מהי אנרגיה סולארית ואיך ניתן להשתמש בה כיום?

מדינת ישראל נחשבת לאחת המדינות המובילות בתחום של אנרגיה סולארית, וזאת בשל אימוץ מצד הצרכנים הפרטיים לצורך ייצור חשמל עצמאי. כיצד גם אתם תוכלו להצטרף למהפכה? על כך ועוד – במדריך הבא
צילום:freepik

אנרגיה סולארית: כל מה שרציתם לדעת וחששתם לשאול

כדור הארץ קולט אנרגיה סולארית בכמות של 173 טריליון טראבייט. למעשה, השמש היא המקור הגדול ביותר ליצירת אנרגיה, ואם בעבר רוב ייצור החשמל התבסס על דלקים ופחמים רעילים, כיום ניתן לראות פיתוח של אנרגיה סולארית אשר מתבצעת באמצעות קליטה של קרני השמש. למעשה, הדלקים הללו מהווים את אחת הבעיות החמורות ביותר של האנושות, בשל הנזקים החמורים אשר נגרמים כתוצאה מהשימוש וההפקה של חשמל. מדינת ישראל נחשבת לאחת מהמדינות המפותחות והמצליחות ביותר בעולם בתחום של אנרגיה סולארית, בשל פיתוח מואץ של הפקת חשמל באמצעות ניצול תאים סולריים. מדובר בייצור חשמל המתבצע באופן טבעי לחלוטין, והוא יכול לחסוך למשקי הבית אלפי שקלים – בשל היכולת העצמאית להפיק חשמל באמצעות לוחות המתוקנים על גבי הגג או על גבי האדמה במידה ומדובר בשטח גג קטן יחסית. ע"פ הערכות, כאלפי משקי בית כבר החלו לעבור לאנרגיה סולארית, ואם גם אתם שוקלים לבצע את ההשקעה (הלא קטנה) בהתקנה של לוחות סולאריים, הנה כל הפרטים אודות השימוש והתחזוקה הנדרשים לצורך ייצור והפקה של מערכות סולאריות באופן עצמאי– וללא תלות בחברת החשמל.

כיצד ניתן להשתמש באנרגיה סולארית?

כאמור, אנרגיה סולארית היא למעשה הפקה של חשמל באופן עצמאי, דרך מתקני קליטה. בישראל פועלות כ 10 חברות אשר מתמחות בתחום ומאפשרות למשקי הבית לבצע התקנה של לוחות סולאריים אותם מתקינים על גבי הגג, בזווית ישירה לשמש. את האנרגיה אותה מקבלים דרך הלוחות ניצל לנצל לטובת הפקה של חשמל, חימום מים ותאורה. מאחר והלוחות קולטים את אור השמש, ניתן להקטין באופן משמעותי את התלות בשימוש בדלקים ופחמים מזהמים ובהתאם לכך ליצור עולם אקולוגי וטוב יותר המבוסס על אנרגיית השמש הבלתי נגמרת. אולם, נקודה חשובה עליה יש להתעכב נוגעת לשימוש עצמו במערכת. ניתן להשתמש באנרגיה סולארית רק בשעות היום, ונדרש שטח פריסה גדול בכדי לקבל את תצרוכת החשמל הנדרשת לצורך התפעול השוטף. אולם, אין ספק כי היתרונות עולים על החסרונות, כפי שנסביר כעת.

מהם היתרונות של אנרגיה סולארית?

כאמור, לאנרגיה סולארית יש יתרונות אדירים מבחינת החיסכון בעלויות החשמל כמו גם השמירה על הסביבה. נוסף לכך, מדובר במערכת אשר נשמרת למשך שנים רבות – 30 שנים ויותר מכך, והיא איננה דורשת תחזוקה מעבר לבדיקה מטעם מהנדס חשמל פעם בשנה. נוסף לכך, באמצעות חברה מקצועית אשר מתמחה בתחום ובעלת המלצות ניתן להתקין מערכת סולארית מותאמת אישית, גם לבתים פרטיים ובוודאי לבנייני מגורים. ישראלים אשר כבר עתה משתמשים באנרגיה סולארית מדווחים על חיסכון כספי אדיר בעלויות החשמל, בשל הייצור העצמאי. ע"פ הערכות, בשנים הקרובות מדינת ישראל הולכת להמשיך ולפתח את התחום בעבור הציבור הפרטי כמו גם המגזר העסקי, וזאת מתוך מטרה להפחית את התלות בדלקים כמו גם להשתמש באנרגיה מתחדשת ובת קיימא. יתרון בולט ונוסף הנוגע להתקנה של לוחות סולאריים נובעת מכך כי אין צורך לחפש מקום ייעודי בעוברם, אלא ניתן להתקין את הלוחות על גבי הגג באופן מהיר, ולהתחיל להשתמש במערכת באופן מיידי. עם זאת, לפני ביצוע ההתקנה נדרש לבדוק את התשתית עצמה כמו גם לבצע איטום גגות, לצורך התקנה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך