עו"ד דותן לינדנברג: גם כשילדיכם שוהים בבית הם מבוטחים בביטוח תאונות אישיות תלמידים

"אם חס וחלילה ילדיכם ייפגעו בתאונה בבית או בכל מקום אחר מחוץ לביה"ס תהיו זכאים לתבוע את פוליסת תאונות אישיות תלמידים" כך מסביר עו"ד דותן לינדנברג.
עו"ד דותן לינדברג

"אם חס וחלילה ילדיכם ייפגעו בתאונה בבית או בכל מקום אחר מחוץ לביה"ס תהיו זכאים לתבוע את פוליסת תאונות אישיות תלמידים" כך מסביר עו"ד דותן לינדנברג.

זה נכון לימים רגילים וגם לעידן הקורונה. התלמידים הצעירים כבר חזרו לגנים ולבית הספר, הילדים בחטיבות הביניים ובתיכונים אמורים לחזור בקרוב. אבל גם כאשר עדיין לומדים מהבית בזום הרי שכלל התלמידים עדיין מכוסים במסגרת פוליסה זאת. לדוגמא תלמיד בן 14 שנכווה בכל חלקי גופו עת שיחק עם תרסיס בחדר השירותים זכה לפיצוי של כ-300 אלף שקלים.

בפוליסה תאונת אישיות תלמידים נכתב בין היתר כי  חברת הביטוח תשלם "תגמול תאונות אישיות לתלמיד שנגרם לו נזק גופני שאירע במקום כלשהו בשטח מדינת ישראל… בכל שעה משעות היממה בין שיש לה קשר לפעילות המוסד החינוכי ובין אם לא".

סכומי הפוליסה מתעדכנים מעת לעת ולמשל במקרה מוות ישולם להורים פיצוי סך כ-140 אלף ₪ ובמקרה של נכות מתאונה ישולם סכום של עד כ-376 אלף ₪, לפי שיעור הנכות. לדוגמא עבור נכות בשיעור של 10 אחוזים ישולם פיצוי בסך כ-37.5 אלף שקלים. במקרים חריגים תשלום הפיצוי יכול הגיע ליותר מחצי מיליון שקלים.

הפוליסה מכסה גם ילדי גן מגיל 3 ותלמידים בבי"ס יסודי, חטיבות ביניים, תיכון ואפילו במקרים מסוימים תלמידים הלומדים בכיתות י"ג וי"ד. יצוין כי בפוליסה אין כיסוי לצלקות למעט במקרים חריגים.

עו"ד דותן לינדנברג – העוסק בתביעות בגין נזקי גוף מסביר: "חשוב לדעת כי יש כיסוי לילדים גם במקרים של תאונות שאירעו כאשר הם לא נמצאים במוסדות החינוך. הפיצוי נגזר מהנזק בלבד בהתאם לתנאי הפוליסה ללא צורך בבחינת התרשלות של מזיק. אם קיים גורם שהתרשלותו גרמה לנזק ניתן לבחון תביעה נוספת, נפרדת, כנגד אותו גורם והמבטחת שלו".

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך