האשדודי המכוער: ספסרי כרטיסים בהצגות הילדים

תושבי אשדוד רכשו כרטיסים לפסטיבל הילדים ב10 ש"ח ומכרו אותם ברווח של 300%

אמש התקיים באמפי אשדוד חלקו הראשון של פסטיבל כוכבי הילדים. עם הוודע דבר קיום המופעים הסתערו אלפי תושבי אשדוד על מוקד המכירות מאחר ומחיר כרטיס היה 10 ש"ח בלבד, כדי שיהיה שווה לכל כיס, ואכן, תוך יומיים בלבד אזלו הכרטיסים לשני ימי הפסטיבל. אך מסתבר כי מספר לא מבוטל של אנשים ניצלו את ההזדמנות כדי לנסות ולהרוויח כמה שקלים על חשבונם של אלו שלא הספיקו להשיג כרטיסים. תושבים המומים סיפרו למערכת "אשדוד אונליין" כי נדהמו לראות בכניסה לאמפי אנשים העומדים ומוכרים כרטיסים במחירים מופקעים של פי 3 או 4 מהמחיר הנקוב על הכרטיס. "עמדו שם אנשים ובלי בושה דרשו 30 ו-40 ש"ח לכרטיס, שנקנה ב-10 ש"ח בלבד", סיפרה אחת האמהות, "אבל השיא היה של אישה אחת, כנראה מקורבת כי היו לה כרטיסים לשורות הראשונות ממש, שדרשה 70 ש"ח לכרטיס! זה לא ייאומן, אני בכלל חושדת שהיא בכלל לא קנתה את הכרטיסים אלא קיבלה אותם אבל גם אם קנתה זו חוצפה שאין כדוגמתה".

יש לציין כי מכירת כרטיסים מעבר לערכם הנקוב נחשבת כספסרות. בשנת 2002 אישרה הכנסת את תיקון מס' 67 לחוק העונשין "איסור ספסרות בכרטיסי מופעים", שאותו יזם ח"כ אליעזר זנדברג. על פי סעיף 194 א' לחוק, המוכר כרטיסים ל"מופע" (המוגדר כאירוע ספורט, או מופע אמנותי – בתחומי הנגינה, השירה, הקולנוע, הדרמה או כל תחום אמנותי אחר) במחיר העולה על הנקוב בכרטיס, ואין לו רישיון למכירת כרטיסים ציבוריים על פי חוק רישוי עסקים, דינו קנס כספי גבוה. החוק איפשר למשטרה להלחם בתופעת הספסרות, כאשר קודם לקבלת החוק לא הוגדרה הספסרות בכרטיסי מופעים כעבירה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך