טסלה- החברה ששינתה את פני התחבורה ומתכננת להגיע גם אלינו

בכל העולם רכבי טסלה נוסעים על הכבישים, לא מזהמים, לא מרעישים ונוחים לתפעול. לא סתם טסלה מצליחה כל כך, מתרחבת ומגדילה את קהל הלקוחות שלה. כן, העתיד החשמלי כבר כאן וטסלה מסמנת את הדרך אליו ובקרוב גם אצלנו.
(קרדיט תמונה : Unsplash)

בשנים האחרונות עולם התחבורה עשה תפנית משמעותית והחל להגדיל את נפח הייצור והשימוש של רכבים חשמליים. יצרניות הרכב הגדולות מייצרות כל שנה יותר ויותר רכבים חשמליים ובתכנון העתידי שלהן הכוונה היא לזנוח את רכבי הדיזל.

כל זה בא מתוך הדאגה לסביבה ובעיקר בשל הרצון של קהל הרוכשים שהבין שרכב יכול להיות לא מזהם, לא מרעיש ובאותו הזמן לספק את הצרכים התחבורתיים בדיוק באותה מידה. כך מרוויחות חברות הרכב גם ממכירות גבוהות של רכבים חשמליים וגם ממוניטין של חברות ירוקות יותר, דבר שמגביר את נפח המכירות, בעיקר בקרב הדור הצעיר.

חברות גדולות כמו פולקסווגן, רנו, אאודי, ניסאן ורבות אחרות מוכרות רכבים חשמליים כבר כמה שנים ובהצלחה כשנתוני המכירות ברחבי העולם מראים עלייה מתמדת, כמו גם השימוש ברכבים אלה. מעבר לכך, מוקמות עוד ועוד תשתיות טעינה חשמליות לרכבים הללו והפרישה שלהן מתרחבת.

חברת טסלה, שהחלה לייצר רכבים חשמליים כבר מראשיתה, נכנסה לשוק החשמלי מזמן והפכה לאחת החברות הגדולות בתחום. החזון של החברה התממש וכיום הרכבים שלה נחשבים לפופולריים מאוד, דבר שהביא להגדלה משמעותית של נפח הייצור. את כל זה ניתן לראות דרך המפעלים של טסלה שפרושים ברחבי העולם ונחשבים לגדולים מסוגם בייצור רכבים.

אולם טסלה לא רק מייצרת רכבים חשמליים, היא דואגת לשווק אותם ולתת לצרכנים את הנוחות וקלות התפעול שהם זקוקים לה. כנראה שקהל מרוצה שחוזר וקונה טסלה, זה השיווק הטוב ביותר שלה. מדובר לא רק ברכבים בעלי ביצועים גבוהים, אלא גם בבטיחות וטכנולוגיה שמאפשרים נהיגה רגועה והנאה על הכביש, דבר שקוסם לצרכנים בכל מקום.

אפשר לומר שטסלה יצרה סטנדרט בתחום הרכב החשמלי מאחר שהיא לא מפסיקה לחדש ולשפר את דגמי הרכבים הקיימים שלה. אחת לכמה זמן מוציאה טסלה עדכון לדגם מסוים וקהל הרוכשים של החברה יכול להוריד את העדכונים למחשב שנמצא ברכב. העדכונים הללו נועדו לשפר את ביצועי הרכב מכל הבחינות.

אחד הדגמים הפופולריים ביותר של טסלה הוא מודל 3 שלה. הרכב מגיע למהירות מקסימלית של מאתיים ושישים קמ"ש ויש לו טווח נסיעה של למעלה מחמש מאות ושלושים קילומטרים לטעינה חשמלית אחת, מה שאומר שלא צריך לטעון אותו לעיתים תכופות. מעבר לכך, הרכב בטיחותי ועומד במבחני הריסוק בכל הקטגוריות, כך שמדובר ברכב אמין. לא פלא שמודל 3 הפך לרכב החשמלי הנמכר ביותר בארצות הברית ונבחר להיות רכב השנה ב- 2019.

חוץ ממודל 3, טסלה מובילה עם דגמים פופולריים לא פחות כמו מודל S, מודל X ומודל Y. כל הרכבים הללו מתקדמים מבחינת ביצועים על הכביש, טווח הנסיעה וגם טכנולוגית, כולל חיישנים רבים והאפשרות לנהיגה אוטונומית בשלבים מסוימים, כהכנה לאוטונומיה מלאה בעתיד. מסתבר שאפשרויות כאלה מושכות לקוחות רבים שמעדיפים שהרכב יקל עליהם בנהיגה בדרכים עד כמה שניתן.

מעבר לייצור רכבים, טסלה משקיעה גם בתשתיות הטעינה החשמליות שמחליפות את תחנות הדלק המסורתיות. הפריסה של תחנות הטעינה של טסלה היא עולמית ויש לא מעט עמדות כאלה שהן מהירות, כלומר מאפשרות לרכבים חשמליים להיטען בזמן קצר יותר.

ומה לגבי טסלה בישראל? בשנה האחרונה נודע שטסלה מתכוונת להגיע לארץ ואף החלו בהכנות לקראת הקמת מרכז מכירות ושירות אך בשל מגפת הקורונה חלו עיכובים, גם בשל צוותים שהיו אמורים להגיע מחו"ל. בינתיים, מה שידוע הוא שטסלה בישראל מתכוונת למכור ולטפל ברכבים שלה בעצמה במרכז השירות שלה.

במקביל ובתיאום עם הרשויות כאן, טסלה תקים תשתיות טעינה מהירות ברחבי הארץ כדי שלקוחות החברה ייהנו כבר מההתחלה מחוויית נסיעה שקטה ורצופה ככל שניתן, כל זאת בהתאם לסטנדרט החברה בכל העולם.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך