כמה כסף דשא סינטטי חוסך לכם

ישנם נימוקים שונים לגבי הבחירה בין דשא סינטטי לבין דשא טבעי, רבים מהשיקולים הם בעלי היבט כלכלי והכל מסתכם ביחד לשאלה כלכלית. השאלה היא מה עולה יותר דשא סינטטי או דשא טבעי. ולשאלה הזו יש רק תשובה אחת

כל מי שטיפח גינה עם דשא טבעי בוודאי מודע לכך שהדשא הטבעי דורש תחזוקה רבה, מדובר גם בזמן וגם במשאבים אחרים הדורשים על מנת לשמור על מדשאה ירוקה.

מהצד השני יש לנו דשא סינטטי, יש צורך במשאבים לצורך ההתקנה ויש לכך עלויות. העלויות הראשוניות עלולות להיות גבוהות יותר מדשא טבעי ,אך מבחינת הטיפול השוטף הוא אינו דורש תחזוקה. אז מה יותר משתלם?

דשא סינטטי מחיר כולל התקנה

כידוע, הדשא הסינטטי מגיע ברמות מחיר שונות, דגמים זולים יכולים לעלות כ 40 ש“ח למ“ר, דגמים באיכות גבוהה יכולים להגיע אף ל 120 ש“ח למ“ר. דשא סינטטי בעלות ממוצעת למשתמש הביתי יעלה כ 80 ש“ח למ“ר, יחדיו עם עלויות ההתקנה והחומרים זה עשוי להגיע ל 180 ש“ח למטר מרובע.

מחיר דשא טבעי

גם כאשר מדובר בדשא טבעי ישנם זנים שונים ובעלי עלויות שונות. הזנים השכיחים, כמו פספלום, דרבן, קוקויה, יעלו לכם כ 20-30 ש“ח למטר מרובע. אך זנים אחרים כמו טנפוליה מתחילים ב-80 ש“ח למ“ר.

”התקנת“ דשא טבעי על ידי גנן מקצועי תעלה 20-50 ש“ח למ“ר. העלות הכוללת של הדשא והנחת המרבדים היא 60 ש“ח בממוצע. במקרים מסוימים בהם השטח דורש הכנה מורכבת העלויות יכולות לטפס.

לחסוך במים עם דשא סינטטי

כולנו מודעים לכך שהמים הם משאב יקר . אחד היתרונות המשמעותיים של דשא סינטטי הוא החיסכון במים. דשא סינטטי אינו דורש מים.

לעומת זאת דשא טבעי דורש מים והרבה! גינה ממוצעת עם מדשאה בגודל 50 מ“ר דורשת 3-6 קוב מים בחודש, בהתאם למזג האוויר. בחורף קצת פחות, בקיץ יותר. כמו כן זני דשא שונים דורשים כמויות מים אחרות.

עלויות תחזוקה וטיפול

 

תחזוקה וטיפול במדשאה גוזלת זמן רב. אם תבחרו לעשות זאת בעזרת ביקור חודשי של גנן העלות הממוצעת היא כ 200 ש“ח. בחישוב שנתי מדובר ב 2400 ש“ח. לעומת זאת בדשא סינטטי אין שום צורך בגנן לתחזוקה וגיזום.

עלויות הדברה ודישון

עוד עלות שלא קיימת בדשא סינטטי היא העלות של חומרי הדברה ודישון. דשא טבעי הוא דבר חי ולכן הוא נזקק לדישון ולפעמים גם הדברת מזיקים. העלויות משתנות בהתאם לנגעים שמהם סובל הדשא ולפעמים מחליפים מקטעים מהדשא. ניתן להעריך הוצאה ממוצעת של כ 100 ש“ח בחודש.

מנכ“ל חברת דשא קבוע, משה סוכר, מסביר: ”הבעיה בהוצאות התחזוקה, כמו למשל הוצאות המים, היא שהן מצטרפות להוצאות הכלליות ואיננו מודעים לעלות התחזוקה השוטפת של המדשאה. אם נערוך חישוב ונסתכל על המספרים באופן אובייקטיבי, נעול להבין שבטווח הארוך השקעה בדשא סינטטי משתלמת יותר מבחינה כלכלית.

עשה זאת בעצמך

על מנת להפחית את הוצאות התחזוקה של מדשאה טבעית, תוכלו לנסות לתחזק את המדשאה בעצמכם. זה אמנם יחסוך לכם את ההוצאה על הגנן, אך תצטרכו להשקיע במכסחת דשא ותחזוקתה ועוד קצת ציוד גננות. זה גם יגזול מכם זמן ועליכם לקחת זאת בחשבון.

האפשרות השנייה היא התקנת דשא סינטטי בשיטת עשה זאת בעצמך, היא תאפשר לכם לחסוך כ 60 ש“ח למ“ר; עבור גינה בשטח של 50 מ“ר החיסכון יהיה כ 3000 ש“ח!

סיכום ההוצאות

אם בחרתם בהתקנת דשא סינטטי, העלות המשוקללת עבור גינה בגודל 50 מ“ר היא כ-9000 ש“ח. אם בחרתם בהתקנה עצמית תוכלו לרדת ל- 6000 ש“ח.

התקנת מרבדי דשא טבעי תעלה לכם כ-3000 ש“ח, אך יש לשקלל את עלויות התחזוקה החודשיות (כיסוח, הדברה, דישון ומים). זאת בניגוד לדשא סינטטי שאין לו עלויות תחזוקה.

המספרים מוכיחים באופן ישיר כי מבחינת מחיר דשא סינטטי הוא הפתרון המשתלם ביותר. ההשקעה הראשונית אמנם גבוהה יותר, אך לאחר כ-18 חודשים היא מתגלה כמשתלמת יותר מאשר דשא טבעי אשר יגרום לכם להוצאות קבועות שאינן נגמרות.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך