קרנבל בנחל לכיש

נחל לכיש הצטרף לפסטיבל הנחלים הארצי וביום שישי האחרון, במזג אויר חמים ונעים, נהנו מאות מבקרים מסיורים ופעילות בכל שטח הפארק. משפחות וילדים יכלו לטייל בכל שטח הפארק, לצעוד על הטיילת עד לשפך הנחל, להשתתף באחד הסיורים, לחזות בהתעוררות בעלי החיים והצומח ולצפות בבעלי החיים בפינת החי

עיריית אשדוד, בשיתוף החברה להגנת הטבע, החברה לתיירות אשדוד ואיגוד ערים לאיכות הסביבה אשדוד חבל יבנה הזמינו את התושבים לבוא ולהשתתף ב"קרנבל בנחל" וליהנות מפעילות בחיק הטבע. תחת כללי תו סגול ומגבלות הקורונה, יכלו המבקרים להשתתף באחד מסיורי הטבע העירוני ולטייל לאורכו של הנחל.

באירוע המיוחד שהתקיים ביום שישי האחרון, השתתפו כ-300 מבקרים שנהנו ממזג אויר נעים, ממש לפני בוא החורף. במסגרת הסיורים, יכלו המטיילים ללמוד על חשיבות הנחלים וסביבתו, על הצמחייה האופיינית לאזור, הציפורים ובעלי החיים ולמדו על המשמעויות הנגזרות מהתנהגות האדם – שמירה על הניקיון, בעיות זיהום והפעילות שנעשית בשיקום הנחל.

הסיור כאמור היה לאורכו של הנחל, בטיילת היפה המשתרכת לאורך הגדה הדרומית ועד לשפך הנחל. תוך כדי סיור יכלו לצפות בבעלי החיים בפינת החי, במרחבים המטופחים ואף התכבדו בפעילות מותאמת לכל המשפחה. בתוך כך הם למדו על משמעות הגשם הראשון והשפעתו על הנחל ואיך מתקשר השינוי במזג האוויר על האקלים הסביבתי, על הנחל ועלינו.

מזג האוויר הנאה וההזדמנות לשוב ולטייל בחיק הטבע בהתאם להנחיות הקורונה, משכו מבקרים רבים גם מחוץ לעיר. ימית הוניקמן, מנהלת מחלקת איכות הסביבה, מציינת כי הגיעו אנשים מכל הארץ, מכפר סבא ועד באר שבע, אשר נהנו לטייל בפארק היפה שלנו ומהטבע העירוני. "מי שהגיע לא יכול היה שלא ליהנות מהאירוע המיוחד שהתרחש באחד מאתרי הטבע היפים באזורינו, ולהתרשם מהארגון המושלם שאפשר למשפחות, לאחר הגבלות הקורונה הממושכות, לשוב ולבלות בחיק הטבע" אומרת הוניקמן ומוסיפה כי "מחקרים הוכיחו שחשיפה לטבע מביאה אושר מחזקת את מערכת החיסון, מוריד לחץ דם, מפחית סטרס, משפר את הריכוז והיכולות הקוגניטיביות ומייצב את הבריאות הנפשית".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך