מרגש: בני הזוג שפשוביץ מאשדוד התאחדו בביה"ח הרצפלד בגדרה

בני הזוג שפשוביץ מאשדוד התאחדו בביה"ח השיקומי הרצפלד בגדרה - לאחר שהבעל עבר תאונת דרכים והאישה עברה שיקום לאחר ניתוח
(קרדיט צילום: אופיר לוי)

יד הגורל וגעגוע. בני הזוג יבגניה (78) ובריה (87) שפשוביץ, תושבי אשדוד, הכירו במולדובה לפני 56 שנים, עלו לישראל בשנת 1979 ומגדלים יחד את ילדיהם, נכדיהם וניניהם. הם לא האמינו מעולם שבהפרש של שלושה שבועות יתאחדו מחדש ב'סויטה מלכותית' בבית החולים הגריאטרי-שיקומי הרצפלד בגדרה. יבגניה הגיעה לפני כחודשיים לשיקום בעקבות ניתוח צוואר ירך, ובעלה בריה הגיע כחודש אחריה לאותה מחלקה בעקבות תאונת דרכים. בקרוב אמורים בני הזוג שריגשו את בית החולים  לסיים את תהליך השיקום ולצאת יחדיו הביתה.

יבגניה ובריה מחזיקים ידיים כל הזמן ותומכים אחד את השניה. "אני רוצה להגיד תודה לרופאים והאחיות בבית החולים על הטיפול המצוין. אנחנו יוצאים לטייל במדשאה ונהנים להיות ביחד גם כאן".

(קרדיט צילום: אופיר לוי)

ולנטינה פטוב, ס. מנהלת סיעוד במחלקה לשיקום אורתופדי, אמרה כי הצוות הרפואי התרגש לראות את שני בני הזוג מחזקים אחד את השניה במהלך הטיפול וממשיכים את חייהם המשותפים. "כבר היו אצלנו זוגות שהגיעו יחד מתאונה אבל במקרה הנדיר הזה יבגניה הגיעה בעקבות ניתוח ובעלה בריה הגיע אחרי שלושה שבועות מתאונת דרכים".

ד"ר רוני וייס, מנהל המחלקה לשיקום אורתופדי, סיפר כי יבגניה נפלה והגיעה לשיקום אורתופדי לאחר ניתוח ודאגה כל הזמן מה יהיה עם בעלה בריה שנשאר לבד בבית. "אנו נמצאים בתקופת קורונה שלא ניתן להגיע לביקורים ויבגניה התגעגעה אליו. מספר שבועות לאחר מכן שמענו על מטופל שנפגע בתאונת דרכים ושם משפחתו גם שפשוביץ והוא בדרך אלינו. ואז שמחנו על האפשרות הנדירה לאחד את שניהם יחד בחדר אחד ולהמשיך יחד את תהליך השיקום הכולל החזרה לתפקוד יומיומי, ריפוי בעיסוק, תרגילי יציבה ומוטוריקה, ועוד".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך