באילו מקרים אפשר לתבוע פיצויים בגלל רשלנות רפואית?

בכל שנה מתרחשים יותר ויותר מקרי רשלנות רפואית, במסגרתם אנשים נפגעים במהלך טיפול רפואי. אחת השאלות הנפוצות ביותר שעולות לאחר פגיעה בטיפול רפואי או כתוצאה ממנו, הנה האם ניתן לתבוע פיצויים בשל רשלנות רפואית. השאלה פשוטה לכאורה אבל התשובה מורכבת ותלויה בגורמים ומשתנים רבים.
צילום:freepik

על מנת לבסס עילה לתביעת פיצויים בשל רשלנות רפואית, חשוב להוכיח שנגרם נזק משמעותי למטופל, במסגרת טיפול רפואי שעבר וכי הטיפול הרפואי (או הימנעות ממתן טיפול רפואי) הוא שגרם לאותו נזק משמעותי שנגרם למטופל.

לפניך 3 דוגמאות לתביעות שהוגשו על ידי משרד סולר קפלינסקי רשלנות רפואית, המשרד המוביל בישראל בייצוג נפגעי רשלנות רפואית.

דוגמא ראשונה: איחור בהגשת טיפול רפואי במקרה של התקף לב

י.ג מאזור הדרום הגיע לבית החולים סורוקה באמבולנס, לאחר שלא חש בטוב בביתו. בחדר המיון של בית החולים ברזילי היה עומס רב ומרגע הגעתו של י.ג לחדר המיון ועד שאיבד את הכרתו חלפו כמעט שעתיים, כאשר בפרק הזמן הזה לא נבדק על ידי רופא, למרות סימנים להתקף לב שאובחנו על ידי צוות החובשים באמבולנס שהבהיל את י.ג לחדר המיון. רק לאחר שאיבד את הכרתו קיבל טיפול רפואי והועבר לניתוח לב דחוף. בשל האיחור בהגשת הטיפול הרפואי בחדר המיון של בית החולים ברזילי, נותרה בגופו של י.ג נכות רפואית ותפקודית גבוהה. הוא פנה למשרד עורכי הדין סולר קפלינסקי רשלנות רפואית והגיש תביעת פיצויים בשל התנהלות לקויה של רופאי חדר המיון בבית החולים. תביעתו של י.ג הסתיימה בפשרה, במסגרת הליך גישור, והוא קיבל פיצויים בסכום של למעלה מ-2 מיליון ש"ח.

דוגמא שניה: רשלנות באבחון סרטן השד

ש.פ בת 46 מאשדוד הגיע לסניף קופת חולים כללית באזור מגוריה. רופא המשפחה הפנה אותה לבדיקת ממוגרפיה. כעבור כחודשיים ממועד ההפניה ש.פ עברה בדיקת ממגורפיה ולפי פענוח הבדיקה, לא נמצא כל ממצא חשוד. 11 חודשים לאחר פנייתה המקורית לרופא המשפחה וכ-9 חודשים לאחר בדיקת הממוגרפיה, ש.פ חזרה לרופא קופת חולים בשל תלונות על גוש בשדייה. בבדיקות שעברה התגלה גידול סרטני בשלב מתקדם מאד, שהצריך כריתת שדיים וטיפולי כימותרפיה. ש.פ פנתה למשרד סולר קפלינסקי רשלנות רפואית והגישה תביעה בעילת רשלנות רפואית, בשל העובדה שתוצאות בדיקת הממוגרפיה הראשונה שעברה לא פוענחנו כראוי, מה שהוביל לאיחור משמעותי באבחון מחלת הסרטן. לאחר כחצי שנה ובמסגרת הליך גישור, זכתה ש.פ בפיצויים בסכום של 1.9 מיליון ש"ח.

דוגמא שלישית: רשלנות רפואית בעת מעקב הריון

ט.ב מבאר שבע נכנסה להריון וביצעה מעקב הריון בסניף קופת חולים מכבי שבו היא ובעלה חברים. הם ציפו לילדם הראשון. במסגרת מעקב ההריון ביצעה את כל הבדיקות שרופא הנשים בקופה הפנה אותה אליהן. כל הבדיקות שעברה במהלך מעקב ההריון השגרתי לא העלו ממצאים חריגים או בעיתיים כלשהם. בנה בכור של ט.ב נולד בלידה טבעית. בסביבות גיל שנתיים וחצי הילד אובחן על הרצף האוטיסטי. בבדיקה גנטית שבוצעה לילד לאחר האבחון, התברר כי המדובר על אוטיזם שנובע כתוצאה ממוטציה בגן מסויים, המוכר ככזה שעלול לגרום לאוטיזם. מעיון בתיקה הרפואי של ט.ב התברר כי רופא קופת החולים שליווה את מעקב ההריון שלה, לא הסביר ולא יידע את ההורים לגבי האפשרות לבצע בדיקת מי שפיר וכמובן שלא הזכיר כלל את האפשרות לבצע בדיקת צ'יפ גנטי, שהיתה יכולה לאבחן את המוטציה בגן הבעייתי. ט.ב פנתה למשרד סולר קפלינסקי רשלנות רפואית והגישה פיצויים בשל הרשלנות של הרופא שליווה את מעקב ההריון שלה. תביעתה עדיין ממתינה לבירור בבית המשפט.

איך מקבלים החלטה האם אפשר להגיש תביעה?

בכל מקרה של פגיעה במסגרת טיפול רפואי או בשל אי קבלת טיפול רפואי הולם, אין כל סיבה להתלבט בשאלות וכל שצריך לעשות הוא לפנות לקבלת ייעוץ משפטי מעורך דין המתמחה בייצוג נפגעי רשלנות רפואית. הלכה למעשה, רק בדיקה קפדנית באמצעות עורך דין ומומחה רפואי מנוסה, יכולה לסייע בהערכת האפשרות להגיש תביעת פיצויים. שימו לב, הייעוץ המשפטי והערכת האפשרות להגיש תביעה, אינם כרוכים בתשלום כלשהו ולמעשה, שכר הטרחה של עורכי הדין המצייגים בתביעות רשלנות רפואית מבוסס על אחוזים מתוך הפיצויים הנפסקים לנפגע/ת.

כמובן שההחלטה האם להגיש תביעה הנה החלטה של הנפגע ובני משפחתו, אך על מנת לקבל החלטה מושכלת בנושא, חשוב להתייעץ עם עורך דין מנוסה שידע לבדוק את המקרה אישי שלך לפרטיו ולהמליץ, מתוך ניסיונו המשפטי, האם קיימת עילה והאם המדובר על תביעה מבוססת וכדאית כלכלית.

לקבלת ייעוץ משפטי אישי ובכל שאלה נוספת ניתן לפנות לשיחה אישית עם אחד מעורכי הדין במשרד סולר קפלינסקי בטלפון: 072-334-0001

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך