איך שומרים על בריאות השיניים – דברים שחייבים לדעת

לעתים רבות, רק בגיל מאוחר אנשים מבינים כי היו צריכים לדאוג טוב יותר להיגיינת הפה שלהם. זה קורה כאשר הם נזקקים לטיפולים מורכבים וכואבים כדי לשקם את הפה. טיפולי שורש, סתימות או טיפול במחלת חניכיים הם סימנים מובהקים לכך שהדאגה לשיניים לא הייתה מספיק טובה לאורך השנים.
FREEPIK

אך בהחלט ניתן למנוע הגעה למצבים קשים ומורכבים בחלל הפה על ידי שגרה של שמירה על בריאות השיניים. את השגרה הזו חשוב להטמיע בחיים וליישם כבר מגיל צעיר ככל הניתן. אנשים ששומרים על השיניים שלהם היטב במשך מרבית חייהם יסבלו פחות מהצורך לבצע טיפולי שיניים מורכבים ומאובדן שיניים בגיל מבוגר יותר.

לכן, אספנו עבורכם כמה טיפים לשמירה על בריאות השיניים לטווח ארוך. את הטיפים האלה חשוב מאוד ליישם באופן קבוע – כדי ליהנות מבריאות פה מיטבית. על ידי הקפדה על היגיינת הפה, סביר להניח שתוכלו להימנע מהגעה לרופא שיניים לצורך ביצוע טיפול שורש באשדוד (או בכל מקום אחר בארץ).

חשיבות הצחצוח

צחצוח השיניים חייב להיעשות לפחות פעמיים ביום, ורצוי לבצע אותו לאחר כל ארוחה. המטרה של הצחצוח היא לסלק את החיידקים הנדבקים לשיניים בזמן אכילה. מטרה משנית של הצחצוח היא להיעזר בחומר הפלואוריד שנמצא בהרכב החומרים של משחות השיניים השונות.

כפי שמרביתנו יודעים, חשוב גם האופן שבו אנו מצחצחים את השיניים, ולא רק תדירות הפעולה. צחצוח נכון צריך להיעשות בתנועה סיבובית מהחניכיים לכיוון החיצוני של השיניים. יש לעבור על כל שן כ-10 פעמים, על מנת להעלים את רובד החיידקים המצוי עליה.

כדי לצחצח שיניים בצורה אפקטיבית, רופאים רבים ממליצים על שימוש במברשת שיניים חשמלית. לשימוש במברשת כזו יש כמה יתרונות, והיא ככל הנראה מסלקת את רובד החיידקים בצורה מהירה ויעילה יותר.

לא לוותר על החוט הדנטלי

בנוסף לצחצוח השיניים, יש חשיבות רבה גם לשימוש קבוע בחוט דנטלי. השימוש בחוט נועד כדי להגיע למרווחים שבין השיניים, שאליהם המברשת לא יכולה להגיע. השימוש בחוט דנטלי יכול לפעמים להיות לא נוח או טורדני, אך חשוב מאוד שלא לוותר עליו. אם אתם מתקשים לעבוד עם חוט, ישנם פתרונות אחרים שמשמשים לאותה מטרה, כמו קיסמי שיניים דנטליים.

תזונה נכונה ושתיית מים מרובה

בריאות הפה והשיניים מושפעת מאוד גם מהתזונה ומכמות צריכת המים ביום. שתיית מים באופן קבוע במהלך היום עוזרת לשמירה על רמה גבוהה של רוק בפה. לרוק יש תפקיד במלחמה בחיידקים, והוא מהווה חלק משמעותי ביכולת של הגוף להימנע מעששת. המים גם משמרים רמת היגיינה כללית בפה, מכיוון שהם שוטפים שאריות מזון שנותרות בחלל הפה.

בכל מה שקשור לתזונה נכונה, מחקרים רבים מראים קשר בין שמירה על דיאטה קבועה שהיא עשירה במינרלים ובוויטמינים לבין בריאות השיניים והפה. התזונה היומית צריכה לכלול צריכה של פירות וירקות וכמות מספקת של חלבונים. בנוסף לכך, תפריט יומי מאוזן צריך לכלול דגן מלא, קטניות ומוצרי חלב (אם כי בנוגע לחלב, הדעות חלוקות). התזונה צריכה לכלול כמה שפחות מזונות עתירי סוכר, מכיוון שצריכה רבה של סוכרים מעלה באופן משמעותי את הסיכוי לחלות בעששת.

ביקור קבוע אצל השיננית

מאחר ואנו לא תמיד שומרים על בריאות הפה בצורה מושלמת, גם כאשר אנו מצחצחים שיניים באופן קבוע ומשתמשים בחוט דנטלי – חשוב להגיע לביקור אצל השיננית אחת ל-3 חודשים בערך. הפעולות שאותן מבצעת השיננית מסייעות לניקוי עמוק של השיניים וחלל הפה, ויש להן תפקיד חשוב במלאכת השמירה על השיניים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך