כמה אתם שווים? כך תבצעו מחקר שכר בהייטק

אחד הכלים היעילים והטובים ביותר לדעת מהו השכר המגיע לכם בענף ההייטק, הוא באמצעות סקר שכר. טבלאות השכר מפורסמות מדי שנה על ידי חברות ההשמה בתחום, אתרי אינטרנט כלכליים, חברות המעניקות שירותי ייעוץ מקצועי, אאוטסורסינג ועוד.

באופן כללי, טבלת שכר הייטק מורכבת מהתחומים הבאים – שכר בתחום האינטרנט, תוכנה, חומרה, מחשבים ורשתות, בדיקות, אבטחת מידע וכדומה. לכל תחום יש את רשימת התפקידים הספציפיים שלו, למשל עורך תוכן, מפתח אלגוריתמים, מהנדס חומרה, מנהל רשת, מומחה אבטחת מידע ועוד. בנוסף, טבלת שכר מחולקת לפי מספר שנות הניסיון בתחום, האם מדובר בתפקיד בכיר או ניהולי כמו מנכ"ל או סמנכ"ל מערכות מידע, שהשכר שלהם גבוה יותר או בדרג מקצועי. קחו גם בחשבון שקיימים פערי שכר בין סטודנטים, עובדים חדשים, בוגרים וכדומה.

למה צריך לעשות מחקר שכר בהייטק?

סקר שכר הוא כלי שימושי וחשוב, שיכול לעזור בכמה סיטואציות, לדוגמה:

  1. כדי לדעת אם שווה לכם בכלל להיכנס לתחום ההייטק מבחינה כלכלית, אם אתם מתלבטים מה ללמוד או שוקלים לעשות הסבה מקצועית.
  2. להבין באיזה מקצוע בהייטק מרוויחים הכי הרבה ולהתכוונן על איזה תפקיד אתם מעוניינים. כשקוראים את נתוני השכר אפשר לקבל תמונה ברורה יותר לגבי התכנות ההכנסות מכל מקצוע ולכלכל את צעדיכם בהתאם, בצורה מושכלת ואחראית. כמו כן, אפשר לקבל מושג כללי לגבי גודל האחריות והמעמד של אותו תפקיד.
  3. לדעת איזה סכום לנקוב בראיון העבודה כששואלים אתכם על ציפיות השכר ולהבין אם ועד כמה באפשרותכם להתמקח עם המעסיק על התנאים.
  4. לראות כמה אתם מרוויחים ביחס לשוק ולבחון אם כדאי לבקש העלאה בשכר ומה הסיכויים שלכם לקבל תשובה חיובית.
  5. להתכונן בצורה טובה לקראת שיחות הערכה שמקיים המעסיק מדי תקופה.
  6. לתכנן שינויים עתידיים בקריירה ואפשרויות קידום המבוססים על תוצאות סקר שכר שהתקבלו ממקור מהימן.

איך לקרוא את נתוני השכר?

נתונים עדכניים של סקר שכר במקצועות ההייטק אפשר לקבל היום באתרי אינטרנט שונים, למשל של חברות השמה הייטק, אתרי דרושים למיניהם, עיתון גלובס, דה מרקר ועוד. הטבלאות מחולקות לפי תחומים, תפקידים, שנות הוותק והדרג. אם לוקחים לדוגמה את נתוני השכר בהייטק לחודש יוני 2020 בתחום האינטרנט, בתפקיד של מנהל פרויקט עולה כי עובד או עובדת בעלי וותק של שנתיים עד שלוש משתכרים כ-18 עד 20 אלף ₪ לחודש. למי שיש ניסיון של 3 עד 5 שנים השכר החודשי שלו עומד על כ-21 עד 24 אלף ₪ ומעבר ל-5 שנים בתחום, ניתן להרוויח שכר של כ-24 עד 27 אלף ₪ בחודש. את הנתונים שמתקבלים תוכלו להשוות לתלוש השכר האחרון שקיבלתם ולקבל תמונה כללית לגבי אפשרויות ההשתכרות שעומדות לפניכם.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך