ה'משחקייה' – אירועים לילדים בחינם בפארקים של אשדוד

הקיץ הגיע. אלפי ילדים כבר מתכננים את חופשתם בחוף הים, בבריכות השחייה או בטיולי כיף עם המשפחה. עיריית אשדוד והחברה העירונית דאגו לתוכנית אירועים ענפה עבור כל בני המשפחה. החל משבוע הבא תושק לראשונה תכנית ייחודית לאשדוד – "המשחקייה, מפגשים שמחים בפארק", אשר תפעל בכל שבוע, בימים א', ג', ב-16 פארקים בעיר. האירועים ב ח י נ ם!

היחידה לתכנון אסטרטגי בעיריית אשדוד, החברה העירונית לתרבות הפנאי, אגף נוער וילדים ומנהלי המתנ"סים, נערכו היטב לקיץ. בפעילות יזומה ומיוחדת לאשדוד, הם הפיקו עבור ילדי העיר והוריהם, סדרה של פעילות כיפית בפארקים ובגנים המרכזיים בעיר ומבטיחים כי תהיה זו האטרקציה של הקיץ לשנים הבאות.

"פעמיים בשבוע, בימים א' ו-ג', יפלשו צוותי ההפעלה על 16 פארקים ברבעי המגורים ויפעילו אלפי ילדים בו זמנית" אומרת גב' אסתי פילוס – מנהלת היחידה לתכנון אסטרטגי, ומציינת את חלקם החשוב של בני הנוער מתחום ילדים ונוער במרכז קופף. "בני הנוער יהיו לבושים בבגדים מיוחדים, יצטיידו בערכות הפעלה מיוחדות ויגיעו אל הפארקים באותה שעה, כשהם מלווים בפארקמן – דמות ייחודית שנבנתה במיוחד עבור אירועי "המשחקיה". אומרת היא.

גב' מזל שאלתיאל, ראש תחום ילדים ונוער אשדוד, אחראית על הכנת בני הנוער למשימת הפעילות. הנערים יתלבשו כאמור בכובעים כתומים בולטים, בחולצות לבנות עם הכיתוב פארקמן וילוו בדמות המרכזית של התוכנית – פארקמן. "תפקידו של פארקמן זה לשמור על הפארק, לעורר את המודעות לחשיבותו של הפארק ושל פינות נוי עבור הקהילה ולהבטיח כי כל ילד וילדה יחושו כי הפארקים העירוניים הם נכס חשוב לחייה של עיר" אומרים בתחום הנוער.

בעירייה מציינים כי התוכנית נועדה גם להגביר את תחושת הביטחון האישי בפארק ולהפוך את הפארק לנגיש יותר, פעיל יותר ומזמין את התושבים לפעילות ולהנאה מהפארק וממה שהוא מציע. נזכיר כי הפארקים באשדוד הם הריאה הירוקה והחשובה בכל רובע. בכל פארק משטחי דשא רחבים, פינות נוי, ספסלי ישיבה וסככות צל, שבילי הליכה ואופניים, מתקני שעשועים ומתקני כושר. "הפארקים מהווים בהחלט זירה המתאימה לכל בני המשפחה, לפעילות נופש ומנוחה ואין שום סיבה שלא נשמור עליהם".

הערכה היא שאלפים יגיעו לפארקים להשתתף באירועים הללו בתהליך שילך ויגדל, ואט אט תיבנה כאן מסורת פעילות חדשה שתהיה קרוב לבית ו"ממש מתחת לאף" כדברי המארגנים.

12q5n1gu

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך