בית עם תינוק? כך תתכוננו להדברה

במידה ויד לכם תינוק בבית, סביר להניח שאתם מאד חוששים לבצע הדברה בבית, בטח ובטח כשמדובר בתינוק קטן שזוחל ועלול לבוא במגע עם חומרי ההדברה הרעילים.
צילום:freepik

 

 

במידה ויד לכם תינוק בבית, סביר להניח שאתם מאד חוששים לבצע הדברה בבית, בטח ובטח כשמדובר בתינוק קטן שזוחל ועלול לבוא במגע עם חומרי ההדברה הרעילים.

 

כך תתנהלו מול המדביר בשיחת הטלפון

ראשית, ציינו בפני המדביר שיש לכם תינוק קטן בבית וציינו את גילו. במידה ומדובר בתינוק שזוחל, ציינו זאת בפני המדביר על מנת שיוכל לתדרך אתכם כיצד לנהוג בתום ההדברה.

 

בנוסף, ציינו בפני המדביר כנגד איזה מזיק מתבצעת ההדברה. באופן כללי יש הבדל בין החומרים בהם ישתמש המדביר בהדברת תיקנים, לבין החומרים בהם ישתמש להדברת פשפשים לדוגמה.

 

בשלב זה, מומלץ לשאול את המדביר תוך כמה זמן תוכלו לחזור הביתה בתום ההדברה. יש לוודא מול המדביר האם התינוק יכול לזחול כרגיל על הרצפה, או שיש עליכם לנקוט באמצעי זהירות נוספים.

 

כך תתנהלו לפני ההדברה

לפני ההדברה מומלץ לכסות את כל חפצי התינוק, על מנת שאלה לא יבואו במגע עם חומרי ההדברה השונים. בנוסף, עליכם לניילן את כל הצעצועים שלו וכן לכסות את המיטה ואת שידת ההחתלה באמצעות ניילון. שימו לב שאתם לא משאירים בסביבה את המוצצים והבקבוקים שלו.

 

במידה ויש לכם מרפסת בבית, תוכלו להוציא את כל החפצים המיותרים של התינוק ולהניח אותם שם, כך תבטיחו שהם לא יבואו במגע בשום שלב עם חומרי ההדברה. תוכלו להוציא את השטיחים, שידת ההחתלה, המיטה ולמעשה כל חפץ או רהיט שניתן להוציא דרך הדלת.

 

זהו, כעת זה הזמן לבצע סריקה אחרונה ולוודא שכל החפצים של התחנוק מנויילנים, או מורחקים החוצה למרפסת. זה הזמן לבדוק שאין איזה מוצץ זרוק לו מתחת למיטה או בקבוק חלב בפינת החדר.

 

כך תתנהלו אחרי ההדברה

נפתח בשורה התחתונה – במידה ויש לכם תינוק שזוחל בבית, ההמלצה החד משמעית שלנו היא לא לחזור הביתה בטרם חלוף 6 שעות לפחות ממועד ההדברה.

 

חזרתם הביתה? זה הזמן לפתוח את כל החלונות בבית ולאוורר אותו במשך שעה וחצי לפחות, על מנת שהרעלים שנמצאים באוויר יוכלו להתנדף במהירות.

 

כעת זה הזמן לשטוף את הבית. אם ביצעתם הדברה כנגד מקקים, מומלץ לחכות כיומיים ממועד ההדברה עד ששוטפים את הבית. אך בכל מקרה במידה והתינוק בשלב זחילה, שטפו את הבית אחרי 4 שעות.

 

במידה וביצעתם ריסוס נגד פשפשים, מומלץ לשטוף את הבית רק לאחר 5 ימים וכן אסור ללכת יחפים על הרצפה, כך שעליכם להתארגן מראש להדברה כזו.

 

בתום העבודה על המדביר להשאיר לכם עלון מקצועי שמכיל מידע אודות חומרי ההדברה שבהם הוא השתמש וכן המלצות כלליות שמסבירות תוך כמה זמן מותר לחזור הביתה.

 

אל תקלו ראש בכל הקשור להדברה בבית עם תינוק, יישמו את כל הטיפים שלנו והדרך שלכם לצליחת המשימה בשלום תהיה בטוחה.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך