נס: ניצלו חייה של תינוקת לאחר שבלעה סוללה

תינוקת בת שנה ושלושה חודשים הובהלה לבית החולים אסותא אשדוד עם חום מטריד, לאחר בדיקה יסודית נמצאה סוללה בגופה והיא הורדמה, באורח נס הצליחו בבית החולים להציל את חייה

אל בית החולים הציבורי אסותא אשדוד הגיעה לפני כשבוע תינוקת בת 15 חודשים כאשר היא סובלת מבעיות נשימה, בבליעת אוכל וחום. הוריה ציינו בפני הרופאים שמזה למעלה מ- 24 שעות שהיא איננה אוכלת, סובלת מכאבי גרון ומעלה חום.

לאחר בחינה של צילום חזה התינוקת, התברר כי עצם זר נמצא בגרונה בכניסה לוושט ולאחר בחינה נוספת, הובהר כי מדובר בסוללה. בעקבות הממצאים הועברה התינוקת במידית לחדר הניתוח שם נותחה ע"י צוות מאא"ג שהוציא את הסוללה.

הניתוח עבר בהצלחה, עם זאת בגלל המטען החשמלי שיצרה הסוללה והעובדה ששהתה שם מעל 24 שעות, נוצר נזק קשה לוושט – איבר המוגדר על פי הספרות המקצועית כבעל קושי החלמה לרבות האפשרות כי ישנה גודלו. לאחר הניתוח, הורדמה התינוקת ל- 3 יממות מחשש לדליפת אוכל מהוושט.

עם זאת, לאחר כשבוע של מעקב וטיפול ביחידה לטיפול נמרץ ילדים שבביה"ח ומעקב של יחידת גסטרו ילדים, מצבה של התינוקת מוגדר כעת קל ויציב לצד נזק מינימאלי לוושט וחייה ניצלו.

ד"ר נעה רוזנפלד מנהלת טיפול נמרץ בביה"ח הציבורי אסותא אשדוד והרופאה המטפלת: "מדובר במקרה חמור ומוסכן שמערב לא רק עצם זר, כי עם עצם זר בעל מטען חשמלי שביכולתו לקדם נזק כפול ובלתי הפיך.

אני קוראת להורים לגלות ערנות ייתר בכל הקשור לרכישת משחקים ואיכותם, ולרכוש משחקים אך ורק בעלי תו תקן ישראלי שביכולתם למנוע מקרים דומים. מדובר במקרה מסוכן מאוד של סכנת חיים, שלשמחת כולם מסתכם רק בנזק לוושט"
 
 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך