שב"כ יבדוק משפחות של חולים ששיקרו

בצה"ל נדהמו מכך שלא פחות מ־30% מהמתושאלים מוסרים כי לא באו במגע עם איש. התוצאה: במקרה של חשד לשקר - בני משפחותיהם ייבדקו באמצעים טכנולוגיים של שב"כ.
צילום: דוברות המשטרה

חשבתם לשקר בחקירה אם הייתם במגע עם חולה קורונה? תחשבו שוב.

שב"כ יפעל לאתר בני משפחות גרעיניות של נדבקים שאינם משתפים פעולה עם החקירה האפידמיולוגית או שעולה חשד ששיקרו ודיווחו על אפס מגעים. לפי הערכת פיקוד העורף כ־30% מהנדבקים אינם משתפים פעולה או שמוסרים שלא היו עם איש במגע בימים שקדמו לאבחון.

בעקבות כך, החל מאתמול (ג'), פיקוד העורף בשיתוף עם שב"כ מקיימים בדיקה נוספת לגבי בני משפחותיהם של חולים אלו. בשלב זה מדובר בניסוי שהחל עם כ־500 איש. פרטי החולים שמוגדרים כמי שמסרו מידע חשוד יועברו לבדיקה נוספת למשרד הבריאות, ואם יעלה חשד שישנם בני משפחה שייתכן שהיו עימם במגע, תיעשה בדיקה של השב"כ. לא מדובר באיכון אלא באמצעי אחר (מסווג) שמופעל כלפי בני משפחתם הגרעינית. אם יתגלו מגעים עם בני משפחה, הם יקבלו סמס ויישלחו לבידוד וכן לדגימת קורונה.

על המהלך החדש דווח אתמול בסיור שקיים שר המודיעין אלי כהן במרכז השליטה בקורונה של פי־ קוד העורף. כהן קיבל סקירה מורחבת על הדרכים להתמודדות עם קטיעת שרשראות ההדבקה ונפגש עם סגן מפקד פיקוד העורף, תא"ל ניסן דוידי ועם נציגי משרד הבריאות, הרשות להגנת הפרטיות ושב"כ. תא"ל דוידי המליץ להגביר את האכיפה בתום החקירות האפידמיולוגיות.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך