השחקן יהודה ברקן הלך לעולמו

ברקן, מגדולי שחקני הקולנוע של ישראל, בן ה-75 היה מאושפז במחלקה לטיפול נמרץ קורונה בבית החולים ‘הדסה עין כרם’ בירושלים, אליה פונה ממלונית הקורונה בה שהה, לאחר שחש קשיים בנשימה. הוא חש ברע בתחילת החודש, מצבו הוחמר והוא נפטר בים שישי לשבת. יהי זכרו ברוך. שר התרבות והספורט חילי טרופר: "יהודה היה מהשחקנים הגדולים והמוכשרים שידעה ישראל. הדמויות אותן גילם והסרטים אותם ביים וכתב יישארו לנצח שזורים בתרבות הקולנוע הישראלית".
54
צילום מסך

בשורה קשה הגיעה לפנות בוקר.

יהודה ברקן, מגודלי שחקני הקולנוע של ישראל, שדורות רבים גדלו על עשרות סרטיו בהם השתתף ואת חלקם ביים, כמו, צ'ארלי וחצי, חגיגה בסנוקר, אבא גנוב, כץ וקרסו, לופו בניו יורק, מלכת הכביש, נשיקהה במצ"ח, סרטי מתיחות ועודרבים מאוד, שהפכו לחלק מהתרבות הישראלית, הלך בלילה בין שישי לשבת לעולמו.

ברקן בסרטי "אבא גנוב" (צילום: פייסבוק)

ברקן  בן ה-75 היה מאושפז במחלקה לטיפול נמרץ קורונה בבית החולים ‘הדסה עין כרם’ בירושלים, אליה פונה ממלונית הקורונה בה שהה, לאחר שחש קשיים בנשימה.

בראיון לוינט לפני מסר חודשים, אמר ברקן, שהתקרב בשנים האחרונות לדת: "אם אמרו להישאר בבית אני עושה את זה, ואם אמרו לשטוף ידיים ואם אמרו לא להתקרב לאנשים – אני עושה את זה. לכן אני לוקח שיעורי תורה דרך הטלפון. אני הפסקתי לנשק מזוזות בגלל ההוראה. אני מסתכל על המזוזה, מעביר לה את המבט ובזה עשיתי את היומית שלי. אני לא לוחץ ידיים".

משפחתו ביקשה לאחרונה להתפלל לשלומו לאחר שחש ברע בתחילת החודש ומצבו הוחמר. הבוקר לצערה של משפחתו ושל מדינה שלמה, הוא נפטר. יהי זכרו ברוך.

המרכז הרפואי הדסה: אנו מודיעים בצער על פטירתו של השחקן והבמאי יהודה ברקן. ברקן פונה להדסה עין כרם לפני כארבעה שבועות, לאחר שחלה בקורונה וחלה התדרדרות במצבו.  עם הגעתו טופל ביחידה לטיפול נמרץ עקב התדרדרות נשימתית ולאחר מספר ימים הונשם והורדם. צוות היחידה לטיפול נמרץ בהדסה עין כרם טיפל יום ולילה בברקן במסירות רבה, תוך שהוא מנסה מספר אפשרויות טיפול על מנת לאוששו. אתמול בערב נפטר ברקן, משפחתו הספיקה להגיע ולהפרד ממנו והודתה בחום לצוות הרפואי שטיפל בו בשבועות האחרונים. אנו משתתפים בצערם העמוק".

שר התרבות והספורט חילי טרופר: "עם צאת השבת נודע לי על מותו של השחקן, הבמאי והיוצר יהודה בארקן. יהודה היה מהשחקנים הגדולים והמוכשרים שידעה ישראל. הדמויות אותן גילם והסרטים אותם ביים וכתב יישארו לנצח שזורים בתרבות הקולנוע הישראלית. בכישרון רב הצליח בארקן להכניס רגעי הומור ושמחה לכל בית ישראלי במהלך שנים ארוכות. תנחומיי הכנים לרעייתו, ילדיו ומשפחתו, יהי זכרו ברוך."

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך