אתם אלה שסוגדים לעצות של אחרים. הם מייעצים ואתם מקבלים, אוהו איך אתם מקבלים אחר כך את כל הצ….ר…(מי שהקשיב פעם לעצה לא טובה יודע להשלים את המילה צינור…). מה אכפת להם לתת לכם עצה, גם היא עצת אחיתופל (הביטוי "עצת אחיתופל" מסמל עצה רעה, שנועדה להוליך שולל. הבנתם?) והיא בדרך כלל כזו, כי הם לא מכירים אתכם ואת בן הזוג שלכם ומה מתאים לכם ובעיקר מה לא. ורגע אחרי העצה הגרועה שלהם, ללכת לזוגיות שלהם ולהשאיר אתכם עם העצה הנוראית, ועם הנזק לזוגיות שלכם. אגב אל תתפלאו אם בסיטואציה דומה שלהם, שעליה ייעצו לכם, הם יתנהגו הפוך בדיוק ממה שהציעו לכם (אל תתבלבלו תקראו שוב כי זה קריטי). כי זה עכשיו מדובר כבר בחיים שלהם…והם חשובים להם מעט יותר מאשר שלכם…

אחד הדברים שכל כך מאפיינים בני אדם זה שהם זקוקים לתמיכה במעשיהם, לחיזוק, או לפחות מישהו לשטוח בפניו את צרותיהם. זה אחלה. זה מצוין ואת חמודה (נו כמו בשיר…). אבל העצה הזו, כל עוד תדעו שהיא לא חייבת להתאים לכם, ותדעו או להתעלם ממנה אם היא לא "במידה" של היחסים שלכם, או אם פשוט תבינו שזה לא חייב להיות האורים והתומים שלכם, אז זה סבבה, או חצי סבבה בעצם. אבל אם תיקחו את העצה הזו כאילו זה אות משמיים, אתם בהחלט תבינו שזה היה האות לתחילת הצרות שלכם. תיזהרו מעצות של אחרים על חשבון חייכם. נקודה סימן קריאה. יאללה עוד  סימן קריאה.

פעם כשהייתי ברוב עוונותיי חייב משהו למישהי בכח החוק, יענו נשוי, הלכנו לשיחה על זוגיות אצל משהי שהיא מומחית בתחום ,או כך לפחות טענה. כי הרי מילת הקסם של נשים (כן של נשים, לא של גברים. אנחנו נגד שמישהו יתערב לנו ביחסים) היא "אני אשאר רק אם נלך לטיפול", כאילו מדובר בקוסם מארץ עוץ, או לפחות אורי גלר של הזוגיות. מה שבטוח זה העלים לנו את היחסים…. תאמינו לי יצאנו משם יותר בריב מאשר לפני כן. כי מה שקרה זה שכל אחד הטיח בשנייה, בחסות השלישית, את כל מה שהוא עשה לו. מה יצא לנו מכך? עוד מריבה  ועוד פגישה אצל "היועצת", עד שהחלטתי שאני לפגישה מגיע רק כשאתגרש וזה יקרא דייט, אולי אפילו עם היועצת הזוגית, שנראתה לא רע בכלל. אגב היא הייתה גרושה היועצת הזוגית (כמו גם  ההיא מתחילת הטור שלי…). איזה דבר ענק זה? יועצת זוגית שמייעצת על זוגיות והיא לא נשואה…..כאילו לא הצליח לה, אז עכשיו תורכם. זה לא אומר שכל יועצי הזוגיות הם כאלה חס ושלום, אבל אני עצה, יקיריי, מקבל מהאדם הכי אהוב עליי – אני.

מה העצה שלי? ותקבלו אותה רק אם תרצו…העצה שלי היא לספור עד 10 ואח"כ שוב עד 10. כי בחוץ כמו שאומרים המצב לא משהו. נכון לפעמים אין בריריה וחייבים להיפרד כי זה הגיע למצב בלתי הפיך, אבל בחייאת דינק, את זה אתם כבר יודעים לבד מבלי שמישהו אחר ילחש לכם באוזן את מה שהוא לא תמיד היה מוכן לשמוע….

וחכם סידי אומר: "כשאתם בצד שמדברים עליו…ולא בצד שמדבר על האחרים…סימן שהצלחתם…"..

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך