"האויב ינסה לפעול מהים ואנחנו נחכה להם שם"

רב סרן תמיר קלדרון, 27, הוא מפקד סיירת כסיף בפלגה 916. או במילים אחרות, התפקיד שלו הוא לשמור על רצועת החוף מעזה ועד מכמורת, שזה אומר כולל אתכם באשדוד וגם את הנמל. רס"ן קלדרון: "חד משמעית אחד התפקידים שלנו הוא לדאוג שאנשים יוכלו גם ללכת בשקט לים". הוא יודע מה רוצים המחבלים לעשות דרך הים, ולכן הוא וחבריו שם למנוע את זה. אז בפעם הבאה שתראו את ספינת הדבורה שלו עוברת, אל תשכחו להגיד תודה.
צילומים: דובר צה"ל.

כשאתם הולכים לים באשדוד, תסתכלו מידי פעם לכיוון המים העמוקים. יש סיכוי שתראו אותו או את חבריו, לפלגה, שומרים עליכם עם ספינת הדבורה שלהם. אז אם הייתם בים וראיתם ספינה…תגידו תודה. אל תשכחו. ויש לזה סיבות טובות מאוד.

בחיל הים יש פלגות (לא פלוגות, פלגות – מ.ס)  בט"ש (ביטחון שוטף – מ.ס) שמתעסקים בהגנת חופי מדינת ישראל ובשמירה על נתיב הכניסה לארץ, נקי ובטוח. זה העיסוק המרכזי שלהם, אבל הם עושים עוד דברים שפחות אפשר לדבר עליהם מטבע המרחב הימי. לא נגלה, אבל אמרנו רק שתדעו. אחד האנשים שמפקד בפלגה הזו הוא רב סרן תמיר קלדרון, 27, מפקד סיירת כסיף בפלגה 916. זוכרים את התודה? תרגישו חופשי להגיד לו עכשיו.

מספר רס"ן קלדרון: "תחתיי יש מספר כלי בט"ש", שזה במילים פשוטות ספינות. כמו ספינת "דבורה". "אצלנו בפלגה יש 4 סיירות ואני מפקד אחת מהן – כסיף. בתפקידי הקודם הייתי במטה חיל הים, אבל לפני זה הייתי מפקד "ספינת דבורה". גדלתי כמפקד דבורה. היום אני מפקד על כמה דבורות". "דבורה" למי שעדיין לא הבין, זה לא חרק מעופף במקרה הזה, אלא ספינת מלחמה, שהיא ספינת סיור קלה שאולי רואים מיד פעם לאורך החוף שמשמשת לביטחון שוטף. הגזרה של הפלגה שלו היא מגבול עזה עד אזור מכמורת, כולל את אשדוד. הוא לא רק שומר אלא גם מציל. לדוגמא, לפני כשנה הצילו רס"ן וחייליו, אזרח צרפתי שהיה מספר ימים בים עם הספינה שלו והיה על סף תשישות וסכנת מוות.

למעשה אתה בין אלה שאחראים לכך שכל שבת ויום רגיל אנשים הולכים בשקט לים.

"חד משמעית. אחד התפקידים העיקריים שלנו זה לסייר מול חופי אשדוד ואשקלון בטווחים הרחוקים, כאלה שאזרחים לא יכולים תמיד לראות, כדי לזהות מטרות שנמצאות בים ולראות אם יש מטרה שמנסה לפגע בחוף".

אבל אם זה לא מספיק לכם, אז גם על הנמל באשדוד שומרים החברה של רס"ן קלדרון: "כל אניות הסוחר שמגיעות לארץ, אנו מבצעים בהן תהליך בדיקה בכדי להבין מי הם ומה הביאו. חברת נמלי ישראל לא יכולה לדעת אילו התראות מודיעין יש או איזה זיהוי עין של כלי השייט. זה אנחנו יכולים. אנחנו אפילו עולים על הספינות ובודקים אותן וגם את מה שיש ומי שיש. אנחנו עושים סיורים בספינה. לא מאפשרים להיכנס לחופי הארץ בקלות".

ממש לא ינום ולא ישן שומר, גם בים, ישראל.

"אין מה לעשות. צריך לשמור על החופים. חשוב לי להגיד שהפעילות המרכזית שלנו היא גם בעזה. בסוף צריך להבין שיומם ולילה אנחנו מממשים את הסגר הימי, על מנת שכל מה שנכנס לרצועה יכול להיות תחת בקרה ופיקוח של ישראל. פיקוח על כל כלי שייט שיוצאים משם. לדוגמא יש שם המון כלי שיט באזור עזה, יותר מאשר בכל ישראל מראש הנקרה עד זיקים. אנחנו מתאמנים כל הזמן לקראת מלחמה עם עזה. האויב העיקרי שאנחנו מתמודדים איתו הוא חמאס. חמאס מתכונן לסבב הבא והים זה אזור פוטנציאלי עבורו לפעול אנחנו שם למנוע את זה. ככל שיהיה להם יותר קשה לפעול במרחב היבשתי, הם ינסו לפעול מהים ואנחנו נחכה להם שם".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך