שלוש בנות מכיתה ו': "פחדנו שהוא ירצח אותנו"

שלוש בנות שסיימו כיתה ו', ונסעו לראשונה לבדן באוטובוס, עברו חוויה טראומתית. אדם בתחנת האוטובוס חשף בפניהן את איבר מינו, עלה אחריהן לאוטובוס, ירד ממנו כאשר הן ירדו בתחנה ברובע ט"ו, וכל אותו הזמן המשיך בביצוע העבירה

לפני כשבוע בחור צעיר העלה לקיר של משטרת ישראל בפייסבוק, סטטוס בצירוף תמונה שבה נראה אדם עם כובע לראשו כשאיבר מינו חשוף בפני כל. וכך הוא כתב: "נראה סוטה באשדוד באזור ט"ו ליד תחנת האוטובוס. האיש שבצד ימין עם הכובע עם איבר מינו חשוף לעיניי ילדות קטנות, עלה על קו 11 מרחוב תל חי פינת אחימאיר ב-23.6, מי שמזהה שיעזור באיתור הסוטה הזה. סכנה לציבור".

בהמשך סיפר שאת התמונה צילמה נערה בת 11, שנתקלה במראה המפחיד כשחזרה מבית הספר. הסטטוס עצמו זכה למאות שיתופים. האירוע התרחש ביום שלישי שעבר, כאשר שלוש בנות 11 מאשדוד רצו לחגוג את סיום לימודיהן בכיתה ו' ועלייתן לחטיבת הביניים. זו הייתה הפעם הראשונה שהן נסעו חזרה הביתה בעצמן, לבד באוטובוס. "הם טיילו בצהריים, והגיעו לתחנה המרכזית בסיטי בסביבות השעה 13:30", מספרת אמה של אחת הבנות. "הן המתינו לקו 11 שייקח אותן בחזרה לאזור י"ז. לידן עמד גבר, והן ראו שהוא עומד עם איבר מין בחוץ. כשהגיע האוטובוס, הוא עלה איתן, וכך הן נסעו איתו במשך רבע שעה. הן הבינו שמשהו לא בסדר, וישבו די מקדימה בכיסאות שמסודרים כרביעייה. האיש התיישב ברביעיית הכיסאות שמולן, ואחרי חמש דקות נעמד עם הפנים אליהן. וחשף את עצמו".

אף נוסע לא שם לב לכך?
"זוהי שעת צהריים, האוטובוס אמור להיות מלא, אבל היה לו תיק צד גדול, ובעזרתו הוא הסתיר את איברו החשוף. כשהייתה לו הזדמנות, הוא הזיז אותו וחשף עצמו".

הבנות החליטו לעבור לספסל האחורי של האוטובוס. גם הגבר עבר לסוף האוטובוס. הוא עמד כשגבו מופנה לנהגת, פניו אל הבנות והוא מסתכל עליהן. "בתי סיפרה לי, שהוא גם הסתכל על עצמו, כך שזה לא במקרה, הוא לא 'שכח' אותו. חוץ מזה, כל פעם שעבר מישהו, הוא כיסה את האזור". הבנות ירדו בתחנה בט"ו ברחוב אבא אחימאיר. הן החליטו לרדת מהדלת הקדמית. האלמוני גם ירד מהאוטובוס, מהדלת האחורית. הן התיישבו על הספסל בתחנה, והוא נעמד מחוץ לתחנה. "קירות התחנה מחוררים, ודרכן שוב הן ראו שהוא חשוף. כאן הן כבר הבינו שזו לא טעות. לפתע הוא חצה את הכביש לתחנה מולן. הוא עמד עם הגב לתחנה, כך שהאנשים שיושבים בה לא יכולים לראות מה הוא עושה", משחזרת האם. "הבנות החליטו לצלם אותו, אבל הן פחדו. הרעיון שלהן היה לעשות סלפי משלושה מכשירי סלולר, וכך עשו.

הן חזרו נסערות הביתה, ואמרו 'פחדנו שהוא ירצח אותנו'". שלוש האימהות החליטו לפנות למשטרה. בתחנה אמרו להן שכדי לטפל במקרה חייבים להגיש תלונה. האימהות ויתרו על הגשת התלונה מאחר שהיא בשם הילדות, וכי הדבר גורר את חקירתן. "אני לא מבינה", אומרת האם, "יש מצלמות בסיטי בתחנה המרכזית, אפשר לשאול את הנהגת אולי היא ראתה את האיש הזה. היה על האוטובוס השומר מהסופרמרקט שלנו, ואחת הבנות ניגשה אליו ושאלה האם הוא זוכר את האיש שנסע איתן באוטובוס. הוא אמר 'אני זוכר, אבל לא ראיתי מה הוא עשה'. אי אפשר היה להתעלם מהנוכחות שלו. הוא היה לבוש שחור עם כובע גדול וזקן אדמוני, כאילו הוא מחופש, הוא נראה נורא מפחיד, גבוה, גדול. היום זה קרה לבתי ומחר לאחרת".

אז למה לא להגיש תלונה?
"לא הגשנו תלונה כי משמעות הגשת תלונה היא זימון לחקירה של הבנות. אני נותנת את שמותיהן, קצינת נוער מזמנת אותן לחקירה, התלונה נגדו היא בשמן והוא יכול להגיש תלונה נגדן. אם זה מגיע לבית משפט, הקצינה החוקרת מעידה בשמן. לא מתאים לנו שהשם שלהן ישתרבב לזה, אז ויתרנו. ילדה בת 11 לא צריכה להיחשף לחקירה משטרתית. למה לא מספיק לדווח? אם יש פדופיל ברחוב אני רוצה להזהיר את שאר הילדים. קחו את הצילום של הבנות מהטלפון, שלושה טלפונים תיעדו את ביצוע העבירה, למה חייבים להגיש את שמן לבית משפט?"

כאמור, המקרה התפרסם מעל דפי הפייסבוק. "אח של אחת הבנות העלה לפייסבוק, ותייג את המשטרה. התמונה הזו רצה ברשת בשניות", מספרת האם ומוסיפה: "הבנות חוששות נורא. אולי אם לא היו אנשים הוא היה תופס אותן? אני שמחה שהלימודים נגמרו, ולא צריך ללכת ברגל הביתה מבית הספר, אבל מצד שני אי אפשר לסגור אותן בבית. עכשיו הן יודעות שאם קורה מקרה כזה צריך להתרחק, להתקשר להורים ואנחנו כבר נזעיק את המשטרה".

איך הסתיים האירוע המפחיד?
"אחרי שתי דקות שהוא עמד מולן בתחנה ברחוב וולפסון 2, הגיע אוטובוס, אותו הקו שנסעו בו קודם רק לכיוון ההפוך, והוא עלה עליו ונסע בחזרה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך