הסרת שיער בלייזר: האם זה מתאים לי?

טכנולוגיית הסרת השיער בלייזר פרצה אל חיינו לפני יותר מעשור – וכעת זוכה לחידושים נרחבים ברחבי העולם ובארץ. המכשירים מתקדמים יותר, הטכנולוגיה חדישה יותר, נוספו שיטות ייחודיות מובנות במכשירים לצורך הפחתת כאב, ופלח לקוחות גדול ומגוון יותר יכול ליהנות כיום מיתרונות השיט
צילום: שאטרסטוק

טכנולוגיית הסרת השיער בלייזר פרצה אל חיינו לפני יותר מעשור – וכעת זוכה לחידושים נרחבים ברחבי העולם ובארץ. המכשירים מתקדמים יותר, הטכנולוגיה חדישה יותר, נוספו שיטות ייחודיות מובנות במכשירים לצורך הפחתת כאב, ופלח לקוחות גדול ומגוון יותר יכול ליהנות כיום מיתרונות השיטה. אך עם כל זאת, עדיין ישנם מספר תנאים שבלעדיהם לא ניתן לבצע את טיפולי הסרת השיער בלייזר, שעדיין לא הותאמה לכל סוגי וצבעי העור והשיער וכן למצבים שונים בעור שמונעים את האפשרות לקבל את הטיפול הזה.

ערכנו לכם רשימה של הפרמטרים השונים לפיהם מתקבלת ההחלטה במכונים – האם הלקוח מתאים או לא מתאים לעבור טיפול הסרת שיער בלייזר, הן מבחינת אפקטיביות הטיפול והן מבחינת הסיכונים האפשריים.

מתי לא?

נתחיל בנסיבות שבגינן לא ניתן לקבל טיפול הסרת שיער בלייזר, או מקרים שבהם לפחות רוב המכונים יסרבו לתת טיפול:

  1. גיל – טיפולים להסרת שיער בלייזר אינם ניתנים לנערות ונערים מתחת לגיל 12. בחלק מהמכונים הגבלת הגיל היא החל מגיל 16. באופן כללי, מומלץ להגיע לטיפולים מעל לגיל זה, שכן אז מתייצב קצב צמיחת השיער בגוף, וגם החשש לתופעות לוואי עוריות יורד.
  2. הריון – בכל מכון להסרת שיער בלייזר שנושא את אישור משרד הבריאות לא ניתן לטפל בנשים במהלך הריון.
  3. בעיות עור – ישנן בעיות עור שונות שבגינן עדיף להימנע מטיפול בלייזר או שאסור לקבל טיפול כזה כלל. מחלת עור כזו לדוגמא היא פסוריאזיס.
  4. נטילת תרופות – ישנן תרופות מסויימות שכל עוד לוקחים אותן לא ניתן לטפל בלייזר, ולכן החל משלב הייעוץ הראשוני, במידה ואתם נוטלים תרופות מסויימות באופן קבוע, יש ליידע על כך את הצוות המטפל שיחליט האם תוכלו לקבל טיפול בתנאים אלו.
  5. מחלה כרונית – גם מחלות כרוניות מסויימות מונעות אפשרות לטיפול בלייזר. גם כאן חשוב ליידע על כך את הצוות המטפל – ולא לקחת סיכונים מיותרים. אנשי הצוות לרוב מנוסים היטב בכדי לדעת מתי עדיף לדחות את הטיפול.

אזורי הסרת השיער

כל אדם אמנם מגיב באופן אחר לטיפול, אך באופן כללי ישנם מקומות בגוף שתדירות הטיפול בהם צריכה להיות שונה, אם בגלל קצב צמיחה אחר ואם בגלל מיקום האזור בגוף. אזורי הסרת השיער הנפוצים והבטוחים ביותר לטיפול הם ידיים ורגליים, בית שחי וכן חזה וגב (לגברים). בחלק אחר מהמקומות, כגון מפשעות, העור דק ועדין יותר ולכן נוטה להיות לעיתים רגיש יותר. באזור הפנים – כגון פאות לחיים ושפם, טיפול לא מדוייק או מכשיר אגרסיבי מידי יכולים לגרום לכוויות עוריות, מצב שבו חל איסור להמשיך בטיפול.

לכן, בכל מקרה של חשש לתגובת עור קיצונית, מוטב לחפש מכון לייזר עם צוות בעל ניסיון רב בהסרות שיער באזור המבוקש ובכך למנוע מכם עוגמת נפש של תופעות לוואי לא נעימות (ובמקרים גרועים יותר אפילו לצלקות) ואם לא מוצאים – עדיף להשאיר את האזורים האלו לשיטות הסרת השיער הישנות.

צבעי העור והשיער

אז נכון, המכשירים להסרת שיער בלייזר כיום מתקדמים מאי פעם ונותנים מענה למגוון הרבה יותר רחב של אוכלוסייה, ועדיין – ישנן סוגי וצבעי עור ושיער שהטיפול פשוט לא יסייע להם.

הסיבה לכך היא שמכשירי הלייזר כולם פועלים לפי זיהוי צבע: קרני הלייזר מתמקדות יחד על הנקודה שאותה הן מזהות באמצעות הניגודיות בין צבע השערה לצבע העור שתחתיה. שיער כהה על עור בהיר, לדוגמא, הוא מצב מעולה לטיפול לייזר אפקטיבי. ככל שהניגודיות בין צבע העור לשיער שעליו מיטשטש – קטנה גם האפקטיביות של הטיפול. לבעלי שיער גוף בהיר או בלונדיני, לדוגמה, לא תהיינה תוצאות כלשהן מהטיפול ולכן חבל אפילו לנסות.

כאב

ככלל, כל מטופל מגיב אחרת לטיפול – יש כאלו שלא חווים כאב כלל במהלך הטיפול ויש שכן, בעוצמות משתנות. המכשירים המתקדמים מבנויים עם מנגנון הקלה על כאב (באמצעות קירור דוגמה) ולרוב מקלים מאוד על תחושת הכאב.

עם זאת, יש כאלו שעדיין יסבלו מכאבים במהלך הטיפול או לאחריו, ולכן חשוב להיות מוכנים לזה.

לסיכום

מומלץ להגיע עם כל השאלות לפגישת ייעוץ ראשונית במכון להסרת שיער בלייזר. כך תוכלו ללמוד על המכשירים בהם נעשה שימוש בטיפולים, על תופעות לוואי אפשריות ועל מידת האפקטיביות של הטיפולים על סוג העור והשיער שלכם. במידה ונמצאתם מתאימים – תוכלו להתחיל את הטיפול בראש שקט וללא חשש. בהצלחה!

בחסות אתר משרות

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך