נכה ערירי מאשדוד חי מ-300 שקל בחודש

ש' ערירי בן ה-54 גר בדירה של 12 מטר מרובע ברובע ו'. הוא נכה חולה בסוכרת ופיברומיאלגיה (כאב כרוני בגוף). ש' חי מקצבה של 2200 שקלים ומוציא מתוכם על השכירות 1900 שקלים, כך שנותרים לו רק 300 שקלים לחודש שלם! וזה לפני קניית התרופות שהוא חייב. אנשים טובים עוזרים לו בכל יום בכדי לשרוד, לקנות תרופות, שעל חלקן הוא מוותר, ובכדי אכול. אבי לוי שעוזר לו בהתנדבות: "אם יש מישהו שזקוק לעזרה זה ש'. איך אדם יכול לחיות מ-300 שקלים?" למעוניינים לעזור – אבי 054-7191516
כאן ש' חי. 12 מ"ר.

זהו סיפורו הבלתי אפשרי של אדם שנאלץ לחיות עם 300 שקלים בכל חודש. סיפור שבלי קשר לימי הקורונה שאנו עוברים, הוא סיפור קשה, אולי בלתי אפשרי. האיש נכה וערירי ואלמלא עזרה של אנשים טובים, מי יודע אם היה שורד, אולי אפילו לא מצליח לחיות.

ש' הוא כבן 54. חי לבדו. אין לו כל משפחה. הוא גר בדירת 12 מטרים מרובעים באזור ו', שזה למעשה מחסן קטן שמישהו אלתר ומשכיר לו. ש' מסתפק בזה כי רק את זה הוא יכול להרשות לעצמו, ובלי 12 המטרים הרבועים הללו, הוא יחיה ברחוב. כך שהרבה ברירה אין פה.

הבעיה היא שבנוסף כאמור ש' הוא נכה ובקושי מזיז את רגליו, כך שלעבוד הוא בטוח לא יכול. הוא סובל גם מסוכרת ואם זה לא מספיק הרי שהוא סובל גם מפיברומיאלגיה (שהיא כאב כרוני מפושט וברגישות עזה על פני מקומות רבים בגוף בצירוף עייפות). כל הדברים האלה מצריכים ממנו קניית תרופות על בסיס קבוע מאחר והוא חולה כרוני.

הוא מקבל קצבה מהביטוח הלאומי בגלל מצבו של 2200 שקלים, שהם גם כך סכום פעוט. זוהי ההכנסה שלו בכל חודש. אבל מתוכם הוא נאלץ להיפרד בכל חודש מסכום של 1900 שקלים עבור 12 המטרים הרבועים הקטנים שבהם חי, שלא ראויים להיקרא בית. כך נוצר מצב שנותרו לו למחייתו כאמור 300 שקלים בחודש.

המקרר של ש'. לא תמיד לו מה לאכול.

בגלל המצב הזה הרי ברור שהוא מוותר על חלק מהתרופות, מה שגורם למצבו הבריאותי להיות חמור יותר. הסיבה היא שאין לו פשוט כסף לכל התרופות, שעלותן היא הרבה מעבר ל-300 שקלים. לגבי אוכל הוא אוכל אם מביאים לו מזון. אם לא מביאים לו יוצא שאין לו אוכל. הוא יכול להגיע למצב שימים לא יהיה לו למעט לחם גבינה ומים. למזלו יש מי שעוזר לו והוא איכשהו שורד את זה. המקרר שלו (כפי שרואים בתמונה) הוא בדרך כלל ריק.

אבי לוי שעוזר לו בהתנדבות מספר כי מדובר באדם טוב לב שזקוק לכל עזרה. מבגדים, כסף לתרופות, אוכל חם או קר, כל מה שניתן ואפשר הוא צריך. מדובר באדם שהמילה חסר כל לא מגדירה את מצבו של ש'. לוי מציין שש' חי כך כבר כמה שנים ופשוט כל יום לא יודע מה יאכל, איזה תרופה ישיג ואיך יסיים את יומו, כשהוא לא יודע מה יהיה ביום המחר. לוי: "אם יש מישהו שזקוק לעזרה זה ש'. איך אדם יכול לחיות מ-300 שקלים?"

למעוניינים לעזור  אבי לוי: 054-7191516

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך