הבננות של שלמה

שלמה שרף שלח את שחקן מכבי פ"ת אבידאל ארויו "לאכול בננות", כששימש כפרשן במשחק של קבוצתו מול כפר-סבא. מאותו הרגע אין מקום שלא "שחטו" את שלמה וכינו אותו כגזען. אני לא מגן עליו, אבל אני נגד "תופעת העליהום" בישראל על אדם שטעה (לדעתי מדובר בחוסר מחשבה של שלמה מאשר גזענות). ערוץ הספורט בו שלמה עובד יטפל בו...הגיע הזמן שנפסיק להיות טהרנים ושופטים בכל רגע....כאילו שחלק מהפרשנים, או מכם, לא פלט פעם משהו שהוא מצטער עליו...אבל אז האת המחיר שאתם גובים משלמה לא תהיו מוכנים מוכן לשלם...
חכם סידי.

לפני שאתחיל ובכדי שלא אתן לחלק מכם סיבה לנסות "לשחוט" גם אותי, אגיד באופן הכי גלוי וחד משמעי!!! (ראיתם סימני קריאה?). גזענות מגעילה אותי. היא אסורה. מה ששלמה שרף פרשן ערוץ הספורט אמר על אבידאל ארויו, שחקנה של מכבי פ"ת, אסור שייאמר. יש אבל בהמשך, אבל הוא לא קשור לאמירה הזו. שלמה טעה הוא צריך לשלם והוא ישלם.

והנה האבל שלכם. אבל מאותו הרגע כולם מתחרים ביניהם מי "ישחטו" את שלמה שרף יותר. הכל נשכח לו. כל מי שיש לו כמה אצבעות מיותרות מקיש על המקלדת ואומר שהוא גזען, חשוך, ומה לא. כל אחד עוטה על עצמו גלימת שופט על האצבעות ומקיז את דמו של שלמה שרף. כי הרי זה פופולארי. אמרתי שהוא צריך להיענש, אבל לא להיתלות תחת כל עץ רענן, עיתון או אתר, או סתם טוקבקיסט שאשתו לא מששה לו לדבר בבית ואז הוא מכיש (אין פה טעות) על המקלדת.

תקציר העלילה. שרף שימש כפרשן במשחק בין מכבי פ"ת לכפר-סבא במוצאי השבת. אבידאל ארויו, שחקנה של מכבי פ"ת שיחק גרוע. מה זה גרוע? שאני הייתי מחליף אותו איך שנכנס כמחליף. שרף לא אהב את צורת משחקו ואמר: "עכשיו אני מעלה אותו על המטוס. אגואיסט, שלח אותו הביתה, חבל על הזמן שלו". כששדר המשחק יונתן כהן דאג להבהיר שארויו מגיע מפנמה, הגיב שרף ואמר על השחקן שחום-העור: "פנמה, שילך לאכול בננות". טיפשות. נטו.

לא אהבתי את הטהרנות (תעשו גוגל מה זה) של אנשי ספורט, שחקנים וכתבים שכל אחד גינה את שלמה בצורה קשה. מרוב שגינו אותו התעסקו בשרף ולא באמירה שלו. שרף צריך לשלם על מה שאמר.  ערוץ הספורט, ששלמה משדר בו הודיע שהוא מושעה וזה עונש ראוי. לא ראוי מה שקרה אח"כ. שכל הצדקנים קפצו על שלמה ורצו לקחת חלק "בחגיגית השחיטה". כאילו אומרים: הנה גם אנחנו "נדקור" אותו ונראה שאנחנו לא גזענים על הדרך.

כאילו כל אלה שדיברו נגד שלמה לא אמרו פעם משהו שהם מתחרטים עליו לאדם אחר. כאילו כל השחקנים שמגנים את זה (גם אם בצדק) לא דיברו בצורה מלוכלכת אחד לשני או לשחקן זה או אחר במהלך משחק. למזלם, או לצערנו, הם לא נתפסו. וכל הפרשנים המצקצקים, או מכישי המקלדת (אין פה טעות פעם שנייה) הם מה זה צדיקים אוריגינל, שבבית הכנסת הם תמיד "עולים לתורה". אם הייתי אוסף רק מהזיכרון מה אמרו, לא היו יוצאים מהבית עד לאחר הקורונה…חאלס. שלמה טעה, נענש. תניחו לו.

לשיטתי שלמה שרף לא חשב. מפה באה הטעות. הוא לא מתנהל בגזענות בחיי היום יום שלו. אני מכיר את שלמה ב'שלום שלום' והספקתי לשמוע אותו מדבר לא פעם. לדעתי, ואני לא היחיד שחושב כך, מדובר בפליטת פה, שלפניה הוא לא חשב. פשוט פלט וזהו. נכון, זה בא מהמקום האסוציאטיבי שלו, וזה לא מלמד משהו טוב, אבל עדיין לא לזה התכוון שלמה. הוא חשב שהאמירה הזו סתמית. פה הוא טעה. ושילם. בצדק. אבל חאלס עכשיו תניחו לו. שפכתם את דמו מספיק.

פרשת שלמה שרף והאמירה הנוראית שלו, או כמו שיזכרו אותה' "שלמה שרף והבננות", מלמדת גם עלינו. הפכנו לחברה שאי אפשר כבר לבקש בה סליחה. הסליחה איבדה מהמשמעות שלה. אנחנו רוצים סליחה עם דם…וגם אז עד לא נקיז את דמו האחרון של מי שטעה. לא ננוח….רק תזכרו את זה כשאתם תתפסו בפליטת פה….אז תורכם יהיה להיות אלה ש"יצטרכו לתרום מדמם"….

וחכם סידי אומר: "טעות. היא הדרך שלכם ללמוד"…

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך