רשות המסים קיימה מבצע ביקורת מקיף באשדוד והסביבה

בעל מגרש מכוניות מאשדוד שלא רשם הכנסות של יותר מ- 200,000 "אני מוציא חשבוניות פעם בחודש"

מבקרי רשות המסים הגיעו למגרש מכוניות באשדוד וגילו כי בעל העסק לא רשם הכנסות של 214,000 ₪. לטענת בעל העסק הוא "מוציא חשבוניות פעם בחודש". המקרה הועבר להמשך טיפול במשרד השומה. הביקורת נערכה מבצע ביקורת לבדיקת רישום הכנסות כדין שנערך בשבוע שעבר באשקלון והסביבה. במסגרת המבצע נבדקו 165 עסקים בתחומי המסחר ומתן שירותים לרבות: קבלני שיפוצים, מסעדות, סוחרי מכוניות, מתווכים ועוד. מהביקורות עולה כי כ-11% מעסקים לא רשמו הכנסות כדין.

בבדיקה שנערכה אצל מתקין מזגנים באזור אשקלון נמצאו הכנסות לא רשומות בהיקף של 100,000 ₪, התיק הועבר לטיפול מחלקת חקירות. אצל קבלן אינסטלציה נתפס צ'ק שקיבל מלקוח ללא רישום. הקבלן הסביר למבקרים כי מדובר בהחזר הלוואה שנתן לחבר. בבירור שערכו המבקרים עם הלקוח אצלו התבצעה העבודה, התברר כי זה צ'ק שניתן בעבור עבודה בביתו. קבלן לעבודות גבס לא רשם 10,000 ₪ שקיבל במזומן כמקדמה. לשאלת המבקרים מדוע לא הקפיד על רישום ההכנסות ענה "קיבלתי את הכסף באתר הבנייה והספרים שלי בבית".

לאחר שבחודשים האחרונים נתגלו במסגרת מבצעי ביקורת ברחבי הארץ הכנסות לא רשומות של מאות אלפי שקלים בגני ילדים, גם הפעם בבדיקה שערכו המבקרים אצל גננות נמצאו הכנסות לא רשומות. בגן ילדים בקרית מלאכי לא רשמה הגננת הכנסות של 10,800 ₪, היא הסבירה למבקרים "אני רושמת פעם בחודשיים. בגן ילדים נוסף באזור, נמצאו הכנסות לא רשומות של 10,000 ₪, במקרה זה טענה הגננת "אני רושמת בדוח השנתי".

המבצע נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור ובמסגרת הנחיית מנהל הרשות, משה אשר, למשרדים האזוריים להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר ע"י עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך