הגינה מוזנחת? כך תבחרו חברת ניהול ואחזקה

חברות ניהול ואחזקת מבנים נהנות בשנים האחרונות מביקוש הולך וגובר לאור השינויים בדפוסי הבנייה וההעדפות של הדייר הישראלי הממוצע.

אף על פי כן ולמרות שהיום יש הרבה יותר חברות ניהול ואחזקה ביחס לעבר, הבחירה באחת מומלצת, לא הופכת לפשוטה יותר וקונפליקטים בין דיירים לבין חברות ניהול הוא לצערנו עניין שבשגרה.

פגשנו את ערן מאתר 'אחזקות' לניהול ואחזקת מבנים על מנת לקבל טיפים לבחירה מוצלחת של חברת ניהול שתאפשר לכם ליהנות מבניין מטופח ומנוהל.

לפני שבוחרים חברת ניהול

יש כמה דברים שחשוב לדעת לפני שבוחרים בחברת ניהול ואחזקה. אנו סבורים שמעט ידע יכול לעזור לכם לעשות סדר ולקבל את ההחלטות הנכונות.

  1. בניין חדש? אתם לא צריכים להתחייב לחברת הניהול למשך יותר משנה. מדובר בנקודה רגישה שבעבר כבלה דיירים רבים, אך לשמחתנו היו לא מעט שינויים מאז.
  2. במדינת הקומבינות הכל יכול להיות ותשלום מופרז לחברת הניהול בבניין חדש הוא לא משהו יוצא דופן. הבשורות הטובות הן שאפשר לתבוע את הזכויות שלכם כפי שנעשה במגדל בתל אביב שבו דיירים גילו שהם נדרשים לשלם מחיר מופקע עבור שירותי הניהול והאחזקה, ורק בגלל שהקבלן גבה 50% עמלה מחברת הניהול.
  3. מאוכזבים מחברת הניהול שלכם? כדי לעבור לחברה אחרת דרוש רוב של 51% מהדיירים.
  4. חושבים שהגיע הזמן להתחיל ולשכור את שירותיה של חברת ניהול? לשם כך דרוש רוב של שני שלישים מהדיירים בבניין.

הדרך הנכונה לבחירת חברת ניהול

הגעתם למסקנה שיש באפשרותכם לעבור לחברת ניהול או להחליף את הקיימת? חשוב שתעשו את זה כמו שצריך.

הצלחה בתהליך ובחירה נבונה, יכולים להוזיל לכם את העלויות החודשיות ולסייע לכם להתגורר בבניין או מגדל מטופחים שהשירותים שמתקבלים מחברת האחזקה תואמים את הציפיות שלכם.

מצד שני, אם לא תשכילו לבצע את התהליך באופן הנכון, אתם עלולים למצוא את עצמכם משלמים מחירים גבוהים עבור שירות בינוני.

אנו מספרים לכם את כל זה מפני שהתנאי הראשוני לבחירת חברת אחזקה הוא להקדיש לתהליך את הזמן והאנרגיה שדרושים כדי למצוא את המתאימה.

זכרו שבסופו של דבר, החיפוש יכול לקחת מעט זמן ולצרוך אנרגיה, אך בסופו של דבר בחירה נכונה תעניק לכם שקט למשך שנים רבות.

חברת אחזקות מנוסה

ניהול ואחזקה הוא תחום שמצריך ידע והיערכות מתאימה שתאפשר לחברה לעמוד בדרישות של המבנה ושלכם.

יש הרבה חברות מנוסות אך לא כולן מתאימות לניהול הנכס שלכם.

לדוגמה, בעוד שחברת ניהול שמתמחה באזורי מסחר תהיה ערוכה ומנוסה באחזקת שטחי מסחר כמו חנויות וקניונים, יכול להיות שהיא תהיה פחות טובה בניהול בנייני מגורים או שתוכל לעשות את זה במחירים יקרים ביחס לחברה שמתמחה בתחום וערכוה לתת שירות במסגרת מחירים תחרותיים.

תיאום ציפיות

מקורן של בעיות רבות בין לקוחות וחברות ניהול הוא באי הבנות ותקשורת לקויה.

בסופו של דבר, מרבית חברות הניהול מעוניינות שתהיו שבעי רצון על מנת להמשיך ולהתקשר אתכם למשך תקופה ארוכה. הבעיה היא שלעתים הציפיות אינן מוגדרות ומה שמתאים לדיירים בבניין סמוך, יכול שלא להתאים לכם.

תדירות ניקיון חדר המדרגות, טיפוח הגינה ועוד פעולות כאלה ואחרות שנגזרות מסוג ומצב הבניין, הם רק חלק מהנושאים שיש לתת עליהם את הדעת לפני שמתחילים את ההתקשרות עם החברה.

תיאום ציפיות ברור והבנה אודות השירות שאתם עומדים לקבל והתדירות שלו, יבטיחו שלא תהינה הפתעות ושכל צד ידע מה צריך להיעשות כדי שכולם יהיו שבעי רצון ושההתקשרות תהיה ארוכת טווח.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך