רן בן שמעון: "אנחנו קבוצה איכותית שמחפשת לשחק כדורגל"

מאמן מ.ס אשדוד לאחר הניצחון השני ברציפות, הפעם על מכבי פ"ת 0:1. בן שמעון על כובש השער צבטקוביץ': "הדבר היחיד היום במועדון שיותר גבוה מהיכולת שלו זה האישיות שלו".
בן שמעון.

מ.ס אשדוד רשמה שני ניצחונות רצופים, דבר שעשתה רק בתום העונה שעברה. עתה לאחר 3 מחזורים היא השיגה את הרצף הראשון שלה. במחזור הקודם מול הפועל ת"א ובשני מול מכבי פ"ת, 0:1. מאמן הקבוצה רן בן שמעון התייחס למשחק הניצחון שהביא את הקבוצה לצמרת הגבוהה. בקבוצה יש שביעות רצון גדולה מהבלם הסרבי ננאד צבטקוביץ' כובש עשר הניצחון. בן שמעון: "הדבר היחיד היום במועדון שיותר גבוה מהיכולת שלו זה האישיות שלו".

ניצחון שני רצוף. כמה זה חשוב למורל הקבוצה? כמה חשוב לכם ההמשכיות הזאת כחלק מהתהליך המנטאלי שעוברת הקבוצה?

"מאוד מאוד חשוב וזה מקבל משנה תוקף לחשיבות שבה הצגנו כדורגל כמו שאנחנו רוצים להציג בחצי הראשון. אין לי ספק שכמו שהליגה תתקדם זה יבוא לידי ביטוי ביותר דקות. כיף מאוד שהרמנו את המוט לאיכות שלנו, כי אנחנו קבוצה איכותית שמחפשת לשחק כדורגל. גם שהובלנו רצינו לנצח את המשחק ולפעמים זה גורם לך לחזור טיפ טיפה אחורה, אבל עדיין פ"ת לא הגיעו למצבים. אשדוד ידועה בזה שלא תמיד משחק ההגנה זה משחק, והיום אנחנו רואים משחק שני ברציפות בלי לקבל גולים. ניצחון שני ברציפות, משהו שחיכינו לו שנה שעברה עד סוף העונה, ממש בשני המשחקים האחרונים".

דיברת לאחרונה שהיכולת מהקבוצה היא לא היכולת שאתה רוצה לראות. האם היום אפשר להגיד שאתה מרוצה?

"הייתי מרוצה גם שבוע שעבר מדברים אחרים. כשניצחו אותנו, לא ראיתי אף אחד מדבר על היכולת שלנו יותר מדי, אבל דיברו על זה שאשדוד הפסידה ואכזבה. אז עדיף לעשות את הדברים האלה תוך כדי ניצחונות. אני סה"כ מרוצה מאוד מקו ההתקדמות של הקבוצה".

שער בכורה לסבטקוביץ' ונראה כהחתמה טובה. כמה אתה מתרשם ממנו?

"החתמה טובה זה אנדר סטייטמנט. הדבר היחיד היום במועדון שיותר גבוה מהיכולת שלו זה האישיות שלו. הוא נכנס לתפקיד של אחד ממנהיגי הקבוצה מאוד מהר. אישיות שהרימה את הרף של הקבוצה".

אפשר להגיד שהיום ראינו את המשחק הכי טוב של אשדוד בליגה. אתה מתוסכל שכבשתם רק שער אחד?

"אני לא מתוסכל. אני מאוד מבסוט מהקבוצה, גם כשבדקות לא טובות לא ספגנו, מרוצה מאוד. אפשר היה לתת את הגול השני וזה היה גומר את המשחק. מכבי פ"ת חזרה למשחק בחצי השני, שלטה, שיחקה יותר טוב, לא הספיק לה, אנחנו ניצחנו ניצחון שני ברציפות וממשיכים הלאה".

יש לך שחקנים בהתקפה כמו דין דוד ויחזקאל שמבוקשים מאוד בליגה, וקשרים התקפיים שיודעים להבקיע כמו כנעאן ואזולאי. איך אתה מסביר את זה שאתם מגיעים להמון מצבים ולא מצליחים להבקיע? במחצית הראשונה יכולתם להבקיע 3 או 4 שערים.

"אנחנו עוד נבקיע. אין לי ספק שגם שגיב ששיחק יוצא מן הכלל בחצי הראשון, ודין דוד, שניהם נתנו משחק דינאמי, חכם, תנועות לעומק. עצם זה שהם ממשיכים לעשות את זה שבוע אחרי שבוע, זה אומר שהגולים יגיעו להם, אני סומך על שניהם, אני רואה גם את העבודה שהם עושים מעבר לזה. גם חמודי עשה מחצית ראשונה יוצאת מן הכלל. השחקנים הללו צריכים תמיכה, צריכים אותנו גם לדחוף אותם בתהליכים וגם להבין שתוצאות לפעמים זה לא בידיים שלנו, לפעמים אנחנו מחמיצים ולפעמים אנחנו בתקופה פחות טובה או פחות חדה. אבל החבר'ה האלה עובדים כל כך קשה בשביל ההצלחה שלהם, שהיא בסוף תגיע".

יעקב בריהון שותף לראשונה אחרי הרבה זמן. נראה שהוא עובר איזה שהוא תהליך אתך, מה השתנה? והאם יכול לספר לנו על הדרך שעשית אתו לאחרונה.

"הייתה נקודה שבה שני הצדדים קצת רצו אוויר אחד מהשני. זה נראה כרגע כאילו יעקב המציא את עצמו מחדש, מאוד חיובי לקבוצה, מתאמן בצורה יוצאת מן הכלל. היום היה חשוב לי לתת לו דקות כדי להחזיר אותו לעניינים. אני חושב שהוא שחקן מוכשר ללא יוצא דופן ואני מקווה שהוא יצליח להביא את זה לידי ביטוי, זה תלוי הרבה בו".

מכבי פ"ת טוענים לבזבוז זמן והתנהגות לא ספורטיבית. מה דעתך על זה?

"מכבי פ"ת עשתה מחצית שנייה יוצאת מן הכלל. יש לי שם הרבה מאוד חברים. אני עבדתי שם ואני לא רוצה לדבר. כל אחד רשאי להגיד לעצמו מה שהוא רוצה. אני מאוד אוהב את המועדון הזה, זה מועדון שגדלתי בו. אחרי הפסד זה קצת כואב, הם חבורת ווינרים ואני מאחל להם בהצלחה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך