הניצחון בתום השנה הוא הצהרת כוונות לשנה הבאה

עכשיו אפשר להגיד מברוק. מ.ס אשדוד רשמה ביום ראשון, ניצחון ראשון העונה ואחרון לשנה שיצאה, בחוץ, מול הפועל ת"א - 0:2, עם השער המהיר העונה של שגיב יחזקאל אחרי 19 שניות בלבד. נכון, זה לא היה במשחק כדורגל משובח, אבל זה היה משחק טאקטי שהמטרה שלו הייתה לא הגיע למחזור השלישי מול מכבי פ"ת (21.9) עם אפס נקודות. על הדרך אשדוד גם עצרה עשור שלם שבו לא ניצחה בבלומפילד. עכשיו נםתח שוב התיאבון לשנה הבאה....
מ.ס אשדוד. (צילומים: טל אקוקה)

אתכם הסליחה, אבל לפני שנסכם את משחק הניצחון על הפועל ת"א ביום ראשון, אי אפשר שלא להתייחס לשער המהיר של שגיב יחזקאל. רועי גורדנה (הבולט במשחק, עם שער ובישול), התעקש על כדור הפתיחה, חטף אותו ומסר ליחזקאל שהמשיך פנימה 0:1 לאשדוד לאחר 19 שניות. שיא. עוד שיא שנשבר במשחק הניצחון הזה של אשדוד 0:2 על הפועל ת"א (שער נוסף של גורדנה בתוספת הזמן לאחר פריצת יחיד ממגרש שלם כמעט של דין דוד) היה ניצחון של אשדוד לאחר עשור שלם שלא ניצחה בבלומפילד. חגיגה. עכשיו אפשר להמשיך. הליגה נפתחה "רשמית".

ובהחלט אפשר להמשיך, את העונה כולה. אשדוד כמו שאמרנו "פתחה רשמית" מבחינתה את העונה החדשה 20/21, עם ניצחון ליגה ראשון לאחר המחזור השני. במשחק הזה המטרה הייתה לחזור עם נקודות, נקודה אחת ואם אפשר 3. לא רצו להגיע למחזור השלישי מול מכבי פ"ת, ב-21.9 (אם ירצה הסגר…)המפתיעה עד כה של הליגה, עם 0 נקודות. ברור למה יכול לגרום מצב שכזה (איתו אגב צריכה להתמודד הפועל ת"א). המטרה הושגה. נכון, הדרך קצת פחות אטרקטיבית, הרבה יותר טאקטית, אבל בשורה התחתונה יזכרו את הניצחון.  המאמן רן בן שמעון אמר לפני המשחק שהמטרה איסוף נקודות, זה בא על חשבון הכדורגל ההתקפי של אשדוד, אבל אולי עכשיו אחרי שירד הלחץ לנצח, תחזור הקבוצה לשחק את המשחק שלה ולצבור נקודות.

הקפטן בן זקן מברך לפני המשחק…גם לשנה הנכנסת?

היה עוד דבר אחד במשחק הזה. הקבוצה לא ספגה שער. זה לא דבר שקורה בכל משחק.  השוער רועי משפתי לא ספג (הצלה גדולה מבעיטה של זיקרי באחת אפס לאשדוד, הצלה של משחק), ההגנה לא נתנה לחלוצי הפועל להתקרב, עם שני המגנים בן טום זקן ומונטריי קמהאני והבלמים המצוינים שמתואמים יחד , טימותי אוואני וננאד צבטקוביץ'. הבעיה של מ.ס אשדוד בעונה שעברה הייתה הספיגה הרבה. אם היא תעצור את זה, הרי שזה יקדם אותה למטרה – פלייאוף עליון.

זה היה המשחק של הקשר רועי גורדנה, שלקח אחריות במרכז המגרש. שלומי אזולאי אחרי שני מחזורים עוד לא נכנס לכושר שהכרנו, אבל זה יבוא בהמשך, אנחנו מקווים ומאמינים. השער הראשון של אשדוד היה כמו שכבר אמרנו בפתיחה, תוצאה של התעקשות ישירה של גורדנה על כדור בחלק של הפועל ת"א ולכך תוסיפו שער (מול רשת ריקה) בתוספת הזמן. ובכלל במהלך כל המשחק הוא היה הדומיננטי ואיש המשחק.

החלוץ מאוגנדה באיו פהאד שיחק הפעם 35 דקות משחק ולא כעשר בלבד כמו במשחק הראשון. מעבר לעובדה שהיה קרוב מאוד לקבל אדום בצהוב שני (חייב להיזהר עם העבירות הבולטות) , הוא עדיין  לא בא לידי ביטוי מספיק. כמו שאמרנו במחזור הקודם זה רק מחזור שני וייקח לו אולי זמן להתאקלם, אבל ידוע שהוא יכול יותר. מנגד מחמאות לדין דוד שלא רק שרדף אחרי המגן שלו לפי ההוראות שקיבל, אלא נתן בסיום למגן שלו לרדוף אחריו מגרש שלם כשהוא עובר גם את שוער הפועל ת"א, שטקוס ומשאיר לרועי גורדנה רק לדחוק את השער שלו. דוד הוא האיש המצוין למתפרצות, ובדקות הסיום אשדוד שיחקה על זה. באחת מהן זה הלך לה. לא מעט בזכותו.

יחזקאל כובש את הראשון.

גיא לוזון מאמנה של מכבי פ"ת, היריבה הבאה כאמור, צפה במשחק של אשדוד מול הפועל ת"א. לא ברור מה הוא רשם לעצמו, למרות שבעינינו כל משחק הוא משחק חדש, אבל דבר אחד ברור. אם אשדוד רוצה השנה לא להיות שוב במרכז הטבלה עם מבט לתחתית, היא צריכה לעבור את מכבי פ"ת. ניצחון של אשדוד יביא אותה לאותו מספר הנקודות שיש לפ"ת הממוקמת ראשונה, וזה כבר יוסיף ביטחון ויביא את הקבוצה לצמרת הגבוהה, שם למי ששכח הפלייאוף העליון.

לשיטתנו קבוצה שרוצה בתום הליגה הרגילה להיות בפלייאוף העליון, צריכה כל הזמן, זאת אומרת כל העונה, להיות באזור הזה. אסור לאשדוד להגיע במחזורים האחרונים מרחק של תקווה מהפלייאוף העליון, היא צריכה להיות בתוך או בטווח מקומות  1-6 כל הזמן. מי שרץ למרחקים ארוכים, והעונה הזו היא ריצה למרחקים ארוכים, צריך כל הזמן להיות בחבורה המובילה. זה דבר שבאשדוד צריכים לשנות. מנטאלית.

כשם שלא אמרנו אחרי ההפסד לקריית-שמונה במחזור הפתיחה, דברי ביקורת קשים על מ.ס אשדוד כי זה היה המחזור הראשון, כך לא נהלל עכשיו את אשדוד לאחר ניצחון במחזור השני, זה לא יהיה רציני. אבל בהחלט אפשר להגיד שהניצחון הזה יעשה הרבה שקט, שתמיד טוב לקבוצה. בכדי לנתח את הקבוצה לגבי המשך העונה, צריך לפחות שמונה עשרה מחזורים, אז יש כבר תמונה יותר ברורה לאן פניה. אבל כמו תמיד הוכח שוב, שבכדורגל התרופה הטובה ביותר לכל היא….כדור ברשת. או שניים במקרה הזה.

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך