השפעת הדיגיטציה על עולם הביטוח

הדיגיטציה נכנסה לכל תחום בחיינו ולאחרונה, גם לעולם הביטוח. הזמנת ביטוח רכב או דירה נעשים בלחיצת כפתור, הם כבר לא בגדר פיקציה. העתיד כבר כאן והוא מדויק מאי פעם – FINTECH  (טכנולוגיה פיננסית) נותנת מענה מידי וקל בתחום הפיננסים, החל מבנקים ללא פקידים וסניפים, וכלה בהזמנה פוליסה פיננסית ללא נציגים וסוכנים.
הקלדה

חברות הביטוח כבר מזמן הבינו כי אין מנוס, ועליהן להתייעל ולהתאים את עצמן לתהליך הדיגיטציה שעובר עולם הפיננסים והצרכנות של ימינו. מאז ומתמיד, תחום זה היה מאופיין בבירוקרטיה מסורבלת, המצריכה התעסקות לא מבוטלת. בנקודה הזו בדיוק, נכנסת הטכנולוגיה הדיגיטלית שבאה להנגיש, לפשט ולזרז תהליכים, כך שיהיו ידידותיים ונוחים למשתמש. הלקוח, יוכל אפוא לקבל בקלות ובמהירות, מענה ביטוחי הולם לצרכיו.

איך עובד ביטוח דיגיטלי הלכה למעשה?

ביטוח דיגיטלי עבר תהליך של פישוט וממשק ידידותי למשתמש. הלקוח נכנס לאתר חברת הביטוח, מזין את הפרטים הדרושים ומקבל הצעת מחיר, משווה אותה אונליין ורוכש את הפוליסה הדיגיטלית בזמן אמת, בקלות ובמהירות. לאחר שהלקוח רכש את הפוליסה, הוא יצטרך להוריד אפליקציה לטלפון הנייד שלו ולהזין את פרטיו האישיים.  אפליקציה GO  של חברת הכשרה לביטוח, מאפשרת לדווח בזמן אמת על תאונה, להזמין גרר, לקבל רכב חלופי ובמידה שמתעורר צורך במענה אנושי, שמוקד השרות זמין 24/7. השירות החדש של האפליקציה מאפשר הזמנת ביטוח רכב דרך המובייל תוך זמן קצר.

השפעת הדיגיטציה על מוצרי חברת הביטוח

תהליך האבולוציה הדיגיטלית שחברות הביטוח עוברות, משפיע באופן טבעי על אופן הצגת מוצרי הביטוח השונים. המוצרים צריכים להיות ברורים, מוצגים בשקיפות מלאה וללא הטעיות. המוצרים יהיו אחידים, כך שתתאפשר השוואה מהירה וקלה ביניהם, ללא צורך בהמתנה מיותרת. כתוצאה מכך, יתאפשר תמחור יעיל יותר שיוביל להוזלת מחירים בצורה משמעותית. בנוסף, המוצרים יאפשרו עבודה תחת תשתית אחת משותפת לכל בני המשפחה.

כשמדברים על ביטוח דיגיטלי, ההתייחסות ללקוח תהיה ממוקדת ומדויקת יותר, היות שהטכנולוגיה המתקדמת מאפשרת איסוף מידע רב על הלקוח, מה שמאפשר התאמה אישית של המוצרים על פי צרכים מדויקים של לקוחות.

השפעה נוספת של הדיגיטציה על מוצרים אלו, באה לידי ביטוי בחדשנות של המוצרים עצמם. חברת ביטוח דיגיטלי תציע מוצרים מתקדמים ביניהם נמנים ביטוח רכב, ביטוחי דירה בהתאמה אישית, וגם בעתיד ביטוח נסיעות לחו"ל, ביטוח עסק ועוד שירותים נלווים.

מה צופן העתיד בתחום הביטוח הדיגיטלי ואיך זה ישפיע על המחירים?

השלב הבא כחלק מהתפתחות הדיגיטל, הינו יצירת מוצרים חדשניים מתוך הדיגיטציה. המשמעות היא, שמלבד היצע מוצרים המוכרים והקיימים בשוק הביטוחים, שחלקם פשוט עברו תהליך התאמה ושיפור ודיגיטציה, בעתיד צפויים להתווסף מוצרים חדשניים, עם פיתוחים טכנולוגיים חדשניים. בין השיפורים הטכנולוגיים הלקוחות ימצאו שיפור בתהליך החיתום וגם זיהוי הלקוח באמצעים ביומטריים והכל באמצעות הטלפון הסלולרי. כל הכלים הללו, ישפרו את חווית הלקוח, יחסכו זמן, יוזילו עלויות ויסייעו בין השאר לייעל את תהליך המכירה שהוא התהליך החשוב מצד כל חברה עסקית.

דוגמה נוספת של התייעלות הביטוח אל מול הלקוח וצרכיו, היא הזמנת פוליסת ביטוח מקיף לרכב, בהתאם למספר הקילומטרים שהרכב נסע. הדבר מתאפשר באמצעות אפליקציה ורכיב ניטור פשוט, המותקן בטלפון וייתכן במידת הצורך גם ברכב עצמו. זוהי פוליסה שאמנם לא מתאימה לאנשים שנוסעים הרבה ולמרחקים ארוכים, אך היא בהחלט תוזיל עלויות משמעותית, למי שנוסע רק בתוך העיר ולמרחקים קצרים. ישנם מספר חברות שהציעו פוליסות שמוגבלות בקילומטרים, למשל הוזלה של מאות ₪ עם הגבלה ל-10,000 ק"מ לשנה.

בוחרים חברות ביטוח דיגיטליות

כשמדובר בהזמנת ביטוח דירה, ניתן לאסוף את הנתונים האישיים של הלקוח דרך אפליקציה פשוטה. בכך, לקוחות יוזילו את העלות הכוללת וייהנו מחוויית לקוח טובה יותר בשל חסכון בזמן. עם התאמה ייעודית של ביטוח מבנה או תכולה המחיר הכולל יכול להיות משתלם במיוחד.

הטכנולוגיה והדיגיטציה, אם כך, משפרים את חווית הלקוח, אם על ידי הוזלת עלויות, חסכון בזמן ואם על ידי הפחתת סיכונים ושימוש באמצעי אבטחה דיגיטליים מתקדמים. אין להשוות בין מהירות עיבוד הנתונים של מחשב ו/או רובוט וזמינותו המלאה בכל זמן נתון ביממה, לבין מהירותו וזמינותו המוגבלת, מטבע הדברים, של מענה אנושי.

ביטוחים דיגיטליים – השפעות דיגיטציה על חברת ביטוח

הטכנולוגיה פורשת בפני הלקוח את כל המידע הנחוץ לו בזמן אמת, בקלות ובשקיפות מלאה. כתוצאה מכך, הלקוח סמוך ובטוח כי רכש ביטוח בתנאים הטובים ביותר עבורו.

הלקוח, אם כך, חווה חווית משתמש חדשה שהוא מעולם לא חווה בעבר, היות שהוא נמצא הפעם באותו צד של המתרס עם חברת הביטוח –  הווה אומר, הן הלקוח והן חברת הביטוח, שניהם מעוניינים במינימום סיכונים ותביעות שבסופו של דבר מובילות לרווח הדדי של שני הצדדים.

אין ספק כי מהפכת הדיגיטל, הצליחה לשפר משמעותית את התדמית הבירוקרטית של חברות הביטוח. הדיגיטציה, בכל דקה של היום, ממגנטת מיזמים חדשים ומרתקים ביותר, תהליכי התייעלות מתרחשים בכל יום ואי אפשר להישאר עוד מאחור.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך