"אמא שתי פיתות עולות שקל. אני רעבה"

הבת הקטינה של מ' מאשדוד, בשנות השלושים המאוחרות לחייה, רעבה. מ' היא אם חד הורית ל-5 ילדים, שנותרו חסרי כל. פשוט אין להם דבר בבית. מ' עברה אונס במשך שנים רבות והדבר השפיע עליה נפשית. עתה כשהיא מנסה להתאושש היא זקוקה לעזרתכם. מ': "אין לי כלום. החשמל מנותק. אין גז ואפילו צלחת אין. אנחנו אוכלים בקערות ובקושי יש מה לאכול". המשפחה חיה מקצבה של כ-1200 שקלים, גרה בבית של 'עמיגור' ועומדת בפני קריסה מוחלטת.
אם חד הורית והבת שלה

הסיפור הזה הוא קשה. מהקשים אולי ששמעתם לאחרונה, אפילו בתקופה הזו של הקורונה. סיפור שבו משולבים חיים קשים שעברה אישה אחת, שכללו אונס במשך שנים רבות, בעיות נפשיות שלקתה בהם בעקבות כך, עם בעיות כלכליות קשות ביותר שהביאו אותה ואת חמשת ילדיה למצב של פת לחם, ולמצב של קריסה טוטאלית אם לא תגיע עזרה, ומהר.

מ' היא אם חד הורית מאשדוד בשנות השלושים המאוחרות של חייה. יש לה 5 ילדים, 4 מהם קטינים. במשך שנים רבות היא עברה אונס עד לפני מספר שנים.  בעקבות כך מצבה הנפשי החל להתדרדר והוא נזקקה לטיפול. לאחר מות אמה מצבה הפך לקשה יותר. רק לאחרונה בעזרת טיפולים היא חוזרת לעצמה.

מ' וילדיה מטופלים ברווחה. היא מקרה ידוע. היא גרה בדירה בת 3 חדרים של 'עמיגור' בתנאים קשים ביותר, וגם בתשלומים המינימליים לדירה היא לא עומדת. המילה קשים לא מתארים את חייה וחיי ילדיה. היא מקבלת קצבה של 1200 שקלים ועם זה הם צריכים 5 נפשות לאכול ולהתקיים. היה ברור שסכום כזה לא יספיק לה ולכן היא נאלצה לבקש כספים והיא בחובות גדולים, כולל לחברת החשמל והגז. החשמל מנותק פעמים רבות, גם כשהיא ממלאת אותו "בטוקמן". הגז כבר שנה מנותק ואין לה גז בבית. הילדים לא אוכלים כמעט אוכל חם. היא גם לקחה הלוואת מגורמים פרטיים, ועליה להשיב אותם. המצב כרגע הוא שאין כמעט מה לאכול בבית של מ'. שלא לדבר על רהיטים, דברי חשמל, או בגדים לילדים.

רעבים ללחם. תצלום אילוסטרציה.

בכדי שתיבנו עד כמה המצב קשה, הסיפור הבא מלמד אולי יותר מכל. באחד המקרים האחרונים, ביתה בת ה-7 של מ' שרעבה ללחם אמרה לאמה:  "אמא שתי פיתות עולות שקל". אני יכולה לקנות שתי פיתות. אני רעבה. תביאי לי שקל". מילים קשות מאוד של ילדה כל כך קטנה.

האם עצמה ישנה בסלון על ספה ישנה והילדים ישנים בשני החדרים הנותרים. המדובר במקרה שכמה שיעזרו רשויות רווחה, עדיין יהיה קשה מאוד למשפחה הזו לשרוד. מ' מצידה מקווה כי הביטוח הלאומי יכיר בה וייתן לה גם הכנסה שתעזור לה במקצת. מי שעוזרת לה היא טליה אבו חצירה פעילה חברתית שמנסה להקל על המצוקה המאוד קשה של המשפחה שנמצאת באמת בפני קריסה טוטאלית.

מ': "אין לי כלום. חסר לי הכל מהכל. אין לי אפילו צלחת לאכול. אנחנו אוכלים בקערות. יש לי חוב בחשמל. אני כבר מנותקת שנה מהגז. אין ילישום דבר. לא בגדים לא רהיטים. כלום. פשוט כלום"

איך הילדים מסתדרים בלי כלום

"הילדים שלי מסתדרים עם מה שיש. הם לא מבקשים. הם התרגלו בצער רב למצב הנוראי הזה".

למעוניינים  לעזור: טליה אבו חצירה. לטלפון: 0537457912

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך