ריח חריף של דלק התפשט באשדוד ואשקלון – המשרד להגנת הסביבה חוקר

מאות תלונות הצטברו במוקדים העירוניים של אשדוד, אשקלון והיישובים הסמוכים, בעקבות הריח החריף, מחקירת המשרד להגנת הסביבה עולה שמקור הריח מגיע ממתקן קצא"א שבאשקלון
המשרד להגנת הסביבה: בית הזיקוק באשדוד פולט חומר מסרטן

מאז שעות הבוקר המוקדמות תושבים רבים באשקלון, באשדוד מתלוננים על ריח חריף במיוחד של דלק שהתפשט באזור. מאות תלונות הגיעו למוקדים העירוניים, ואנשים אף פונו לקבלת טיפול רפואי, לאחר מכן התברר כי מקור הריח הוא בתקלה שאירעה במתקן קצא"א בעיר אשקלון.

מעיריית אשדוד נמסר בתגובה: "בשעה האחרונה ישנם ריחות עזים של חומרים מכימיים ברחבי העיר. מקור הריח בשל תקלה במתקן של קצא״א באזור אשקלון, ריח שמגיע לאשדוד בשל הרוחות העזות. הארוע מטפל על ידי צוותים מקצועיים וככל הידוע אין כל חשש או סכנה בריאותית. נעדכן במידת הצורך".

השרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל מסרה כי "המשרד להגנת הסביבה מבצע תחקיר של האירוע ויבדוק את עמידת קצא"א בתנאי היתר הרעלים ורישיון העסק. ננקוט בכל האמצעים העומדים לרשותנו ונשקול בהתאם לממצאי הבדיקה את המשך צעדינו מול המפעל ומנהליו״.

מקצא"א נמסר בתגובה: "במסגרת פעילות שוטפת ובעקבות מזג האוויר הסוער, נפלטו הבוקר ריחות לפרק זמן קצר מאחד המיכלים של החברה. האירוע הסתיים וטופל על ידי החברה בשיתוף המשרד להגנת הסביבה. יש להדגיש כי הריחות אינם מהווים סכנה לבריאות הציבור. קצא״א מחויבת לערכים של הגנת הסביבה ולתושבי האזור בתחום בו היא פועלת".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך