כל הפרטים על הסגר המהודק שהחל בשישי

הסגר המהודק שיחל ממחר ב14:00 יכלול סגירת עסקים והשארת עסקים חיוניים בלבד. כל הפרטים על מה ישאר פתוח ומה יסגר בתוך הכתבה
צילומים וסרטון: דוברות המשטרה.

בהודעה שיצאה מטעם משרד ראש הממשלה ומשרד הבריאות נאמר כי התקנות המלאות עם רשימת מקומות העבודה החיוניים, שיאושרו לפעול במגבלות הסגר, יפורסמו לאחר אישור בממשלה בהמשך היום. את כל התקנות החדשות שאישרה הממשלה לקראת הסגר, היא חייבת להביא לאישור הכנסת בשלוש קריאות. בין כל קריאה וקריאה החוק יובא לאישור ועדת החוקה, שבראשה עומד ח"כ יעקב אשר מיהדות התורה.

התקנות החדשות שאישרה הממשלה ושיובאו היום לאישור ועדת החוקה, קובעות בין השאר שתהיה סמכות לשוטרים להטיל קנסות על מתפללים שיתפללו בבתי כנסת וגם על מתפללים שיתפללו בקבוצה גדולה מהמותר. בנוסף, מפגינים שלא ישמרו על מרחק של 2 מטרים לפחות זה מזה צפויים לקבל קנסות גם כן.

התקנות הנוספות עליהן החליטה הממשלה:- סגירת כלל מקומות העבודה, למעט מקומות עבודה חיוניים שיפעלו על פי תקנות שיאושרו.

– סגירת השווקים.
– חנויות לממכר מזון ופארם ונותני שירות חיוני יורשו להמשיך לפעול.

– הגבלת מרחק יציאת מהבית עד 1000 מטר, מלבד סיבות שיאושרו.

– תפילות והפגנות יתאפשרו במרחב הפתוח בלבד, עד 20 אנשים וברדיוס של עד 1000 מטר ממקום המגורים. (לגבי הפגנות – ההחלטה כפופה לתיקון חקיקה בכנסת).

– בתי הכנסת יהיו סגורים בתקופת הסגר, למעט תפילות ביום הכיפורים בהתאם למתווה שאושר.

–  התחבורה הציבורית תפעל במתכונת מצומצמת.

– תעופה – החלטה תובא לאישור בהמשך היום
תפילות והפגנות יתאפשרו במרחב הפתוח בלבד, עד 20 אנשים וברדיוס של עד 1000 מטר ממקום המגורים. (לגבי הפגנות – ההחלטה כפופה לתיקון חקיקה בכנסת).

– סגירת כלל ענפי הספורט למעט משחקים בינלאומיים רשמית.

בתוך כך, משרד הבריאות פרסם הבוקר כי 6,808 נשאים מאומתים לנגיף נמצאו אתמול באמצעות 54,364 בדיקות. מאז פרוץ המגפה בישראל נפטרו 1,335 בני אדם. לשם המאבק בתחלואת נגיף הקורונה במדינה, מוקדם יותר היום, הממשלה אישרה הטלת סגר החל ממחר.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך