הממשלה רצתה 500 שקל קנס למי שיתארח מהערב בבית אחר

שעות לפני הדלקת הנר הראשון של חנוכה, הוגשה לשרים הצעה לקבוע שורת הגבלות ובראשן איסור שהייה בבית אדם אחר בין 17:30 לחצות. בשעות אלו ייסגרו הקניונים והשווקים למעט חנויות מזון ותרופות. אבל בינתיים הוחלט לחכות עם ההחלטה.

ממשלת ישראל  התכנסה הבוקר, חמישי, לישיבה מיוחדת שבה היא הייתה צפויה להכריז על שורת הגבלות לימי חנוכה ביישובים יהודיים, ולאחר מכן בחגים הנוצריים ביישובים ערביים.  לפי ההצעה  ייאסר כבר מהערב לשהות בבית מגורים של אדם אחר בין השעות 17:30 עד חצות. עבירה זו תוגדר פלילית והקנס עליה יהיה 500 שקלים. בינתיים ההחלטה מתעכבת או אפילו תבוטל.

החרגה תהיה לאספקת מוצר או שירות חיוני וקבלתם, טיפול רפואי, טיפול סוציאלי חיוני או רפואה משלימה, סיוע לאדם שיש לו קושי או מצוקה, שהייה של קטין בבית הורה החי בנפרד, טיפול חיוני בבעל חיים, שהיית קטין בבית אחר לצורכי השגחה של הורה היוצא לצורך חיוני.

בנוסף חול איסור על התקהלות של שני אנשים או יותר במבנה, למעט אנשים הגרים יחד וכן תוגבל התקהלות של עד עשרה אנשים בשטח פתוח. בבתי תפילה תוגבל התפוסה לעשרה אנשים. גם במקומות פתוחים יוגבל מספר המתפללים בצוותא ל-10 במקום 20. יחול איסור על פתיחת מסחר, כולל קניונים ושווקים ולמעט חנויות חיוניות (מזון, תרופות ומוצרי היגיינה). לא תהיה הגבלה על פעילות של מקומות עבודה שאינם אלה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך