מסקיסייף – ייבוא ושיווק ציוד בטיחות

במגוון סוגים של עבודות יש צורך בציוד מגן על מנת לשמור על ביטחונם של העובדים, האנשים הנמצאים בסביבת העבודה וכן על איכות הסביבה באופן כללי. ציוד בטיחות הוא קריטי עבור ביצוע של עבודה בטוחה והשלמת העבודה ללא תקלות או נפגעים. איך לבחור ציוד בטיחות מתאים? על כך בכתבה הבאה.
צילום: PIXABAY

במגוון סוגים של עבודות יש צורך בציוד מגן על מנת לשמור על ביטחונם של העובדים, האנשים הנמצאים בסביבת העבודה וכן על איכות הסביבה באופן כללי. ציוד בטיחות הוא קריטי עבור ביצוע של עבודה בטוחה והשלמת העבודה ללא תקלות או נפגעים. איך לבחור ציוד בטיחות מתאים? על כך בכתבה הבאה.

בטיחות בעבודה – מה חשוב לדעת?

ראשית, חשוב להבין כי בנושאים של בטיחות בעבודה אין להקל ראש. לא אחת מגיעים לתקשורת דיווחים בדבר תאונות עבודה שונות, אשר במקרים רבים נגרמות בשל תקלה בציוד הבטיחות, מוצרי בטיחות באיכות ירודה, או אי הקפדה על הנחיות לגבי ציוד בטיחות ושימוש נכון ואחראי בו. למרבה הצער, כמעט תמיד מדובר בתאונות, שהיה ניתן למנוע בעזרת מוצרי בטיחות איכותיים, הקפדה על שימוש בציוד בטיחות לאורך כל ביצוע העבודה ועבודה על פי כללים והנחיות בדבר בטיחות בעבודה. כמו כן, ברוב המקרים, תאונות עבודה בעבודות הדורשות ציוד בטיחות, הן תאונות המובילות לפגיעות קשות כמו נכות ואף מוות. עבודה בגובה או עבודה עם חומרים מסוכנים, דורשת מכלל העובדים לשים את הבטיחות כשיקול הראשון בכל פעולה והחלטה במהלך ביצוע העבודה. זאת גם אם מדובר בהחלטות אשר יאריכו את משך העבודה או ידרשו סיוע של עובדים נוספים.

בטיחות בעבודה – איך עושים זאת נכון?

האחריות לגבי שמירה על כללי בטיחות בסביבת העבודה ושימוש בציוד בטיחות מלא ותקין, מונחת על כתפי המעסיק. בהנחה שאחד העובדים תחת המעסיק נפגע כתוצאה מבטיחות לקויה בסביבת העבודה, המעסיק חשוף לתביעת נזיקין, ואפילו לתביעה פלילית אם מדובר בהזנחה של ממש. כמו כן, חשוב לציין כי גם לעובדים ישנה אחריות על שמירה על בטיחות בעבודה, ועליהם לציין אם הם נתקלים במפגע או במקרים בהם הם מזהים ציוד בטיחות תקול או פגום. כמו כן, במקרה ועובד מחליט על דעת עצמו שלא להשתמש בציוד בטיחות, הוא יוגדר כאחראי לתאונה, ואם נפגעו בתאונה זו אנשים נוספים מלבדו – הוא יהיה חשוף לתביעות הנזקין.

באיזה ציוד בטיחות צריך להשתמש?

ציוד הבטיחות תלוי כמובן באופי העבודה שיש לבצע. משקפי מגן שימושיים במקרים בהם יש סכנה לראייה כמו בעבודות ריתוך, או עבודות בהם נפלטים חלקיקים רבים לאוויר כמו עבודות נגרות. כפפות להגנה הן אמצעי חובה בעבודה הכוללת מגע עם חומרים מסוכנים כמו סוגים שונים של חומצות או חומרי הדברה, וכן כפפות חסינות חום למקרים בהם קיים מגע עם חפצים חמים.

מסכות פנים, מערכות סינון ונשמיות הם מוצרים קריטיים בעבודה בסביבה בה נפלטים חומרים מסוכנים לאוויר ובעבודה עם חומרים רעילים. בנוסף, גם סרבלי עבודה הם אמצעי הגנה קריטי בעבודות בסביבה בה קיימים חומרים מסוכנים ורעלים, וכן בסביבות בהם קיימת סכנת שריפה כמו עבודה עם דלקים או גז. כמו כן, חשוב לוודא שסביבת העבודה כוללת ציוד לאיכות הסביבה כמו ארונות מגן וציוד ספיגה, המבטיחים שמירה על סביבת עבודה מאובטחת. ברוב המקרים, הדרך הטובה ביותר לדעת מה הציוד הנדרש עבורכם יהיה לפנות לייעוץ מקצועי בתחום מחברה אמינה המשווקת מוצרי בטיחות איכותיים כמו מקסיסייף.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך