מדאיג: 59 נהגים נפגעו בתאונות בשנת 2014.

אור ירוק מפרסמים נתונים קשים ומטרידים על מספר ההורגים והנפגעים בקרב נהגים צעירים בשנת 2014. שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "משרד החינוך ומשרד התחבורה חייבים לשאת באחריות לתוצאות המדאיגות ולפעול להכנסת שיעורים מעשיים בנוסף לתיאוריה לתלמידי התיכון"

59 נהגים צעירים (גילאי 15-24) נפגעו מתאונות דרכים באשדוד בשנת 2014, כך עולה מנתוני אור ירוק שהתפרסמו אמש, המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

בחודש נובמבר בשנה שעברה, נהג ברכבו קובי שמש, בן 23 מאשדוד, בחזרה מבילוי עם חברו הטוב. במהלך הנסיעה איבד קובי שליטה על הרכב, התנגש בעץ ונהרג בתאונת דרכים מזעזעת. חברו הועבר לבית החולים במצב קשה. קובי, הוא אחד מ- 32 נהגים צעירים (גילאי 15-24) שנהרגו בתאונות דרכים בשנת 2014, כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק, המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה,

בנוסף נמצא, כי בשנת 2014 נפגעו 2529 נהגים צעירים בתאונות דרכים, 208 מהם נפצעו באורח קשה. נתון מפתיע נמצא במספר הפצועים קשה: 122 מתוך סך הנהגים הצעירים שנפגעו באורח קשה נהגו על אופנוע או קטנוע לעומת 86 נהגים צעירים שנפצעו קשה בעת שנהגו ברכב פרטי. מתוכם נפגעו 59 נהגים צעירים מאשדוד (גילאי 15-24) בתאונות דרכים בשנת 2014. הסיבה לכך היא ככל הנראה כיוון שרוכבי הדו גלגלי אינם מוגנים על ידי שלדת רכב ולכן כאשר הם נפצעים בתאונת דרכים, הם נמצאים בסיכון גבוה יותר לפציעה קשה.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "28 שיעורי נהיגה אינם מספיקים כדי להכין את הצעירים להתמודדות עם הסכנות שבכביש. הצעירים מעריכים עצמם כמיומנים ביכולות הנהיגה ונוטים לקחת סיכונים יותר משאר שכבות האוכלוסייה. משרד החינוך ומשרד התחבורה חייבים לשאת באחריות לתוצאות המדאיגות ולפעול להכנסת שיעורים מעשיים בנוסף לתיאוריה לתלמידי התיכון כדי להטמיע את נושא הבטיחות בדרכים כבר מגיל צעיר ולהכין את הנהגים הצעירים להתמודד עם סכנות הכביש".

אוכלוסיית הצעירים (15-24), היא אחת האוכלוסיות הפגיעות ביותר במדינת ישראל מתאונות דרכים, יחד עם קשישים וילדים. אחד המאפיינים של נהיגת הצעירים היא נהיגה תחת השפעת אלכוהול. הצעירים מבלים עד שעות הלילה המאוחרות, שותים ולא מפחדים לנהוג תחת השפעת אלכוהול. בכדי למנוע תופעה מסוכנת זו, נחקק בשנת 2010 חוק רף אפס אחוז אלכוהול לנהגים צעירים. חוק זה קובע, כי אסור לנהגים צעירים לנהוג לאחר כל כמות של שתיית אלכוהול, אפילו הקטנה ביותר. הבעיה היא, כי למרות שהחוק קיים, כמעט ולא מתבצעת אכיפה של חוק זה, כיוון שאין בידי משטרת ישראל מכשירי ינשוף בהם ניתן יהיה לבצע בדיקות בהתאם לרף הקבוע בחוק.

בכדי לקדם את אכיפת החוק, הגישה לאחרונה חברת הכנסת מיכל רוזין מסיעת "מרצ" שאילתא לשר לביטחון פנים בנושא. בשאילתא שהגישה, ביקשה חברת הכנסת לבדוק האם נרשמו עד היום דוחות בהתאם לחוק 0% אלכוהול, מדוע לא מתבצעת אכיפה של החוק וכן מתי וכיצד תיפתר הבעיה ביישום החוק.

על פי נתוני עמותת אור ירוק, אחת הסיבות לאי יישום החוק היא תקציב המשטרה הנמוך יחסית לצורך שלה: בתכנית הלאומית לבטיחות בדרכים שאישרה משטרת ישראל נקבע כי תקציב אגף התנועה במשטרת ישראל יעמוד על 160 מיליון שקלים בשנה. בפועל, קיבלו באגף התנועה בשנת 2014, רק 32 מיליון שקלים. בשל כך יכולת האכיפה של האגף נפגעה קשות, פחות שוטרים, פחות ניידות ובהתאם לכך אכיפה מועטה וחוסר הרתעה בקרב נהגים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך