הבסיס הצבאי הנטוש בגבעת יונה עובר לאחר שנים רבות לידי עיריית אשדוד

אחרי שנים ארוכות משרד הביטחון יעביר את השטח הצבאי של גבעת יונה לרשות המקומית, בתכנית: הפיכת הגבעה לאבן שואבת מבקרים עם מתחם תיירות ובילוי שבתוכו מתחם בילוי ייעודי לבני הנוער שיענו על צרכי הבילוי בעיר

לאחר שנים ארוכות שגבעת יונה והבסיס הצבאי בראשה היו ברשות הצבא מה שהקשה את פיתוח הגבעה , שכן לא ניתן היה לקדם בה דבר כל עוד בלב הגבעה היה בסיס ברשות משרד הביטחון, הבסיס היה נטוש תקופה ארוכה, אי לכך יצאה הרשות העירונית עם החברה לתיירות ומחלקת נכסים למהלך להעביר את הבסיס שבגבעה לידי הרשות המקומית.

"שמחים להודיע כי לאחר מאמצים רבים שנמשכו שנים ומשא ומתן משולב עם כל הגורמים: רשות מקרקעי ישראל (רמ"י), צה"ל, משרד הביטחון, עיריית אשדוד והחברה לתיירות – הבסיס עבר אתמול לידי רמ"י ובאותו מעמד הועבר מרמ"י לידי הרשות המקומית" כתבו מטעם מחלקת התיירות.

גבעת יונה הנקראת גם גבעת יפה מתנשאת לגובה של 53 מטרים והינה הנקודה הגבוהה בעיר. הגבעה צופה צפונה אל נחל לכיש, נמל אשדוד ועד פלמחים, מערבה אל הים התיכון ואל שפכו של נחל לכיש ובעל פוטנציאל תיירותי גדול.

לאחרונה החלו בכתיבת פרוגרמה לתכנון והפיכת הגבעה לאבן שואבת מבקרים עם מתחם תיירות ובילוי שבתוכו יהיה מתחם בילוי ייעודי לבני הנוער ויענו על צרכי הבילוי של הנוער בעיר. תכנון והקמת מתחם הבילוי לנוער יהיה על ידי החברה העירונית לתרבות פנאי ומרכזים קהילתיים בראשות היו"ר גבי כנפו.

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי אמר "שמח לבשר על ההישג, מזה תקופה ארוכה שנעשו מאמצים להעביר את הגבעה לידי הרשות, גאה לומר שהצלחנו וכעת ניתן לגשת לפיתוח הגבעה ולהגשים החלום להפוך אותה למתחם בילוי אטרקטיבי לתיירות ולבני הנוער היקרים שלנו".

"הבוקר, אחרי מאמץ כביר הועבר שטח הבסיס הצבאי בגבעת יונה לטובת מתחם בילוי ראשון לנוער באשדוד!" אמר יניב קקון, המשנה לראש העיר ומחזיק תיק הנוער.

"מגיע לבני הנוער שלנו את הטוב ביותר ועוד. אני רוצה להודות לראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי על בשורת שנת הנוער ששמה את הנוער שלנו בראש סדר העדיפויות, ליו"ר החברה העירונית, גבי כנפו על העשייה המשותפת והרוח הגבית ולכל העוסקים במלאכה; מנכ"ל עיריית אשדוד, החברה לתיירות, החברה העירונית לתרבות הפנאי, מחלקת הנכסים ברשות, צוות תחום הנוער ומועצת הנוער של אשדוד, עשינו היום צעד משמעותי בדרך להגשמת היעדים שלנו. ממשיכים לעשות יחד למען כל בני ובנות הנוער באשדוד. חנוכה שמח ומלא אור" סיים את דבריו.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך