המצטיין מגזרת עזה

רס״ר סלימאן אלענאמי (33), גר בניר גלים, נשוי פלוס ילד בן 9 ומשרת כגשש בחטיבה הצפונית באוגדת עזה. הוא הראשון מהמשפחה שלו שהתגייס לצה״ל. השבוע הוא קיבל הצטיינות מאלוף פיקוד הדרום לרגל חגי תשרי. רס״ר סלימאן אלענאמי: ״הייתי פה בגזרה בכל התקופות- בתקופה של הפרות הסדר, מטענים, ניסיונות חדירה, הייתי בא והייתי נותן את הכל".
רס״ר סלימאן אלענאמי. (צילומים: דובר צה"ל).

בהתחלה לא קל היה לרס״ר אלענאמי, 33. הוא התגייס לצה"ל ובמשפחה שלו זה לא התקבל בהבנה. התגייסות לצה"ל אינה דבר של מה בכך עבור סביבתו של רס"ר אלענאמי. אבל הוא לא ויתר, ולא רק שלא ויתר אלא הפך להיות גשש מצטיין, ועוד באחת הגזרות הקשות ביותר – גזרת עזה.

רס"ר אלענאמי משרת באוגדת עזה. המדובר באגודה (אוגדה 143), שהיא אוגדה מרחבית (אוגמ"ר) של צה"ל הכפופה לפיקוד הדרום ואחראית על אבטחת הגבול של ישראל עם רצועת עזה. האוגדה כוללת שתי חטיבות – צפונית ודרומית. מפקד האוגדה הנוכחי הוא תא"ל נמרוד אלוני. ב-2018 הוענק לאוגדה אות הערכה מטעם הרמטכ"ל על פועלה במלחמה בטרור מרצועת עזה, ובעיקר על סיכול מנהרות הטרור וההתמודדות עם צעדות השיבה.

המשפםחה תומכת בו. רס״ר סלימאן אלענאמי.

אבל לפני שנספר לכם מה הוא עשה בכדי לקבל את ההצטיינות שלו, נספר לכם קצת עליו. רס״ר אלענאמי גר בישוב ניר גלים, שם גדל ושם המשפחה נמצאת עד היום. הוא נשוי ואב לילד בן 9. הוא למד ברמלה ובתיכון למד בבאר שבע. אלענאמי התגייס בגיל 26 (מרץ 2013) לצה"ל, והיה כאמור הראשון מהמשפחה שלו שהתגייס לצה״ל. הוא מספר כי בהתחלה למשפחה היה קשה לקבל את העובדה שהתגייס, אבל היום לדבריו הם התרגלו ותומכים בו באופן מלא. עכשיו הם גם גאים בו על ההצטיינות שלו.

כן, השבוע קיבל רס"ר סלימאן אלענאמי הצטיינות לרגל ראש השנה ממפקד פיקוד דרום. הגשש שהתחיל כנגד כל הסיכויים, הפך להיות סמל עבור משפחתו ואחרים.

משרת כגשש בחטיבה הצפונית באוגדת עזה.

סלימאן התרגש מההצטיינות. זו לא עוד הצטיינות, מדובר בגשש שעובד בגזרה קשה מאוד ומנוע לא פעם פגיעה בחיילים אחרים. דבר עליו הוא זוכה להערכה מאוד גדולה. רס"ר סלימאן אלענאמי: ״הייתי פה בגזרה בכל התקופות- בתקופה של הפרות הסדר, מטענים, ניסיונות חדירה, הייתי בא והייתי נותן את הכל. הגששים בנחל עוז הם המשפחה שלי, רוב הזמן אנחנו ביחד. אני מודה להם ובמיוחד לקצין הגששים לאיברהים אהושלה על כל העזרה לי ולכולם”.

אז בפעם הבאה שאתם מדברים על עזה, תזכרו כי פה ממש קרוב אליכם יש משיהו שעושה שם עבודה יומיומית, עבודה קשה שהמטרה שלה היא אחת – לשמור על החיים, של החיילים בשטח ושלכם פה בעיר.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך