סגן ראש השב"כ לשעבר יצחק אילן שנדבק בקורונה נפטר בגיל 64

אילן, תושב אשדוד, שעבר לפני שנה ניתוח השתלת ריאה מוצלח, נדבק בנגיף הקורונה ואושפז בבית החולים בילינסון. הוא יובא למנוחות בחוג משפחתו המצומצם בהתאם למגבלות. הוא הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים.

בשורה קשה הבוקר באשדוד. סגן ראש השב"כ לשעבר יצחק אילן שנדבק בקורונה הלך לעולמו והוא בן 64. הלווייתו של אילן – נשוי ואב לשלושה – תתקיים היום, שישי, באשדוד בחוג משפחתו המצומצם בהתאם למגבלות. הוא שירת 31 שנים בשב"כ ושימש בין היתר כראש אגף החקירות בארגון.

אילן, שעבר לפני שנה ניתוח השתלת ריאה מוצלח, נדבק בנגיף הקורונה ואושפז בבית החולים בילינסון בפתח תקווה בתחילת החודש שעבר. מאז הידרדר מצבו. הוא היה מורדם ומונשם. אשתו וילדיו של אילן שהו לצדו בתקופה האחרונה. השמועה על אודות מצבו התפשטה באשדוד, ורבים התפללו להחלמתו. אילן סבל ממחלות רקע שבגינן עבר השתלת ריאה. ונגיף הקורונה גרם להחמרתן.
אילן ששירת בשב"כ בשנים 1982–2012 וכיהן בתפקידו האחרון כסגן ראש השב"כ בשנים 2010–2011.  הוא נולד בעיירה סוראמי שבמרכז גיאורגיה. באוגוסט 1973 עלה לישראל עם משפחתו והתגורר תחילה בירושלים. לאחר מכן קבע את מקום מגוריו באשדוד. 
שירת אילן כראש דסק עזה וכקצין המודיעין והמבצעים של המרחב. בין היתר במסגרת תפקידו מילא תפקיד מכריע בחיסולו של המחבל יחיא עיאש שזכה לכינוי "המהנדס". הוא גם עמד בראש צוות החקירה המיוחד של שב"כ, משטרת ישראל וצה"ל שחקר בין היתר את אלחנן טננבאום כשחזר משבי חיזבאללה. בתחילת 2010 מונה לתפקיד סגן ראש השב"כ וכיהן בתפקיד זה עד לספטמבר 2011. אילן התמודד מול יורם כהן על ראשות השב"כ במרץ 2011. אילן נשוי ואב לשלושה.
שב"כ הודיע כי הוא "מרכין ראשו עם לכתו בטרם עת של יצחק אילן ז"ל. ראש השב"כ נדב ארגמן ספד: "יצחק אילן ז"ל היה אחד מעמודי התווך של השירות. חוקר מצטיין ואיש מודיעין מן המעלה הראשונה. לאורך השנים ניהל יצחק מאות רבות של מבצעי מודיעין, חקירות וסיכול, אשר הביאו להצלת חיי אדם רבים – ישראלים רבים חבים לו את חייהם מבלי שיודעים זאת. יצחק היה פטריוט ישראלי שאהב בכל ליבו את המדינה ועשה כל שלאל ידו להגן עליה ולבצר את ביטחונה. גם בימיו האחרונים, התמודד בגבורה ובנחישות שכל כך מאפיינת אותו, עם מחלתו עד אשר תש כוחו. אנו כואבים את לכתו בטרם עת, משתתפים בצער המשפחה ומבטיחים להנציח את זכרו בדברי הימים של שירות הביטחון הכללי. יהי זכרו ברוך".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך