הסכם קיבוצי לעובדות הגיל הרך

הסכם קיבוצי ראשון בחברה העירונית. עובדות הגיל הרך ייהנו משיפור בתנאי העסקתן. יו"ר הועד מאיר גבאי: "זה הישג אדיר, כמו מפעל חיים בשבילי"

8 שנים לאחר שהחלו במאבק למען החלת הסכם קיבוצי על עובדי החברה העירונית לתרבות הפנאי באשדוד, יכולים הערב לרשום יו"ר ההסתדרות חיים שייב וראשי ועד העובדים מאיר גבאי ואריה ביטון הישג משמעותי ראשון לאחר שחתמו בלשכת ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי על הסכם קיבוצי עבור עובדות תחום הגיל הרך בחברה, גננות, סייעות ומטפלות, שבידיהן מופקד גידולם של רבים מילדי העיר.
"מסע שהחל לפני 8 שנים עם כמה ׳משוגעים״ מגיע ליעדו", כתב יו"ר ההסתדרות במרחב אשדוד חיים שייב בעמוד הפייסבוק שלו. "בשעה טובה נחתם הסכם קיבוצי לעובדות הגיל הרך במתנסים ויחל המומ לגבי שאר העובדים. הסבלנות(אולי) מרה אך פירותיה מתוקים מ א ו ד".
בהמשך ביקש שייב להודות ליו״ר ההסתדרות וראש העיר, "תודה ליור הסתד׳ המעוף ,מנכל העיריה ויור החברה למתנסים
תודה לועד העובדים וכמובן לצוות שלנו. מאותם ימים בהם אתה חש גאווה אישית ואסירות תודה לשותפים לדרך על הזכות ״לעשות טוב״
שירבו ימים כאלה.אמן".

יו"ר ועד העובדים בחברה העירונית שהה בחופשה פרטית בים המלח. "עזבתי הכל ונסעתי לחתום וחזרתי" סיפר גבאי, "זו אחת הנסיעות הכי מהנות שהיו לי".

אתה מוביל את המאבק הזה הרבה זמן. מה עם שאר עובדי החברה?

"בהתחלה רצינו לחתום על כל החברה אבל זה עדיין לא הסתייע אז החלטנו להתקדם שלב אחרי שלב. זו דרכו של מו"מ, אבל בסוף זה יצא שהסייעות הרוויחו ואני מאמין שזה פתח לכל החברה, ולחברות העירוניות בכלל".

מה הן הרוויחו באמת?

"לא ייתכן שבאשכול גנים צד אחד יהיה עירייה וצד שני חברה עירונית ויהיו פערים בשכר או בתנאים. התחלנו מהסקטור הכי קשה, מהסייעות שעושות עבודת קודש ומשתכרות שכר מינימום. עכשיו התנאים שלהן יושוו לאלו של סייעות בגני העירייה, לרבות שכר ותנאים סוציאלים".

להצלחה הרבה אבות.

"אני רואה כבר שכל מיני אנשים וחברי מועצה כאלה ואחרים מנסים לגנוב את הקרדיט ולקחת לעצמם את התהילה. אבל זה פרויקט חיים שלי שהתחלתי אותו בשנת 2003, ויחד עם חברי הוועד שליוו אותי ועשינו את זה יחד לכל אורך הדרך. כמובן שקרדיט מגיע לראש העיר שחתום על המהלך ויו"ר החברה, מר בוריס גיטרמן שתמך ברעיון של ההסכם הקיבוצי".

ראש העיר מכיר את העניין עוד מימיו כממונה על החברה העירונית.

"אני מברך את ראש העיר שלנו, שהיה פתוח, שהסכים, שהקשיב והסמיך את ידיו של אילן בן עדי לנהל את כל המשא ומתן ולהבשיל את הדברים לידי הסכם. בלי הרצון שלו זה לא היה קורה".

ובכל זאת, היו הרבה אנשים ששותפים לתהליך.

"הרבה אנשים ליוו ועזרו. חיים שייב וראשי ההסתדרות, כל חברי הוועד שלנו, אורן טואיל. ועדיין חסרו לי שני אנשים במעמד החתימה, הראשון זה דב קרן שליווה אותנו בכל המאבק ופרש לא מזמן לגמלאות והשני זה עו"ד אהוד שילוני מההסתדרות שליווה אותנו לכל אורך הדרך וסיים את תפקידו לאחרונה. אני מודה לכולם, לכל חברי הוועד, לאריה, לבלה, לרחל, למגידיש לנפדוב, למשה בוחניק".

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך