עולמם של אלין ואליה – המשפחה האשדודית שכבשה את יוטיוב

מיטל אלדבח (32), מאשדוד נולדה עם "חיידק הבמה", החלום שלה היה תיאטרון והיא אפילו למדה משחק ומשמשת גם כמורה בתחום, אך רק לאחרונה היא הגשימה את החלום עם שני ילדיה אלין בת השלוש ואליה בן החמש וחצי והקימה איתם ערוץ יוטיוב – "עולמם של אלין ואליה". הערוץ צבר עד כה כ-400 אלף צפיות ואלפי מנויים, וכל זאת ב-4 חודשים בלבד

ביום שני אלין בת השלוש ואליה בן החמש וחצי מאשדוד, כבר חיכו שהגן ייגמר. הם סיפרו לגננת שהם מופיעים היום בערוץ שלהם… הגננת ליטפה את הראש שלהם בעדינות כמו לכל ילד שמספר על עולם הדמיון שלו. אבל אם חשבתם שמדובר בעוד חלום מעולם הילדים, אז טעיתם… אמנם מדובר בעולם של אלין ואליה הקטנים, אבל כזה אמתי מאחר והשניים הפכו להיות בארבעת החודשים האחרונים לכוכבי הרשת של הילדים, שכן יש להם ערוץ יוטיוב משלהם – "עולמם של אלין ואליה".

לפני שנגיע לשני הכוכבים הקטנים החדשים בעולם הילדים, צריך להגיע לכוכבת הנוספת, האמא מיטל. מיטל אלדבח (32), תמיד חלמה להיות כוכבת. כבר מגיל קטן הייתה "ילדת פסטיגלים", עקבה אחרי כל פסטיגל ותמיד חלמה על התיאטרון, מה שנקרא "חיידק הבמה". היא גדלה והלכה ללמוד משחק שלוש שנים ב'אקדמיה לאומניות המופע' בתל אביב ולפני כן הייתה וניהלה צוותי בידור באילת ברשת 'מלונות פתאל'. היא לא עצרה בכך והיום היא גם מורה לתיאטרון בבתי הספר היסודיים של אשדוד. אבל תמיד היא חלמה להופיע ובגדול… אז הקטנים שלה, אלין ואליה מגשימים את זה עכשיו יחד איתה.

מיטל: "מאז ומתמיד שנולדו לי הילדים היה לי חלום לפתוח ערוץ יוטיוב לילדים. הילדים שלי אוהבים לראות סרטונים בעצמם. כשהיו צופים בסרטונים של ילדים אחרים הם היו מחקים אותם. משם גיליתי שכישורי המשחק עברו גם בגנים לילדים שלי".

אלין ואליה ביקשו מהאמא מיטל ערוץ יוטיוב משלהם. "גם אנחנו רוצים להופיע בטלוויזיה, לרקוד ולשחק כמו כל הילדים האחרים". מיטל הבינה שהם מבקשים ממנה להגשים את החום שלהם…אבל גם את שלה. הרי היא תמיד כתבה תסריטים למגירה. הרי זמן רב היא חושבת על רעיונות למופעים, כותבת אותם ומחכה לרגע הנכון…והרגע הזה הגיע, בדיוק כמו בסיפורים שלה, כמו באגדת ילדים….

הרגע הזה הגיע עם הקורונה. מיטל: "הקורונה הגיעה ובעצם היה לי את כל הזמן שבעולם. יצאתי לחל"ת מעבודתי כמורה לתיאטרון, והבנתי שזה הזמן. אמרתי יאללה קדימה הילדים רוצים, אני רוצה, עכשיו זה הזמן לבצע את זה".

והיא ביצעה וכמו שאומרים בגדול. סליחה הם ביצעו.. ובגדול. הביאו צלם מקצועי, עורך מקצועי, אבזרים, תסריט, הכל בצורה הכי גדולה ומקצועית ופתחו ערוץ יוטיוב. –  "Aline and Eliya" העולם של אלין ואליה. בערוץ עצמו מככבים מיטל והילדים. התכנים משלבים שמחה, בידור, משחקי ילדים, שאלות מעולם הילדים, גם על הקורונה, על הסגר על הכל. הכל בחיוך ובדרך של הקטנים. בדרך של אילן ואליה, של ילדים. העולם דרך העיניים של ילד בן 5 וחצי וילדה בת 3.

התוצאה? הצלחה מסחררת. יש כרגע כבר 14 סרטונים ב-4 חודשים. כל שבוע עולה סרטון חדש. יש סרטונים שהגיעו כבר ל-76 אלף צפיות, כמו הסרטון עם יובל המבולבל (מיד נגיע לזה). בסך הכל הגיעו הסרטונים לכ-400 אלף צפיות, יש אלפי מנויים והמספרים עוד בעלייה. לא לשכוח הכל  ב-4 חודשים, כך שמדובר בנתון מצוין.

לדוגמא הפרק האחרון שצולם השבוע ויעלה בימים האלה, עסק בהכנת מסיבת הפתעה של אלין ואליה לאמא מיטל, שאגב חוגגת 32.  סרטון שבו המציאות והדמיון התערבבו יחד. כמו בעולם של ילדים. מיטל: "אנחנו מראים את החיים האמתיים שלנו לערוץ. לדוגמא היינו בחופשה באילת, אז תיעדנו את החופשה". כמעט כל פרק אגב מתחיל ב"ברוכים הבאים לעולמם של אלין ואליה"…ואיזה עולם מופלא יש לשניים, סליחה לשלושה.

בסרטונים משולבים גם מפורסמים שהבחינו בפוטנציאל והגיעו להשתתף. כוכבי ילדים כמו יובל המבולבל, מיקי כוכבת הילדים וקוגומלו. בימים האלה יש ניסיון לצרף לסרטון את… שימו לב, 'מני ממטרה', שזה כמו להביא את "ערן זהבי" של הילדים ועוד מפורסמים נוספים. עוד בתכנון בקרוב צילום סרטון ממש גדול של 'בראול סטארס', שלמי שלא יודע מה זה, כמונו, וצריך פרשנות, אז מיטל מסבירה: "הילדים ממש ממש ממש אוהבים את זה. אלה משחקים שהילדים אוהבים לשחק בהם". לא הבנתם? תשאלו את הילדים שלכם.

מיטל איך הילדים מרגישים עם הערוץ שלהם?

"הילדים עפים על זה. הם מבקשים כל הזמן לצלם סרטון. הם אלה שדוחפים. אומרים לי "אמא בואי נצלם סרטון". היום הם חזרו מהגן והתרגשו לצלם כבר את הסרטון. מהבוקר סיפור לכל הגן על זה".

מיטל מספרת על הקשיים בהקמת ערוץ שכזה: "צריך המון התמדה, סבלנות השקעה. לקוות שזה יגיע. לפני חודש היה בערוץ שלנו "פיק" ופתאום התחילו להגיע אלינו מנויים שאינם רק משפחה וחברים קרובים". עם הפרסום והחשיפה מגיעים גם הדברים החדשים, מעריצים קטנים של אליה אלין ושלה. ילדים שמבקשים סרטונים ליומולדת וברכת מזל טוב וגם מכתבים באינסטגרם של הערצה…. ומיטל, מקפידה לענות לכולם.

לאן אתם רוצים להגיע?

"היינו רוצים להגיע להיות מוכרים בכל הארץ ולהשפיע בדברים החשובים עבורנו, עבור האנשים ובעיקר הילדים שצופים בנו. רוצים להיות משמעותיים. זה כל כך חשוב לי שההורים יתנו לצפות בנו. ההורים מפחדים מתכנים, ובצדק. אבל פה "בעולם של אלין ואליה", זה נטו לתת לילידם ליהנות".

אז פסיטגל 2021?

"הלוואי. זו תהיה סגירת מעגל עבורי. זה יהיה חלום. מאז שאני זוכרת את עצמי אני ילדת פסטיגלים שחולמת להופיע בפסטיגל. אז לפחות הילדים שלי יזכו לזה".

יש לי הרגשה שאת בעצמך עוד בפנים עמוק ילדה.

"אני? כן חד משמעית אני עדיין ילדה. אני מסרבת להתבגר. כמו פיטר פנית קטנה"…

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך