תלונה חריפה למפקד המחוז: בעקבות מעצר שווא של ארבעה חסידי גור באשדוד

סאגת המעצר המתוקשר בחסידות גור מסרב להסתיים, אחרי שהתברר כי המעצר היה ללא תועלת וככל הנראה היה מיותר, תלונה חריפה הוגשה למשטרה ולמפקד המחוז בעקבות מעצר השווא של ארבעה חסידי גור באשדוד לפני כחודש, והפצת הסרטונים כאילו מדובר באחרוני הפושעים
צילומים: דוברות המשטרה.

עו"ד פיני פישלר הגיש תלונה למשטרה בגין מעצר שווא של ארבעה חסידי גור מאשדוד לפני כשלושה שבועות, וזאת לאחר עשרות תלונות שקר שהוגשו כנגדם למשטרה במאורגן על ידי קומץ פורשים מקהילת גור.

כזכור, בתאריך 2 לנובמבר בשעה 4:00 לפנות בוקר עצרה המשטרה במבצע לילי רחב היקף ארבעה אברכים שאין להם כל עבר פלילי. לאחר שעות ספורות ובאופן חריג וחסר תקדים, פרסמה דוברות המשטרה תיעוד וידאו משפיל ממעצר האברכים ומחיפוש שבוצע בבתיהם באישון ליל. התיעוד פסול ואסור.

פרסום הסרטון על ידי המשטרה בשלבי הבוסר של הפרשה ובטרם החלה החקירה, היה בו משום העברת מסר והבעת דעה קדומה של המשטרה על העצורים, למרות שלאמתו של דבר לא היה למשטרה שום מידע מפליל כנגדם למעט הסתמכות עיוורת על "אמינותם" של מגישי התלונות. התחושה הייתה כי המטרה סומנה מראש וכל האמצעים כשרים כדי להכפיש את האברכים ובני משפחותיהם.

רק לאחר מספר שעות ובהתערבות עו"ד החלה חקירת העצורים. לתדהמת המשטרה לא נמצא כל קשר בין העצורים לתלונות שהוגשו, וגם החיפוש שבוצע במכשירי הטלפונים הניידים ללא סמכות, לא העלה דבר וכלל העצורים שוחררו לבתיהם ללא כל ערבות.

בעקבות כך הוגשה למשטרה דרישה לסגירה מהירה של התיק מעילת "חוסר אשמה", וכן בקשה לבדיקה פנימית על ההחלטה הנמהרת והנפסדת לבצע מעצר ולא זימון לחקירה כמקובל, כמו גם חקירת ההחלטה לפרסם ברבים את תיעוד המעצר.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך