נציגה אשדודית במאבק נגד בריונות באינטרנט

סימונה מורלי, מנכ"לית הרשות העירונית למאבק בהתמכרויות ובאלימות באשדוד, השתתפה בישיבת הפתיחה של השדולה למאבק בשיח האלים והבריוני ברשתות החברתיות בראשות ח"כ רויטל סויד

ביום רביעי החולף התקיימה בכנסת ישיבת הפתיחה של השדולה למאבק בשיח האלים והבריוני ברשתות החברתיות בראשות ח"כ רויטל סויד. אל הישיבה הגיעה נציגות מכובדת של ארגונים דוגמת המועצה לשלום הילד, הסתדרות המורים, איגוד האינטרנט, השירות הפסיכולוגי, ומשטרת ישראל. סימונה מורלי, מנכ"לית הרשות העירונית למאבק בהתמכרויות ובאלימות באשדוד, הייתה הנציגה האשדודית, ותרמה מניסיונה לקיום דיון פורה ומעמיק. בסיום הישיבה סוכם כי הארגונים השונים יפעלו בתחום הבריונות ברשת, בין היתר, בצעדים חינוכיים ובהקמת מרכז מחקר יישומי לבדיקת הבריונות ברשתות החברתיות.

מורלי חיזקה את דברי חה"כ רויטל סויד, שאמרה: "המשימה שלנו היא למנוע ולעצור את מקרה ההתאבדות הבא". בדיון נטלה חלק לימור מזרחי, אמו של דוד-אל מזרחי ז"ל שהתאבד בעקבות בריונות ברשת. באחד מהמשפטים בקיר הפייסבוק שלו נכתב: "כלב, הייתי הורג אותך, אבל בגלל שאומרים תנו לחיות לחיות, אז לא נהרוג אותך". אל הדיון הגיע גם אליעזר רוניס, אביו של אריאל רוניס ז"ל, מנהל בלשכת האוכלוסין שהתאבד לפני כחודש, לאחר שנכתב עליו פוסט שהאשים אותו בגזענות.

בסקר שנערך בינואר 2014 בעמותת "הכפתור האדום" (עמותה אשר עוסקת בנושא הבריונות ברשת), נמצא כי באתר פייסבוק מתקבלים כ-60 דיווחים יומיים בממוצע על אלימות ברשת. באשדוד מגבירים את המודעות וההסברה לילדים להורים וגם למורים במסגרת התוכנית "עיר ללא אלימות", שבה פועלים יחד ממשלת ישראל, ה"קרן לידידות" וראשי הרשויות המקומיות במודל עבודה להתמודדות עם כלל סוגי האלימות התוכנית.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך