להיות אישה: איך תתמודדי עם תופעות רפואיות או רגשיות?

אומנם איננו רוצות להיות גברים, אך בהחלט מאז שחווה נגסה בתפוח פוקדים אותנו (המין היפה) לא מעט בעיות ייחודיות, בעיות שהמין החזק רק יכול לנסות להבין. פה נציין שממש כפי שפיזית אנו בנויות שונה, כך גם רגשית אנו מגיבות בצורה אחרת
מטופלת אצל רופא שיניים

אומנם איננו רוצות להיות גברים, אך בהחלט מאז שחווה נגסה בתפוח פוקדים אותנו (המין היפה) לא מעט בעיות ייחודיות, בעיות שהמין החזק רק יכול לנסות להבין. פה נציין שממש כפי שפיזית אנו בנויות שונה, כך גם רגשית אנו מגיבות בצורה אחרת, ועל כן צורת ההתמודדות שנכונה עבור גבר שחווה משבר נפשי (או כאב ראש), אינה בהכרח מתאימה עבור אישה שמחזיקה באותה בעיה. אי לכך נציף מספר בעיות "נשיות" לצד טיפים יעילים עבור התמודדות, מתוך השקפה נשית כמובן.

כאבי מחזור

כל אישה יודעת שיש את זמן המחזור, ויש את הזמן של טרום המחזור, וכל שלב בעייתי בפני עצמו, ובכדי לחדד את הטענה נציין ש93% מסך הנשים מעידות על כאבים שמפרים את שגרה – כאבים שמתמקדים בבטן התחתונה ושבין היתר מלווים בכאבי ראש, עייפות מוגברת ובחילות, כאשר גם הממד הנפשי אינו נשאר אדיש, אלא נשים רבות מעידות על רגישות יתר. אי לכך כדי לדעת איך להקל על כאבי מחזור כדאי לקרוא מידע שמגיע הן מהתחום הקונבנציונאלי והן מהתחום ההוליסטי, כך שלצד מגוון תכשירים שכוללים קודאין ושלל חומרים פעילים נוספים, גם ניתן למצוא המלצות חלופיות, כגון שימוש בכרית חימום על אזור הבטן התחתונה, פעילות גופנית (זרימת הדם מפרישה אנדורפינים שידועים כמשככי כאבים טבעיים) וכמובן נטילת תוספי תזונה (כגון ויטמין B6 ואומגה 3).

לפני ואחרי לידה

בכול פעם מחדש הלידה מתגלה כדבר מופלא, אך מה שקורה לגוף לפני ואחרי מעט פחות קסום והרבה יותר מטריד ומעיק. פתאום לקראת הלידה קשה לקום מהספה, הפנים והרגליים מתנפחות, האגן מתרחב בכמה מידות, הריכוז מאבד כיוון, הרגישות הנפשית מאבדת פרופורציות ומתחילה "תקופת קינון" בלתי הגיונית, כאשר גם לאחר הלידה הטירוף אינו חדל. אימהות רבות חשות דיכאון לאחר לידה, החזה סובל מגודש נוראי, יש ללמוד לתפקד עם 3 שעות שינה, בולמוס של רעב מלווה את תקופת ההנקה, השיער נושר באופן ניכר והגוף אינו ממהר לחזור לעצמו. מה עושים? קבלו כמה טיפים יעילים:

5 טיפים נשיים במיוחד

בין אם סובלים מהפרעות שנוגעות לגיל הבלות בו מפסיקים לקבל וסת ובין אם מדובר בדיכאון לאחר לידה, או בתופעת PMS (תסמונת קדם וסת), טוב לדעת שקיימים דברים יחסית פשוטים שעשויים להקל. ופה נציין שכדאי לפנות לקבל עזרה, ולו מחברה טובה. מומלץ לפתח קשרים עם נשים אחרות (אין כמו תמיכה מאישה בעלת ניסיון ובעלת "מוח נשי"). חיוני לזכור שלא מעט תקופות בעייתיות הן זמניות ופשוט להביט קדימה. נוסף על כך, חשוב לקחת פסק זמן רק עבורכן ולבסוף נציין של מעט קשיים ושינויים צריך לקבל באהבה – להבין שהם חלק ממסלול החיים. שנסכם? להיות אישה כרוך בשורת קשיים, אך באותה נשימה מדובר בברכה ובזכות גדולה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך